LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 maanden "gratis"test bij UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
mkattekamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2005 19:23

2 maanden "gratis"test bij UPC

Ongelezen bericht door mkattekamp »

Ik ben de trotse bezitter van een plasma scherm en had gehoord van de fantastische kwaliteit van Digitale TV. Na een aantal telefonische verkopers van UPC, uiteindelijk gezwicht. Gratis uitproberen, bevalt het niet dan draai je alles gewoon weer terug. Toch ?
Ook nog telefonie van UPC erbij genomen.

Op 12 oktober alles geïnstalleerd (met de nodige moeite).
Geen enkele kwaliteitsverbetering te bespeuren. De monteurs zeiden voor de installatie al, dat ze zelden zo'n goede kwaliteit bij een plasma-scherm hadden gezien.
Settop box zit op dezelfde ingang als video, dus opnemen van het ene kanaal en kijken naar het andere kanaal was niet meer mogelijk.
Na een week ging de settop box vreemd doen. Kon alleen nog maar aan of alleen nog maar uit. Bediening met de afstandsbediening of met de knoppen op de box was niet mogelijk.
Na eindeloos wachten op de helpdesk was het advies: stekker er uit en er weer in. Dit hielp heel even, maar euvel kwam weer terug.
Helpdesk had geen oplossing.
Wijziging van de noodaansluiting van de telefoon naar de huiskamer lukte niet.
Dus: zowel TV als telefoon werkten niet naar tevredenheid.
UPC wilde wel een monteur sturen, maar dan zouden voorrijdkosten in rekening worden gebracht. Dat was voor ons de druppel. Gratis testen is gratis testen. Zaken die niet werken moeten gratis worden opgelost.

Het meest storende aan de hele affaire is de anti-service houding van de medewerkers van de helpdesk. Het interesseert ze geen ene moer of jij tevreden bent of niet. Omdat je de gratis proef binnen een maand moet opzeggen, hebben we dat noodgedwongen maar gedaan. We hebben anderhalve week van de aanbieding kunnen "genieten", en ga ze daar maar eens vertellen dat je vind dat de proefperiode pas ingaat wanneer alles naar tevredenheid loopt.

Opzeggen ging goed: 1 telefoontje en na 2 uur was de digitale TV afgesloten.
Binnen een week de rekening in de bus: € 188,--, na twee dagen geïncasserd (hierin zit ook een gedeelte telefonie).
Ik ben nu bezig om het teveel in rekening gebrachte terug te vorderen.
Volgens een medewerker is de rekening in orde.
Dit is de twee maanden gratis testperiode van UPC !

UPC is een onneembare vesting. Ik bereid me voor op een langdurig gevecht om de rekening.

Ik ben benieuwd of ik straks de vrijheid heb om digitale TV te weigeren.
UPC is er niet klaar voor en zal een regen van klachten krijgen. Ik wacht liever tot die tsunami voorbij is.

Michael

Gesloten