LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3d brillen philips PTA516 levertijd

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Nikst3r

3d brillen philips PTA516 levertijd

Ongelezen bericht door Nikst3r »

Van het weekend hebben wij een prachtige Philips 3d tv aangeschaft: 46PFL9706 tezamen met een 3d bluray speler/surround set.

Helaas kon de verkoper de bijbehorende brillen (PTA516) niet aan ons leveren. Ik ben overigens van mening dat bij een tv van dit kaliber toch minstens 1 bril bij geleverd mag worden, maargoed.. De brillen konden nog wel besteld worden maar dit zou ongeveer 7-10 dagen duren. Hier willen we natuurlijk niet op wachten, we willen gelijk kijken!

Zelf op pad gegaan: 10 winkels bezocht en alle online shops bekeken. Levertijd tot onze verbazing overal 14+ dagen.

Philips klantenservice gebeld: werkelijk schandalig geholpen: totaal niet geïnteresseerd, kunnen niks voor ons doen. We waren ons toen nog niet bewust van het volgende:

2e keer bellen met klantenservice: toch een vriendelijke meneer aan de lijn gekregen die ons heeft verteld dat er een productiefout zit in de betreffende bril. Eind maart zullen ze ongeveer beschikbaar zijn. Eind maart dus, over 7 weken?! Wat gaan we hier aan doen? niks meneer, sorry.

We vinden het één grote schande, ons advies: absoluut NIET kopen. Wij gaan de tv naar het hoofdkantoor terug brengen. We hebben ons hele leven al Philips gekocht en waren trots op het Nederlandse bedrijf maar op deze manier gaan ze het toch echt niet redden.......

Nikst3r

Re: 3d brillen philips PTA516 levertijd

Ongelezen bericht door Nikst3r »

Overigens bovenstaande gemeld bij de winkel waar de tv is gekocht:
- geen oplossing
- geen excuses
- geen brillen

een aantal citaten van een zeer vreemd verlopen gesprek:

"U heeft toch en mooie tv"
"U kunt toch gewoon tv kijken?"
"De meeste mensen kijken toch maar 2 keer per jaar 3d, zo bijzonder is het niet"
"Voor alle andere tv's zijn er gewoon brillen hoor"
"Meneer, dat u dit vergelijkt met een elektronische auto waar de accu niet van leverbaar is vind ik echt niet passen bij UW probleem"

Nu wist ik dat de betreffende winkel slechte service heeft maar dit slaat toch alles.

Bedankt FOKA ROTTERDAM. de klantenkaart sturen wij retour.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Zijn het "Passieve" brillen ?
Stap dan een willekeurige bioscoop binnen (Pathe) en koop ze daar. Kosten een paar euro en prima kwaliteit.

//Edit, zijn actieve brillen dus bovenstaande gaat niet op.
die ons heeft verteld dat er een productiefout zit in de betreffende bril. Eind maart zullen ze ongeveer beschikbaar zijn. Eind maart dus, over 7 weken?! Wat gaan we hier aan doen? niks meneer, sorry.
Dit probleem heeft Samsung momenteel ook, daar loopt een discussie dat klanten ze nu kostenloos omgeruild willen hebben.

Lolling

Ongelezen bericht door Lolling »

Deze ellende is al aan de gang sinds november, ook herhaaldelijk Philips gemailed en gebeld, vage nietszeggende antwoorden.
Ze kunnen beter open kaart spelen, want op deze manier koopt geen mens nog een Philips tv, echt bedroevend.
Overigens zijn ze nu mondjesmaat verkrijgbaar te zijn bij Redcoon en sommige vestigingen van De Harense Smid :( :( :(

ldeblaeij

Ongelezen bericht door ldeblaeij »

wat een drama om een een bril..
heb net mjn 37pfl9606 opgehaald, en wilde eigenlijk nog 2 brillen meenemen..
maar inderdaad uitverkocht op dit moment. even wat googlen en er zou wellicht een probleem zijn?

naja, blij dat ik wel geduld heb :)

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je geen brillen in voorraad hebt als winkel gewoon weigeren daar te kopen....
Dan moeten ze maar voldoende voorraad hebben want waarom de TV zelf wel en geen extra brillen?

Juist de brillen hebben een leuke marge en een bekende online winkel leverde ze wel gelijk mee!
Ik mag geen reclame maken maar ik heb voldoende voorraad en tekort TV toestellen op dit moment.
Dus een slimme winkelier verkoopt extra veel TV toestellen omdat de brillen wel in ruime aantallen voorradig zijn!

Ed.Steenwijk

Ongelezen bericht door Ed.Steenwijk »

Hallo,

Het is inderdaad vervelend dat de 3D bril niet gelijk kon worden geleverd. Het was ook wel zo netjes geweest als de verkoper/ster U daar voor de aanschaf op had gewezen... dan was de keuze aan U geweest en had veel irritatie voorkomen geworden.

Persoonlijk heb ik uitstekende ervaringen met de Philips klantsenservice/helpdesk. Vriendelijke medewerkers en goed geinformeerd.

Vorige week de nieuwste 8000serie 40" + 3d Blu-ray speler aangeschaft. Geen brillen, die worden eind maart verwacht.

Goh, moet ik 10 dagen wachten... So What... Kan ik wel met de directeur van Philips bellen maar als de brillen er niet zijn... dan zijn ze er niet.

Dus heb ik alle tijd om de bediening mogelijkheden te leren en instellingen te maken.

Het aanvragen van digitale kanalen, 2de smartcard (Ziggo) duurt ook 5 werkdagen.

Voor de duidelijkheid, ik heb geen connectie's met Philips (zelfs geen aandelen :P ) behalve dan de echt prachtige TV's en een scheerapparaat.

met vriendelijke groet,

Ed

.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ehm, zo'n smartcard en cam-module kun je ook gewoon gelijk met je TV bij de TV-winkel kopen. Dan heb je thuis binnen 5 minuten digitale TV.

Ed.Steenwijk

Ongelezen bericht door Ed.Steenwijk »

Smartcard en module in de winkel te koop? Dat wist ik niet Dank voor de tip!!!

Ed

PTA516

Ongelezen bericht door PTA516 »

Philips schrijft in een perssonlijke email van 23 maart 2012:
"In het verleden zijn er productieproblemen geweest met de desbetreffende brillen, de PTA516. Inmiddels zijn deze problemen opgelost en worden de brillen weer geleverd. Ik verzoek u dus vriendelijk om bij verschillende verkooppunten informatie in te winnen over de beschikbaardheid van deze brillen."
En wij schreven aan Philips op 3 april 2012:
"Nadat ik als consument van Philips meerdere malen een koude douche heb
ontvangen wordt het tijd dat ik via de uitzending KASSA aan Philips een
koude douche uitreik.
Voor het kunnen kijken met 3D effect naar een Philips 3D-TV heb je een
speciale Philips 3D bril nodig. Deze zijn als losse accessoires te koop bij
verschillende wederverkopers op internet en in de detailwinkels. Tenminste
dat dacht ik! In januari van dit jaar kocht ik zo'n TV van Philips maar de
speciale brillen waren op dat moment uitverkocht. Sinds dat moment heb ik
alle mogelijkheden onderzocht om zo'n speciale bril te kunnen aanschaffen.
Vele wederverkopers hadden de brillen zogenaamd op voorraad maar op het
moment van willen aanschaffen waren ze niet verkrijgbaar.
Bij alle leveranciers werd de leverdatum steeds weer 14 dagen opgeschoven.
Zelfs Philips schreef in een e-mail van 24 maart dat de brillen bij
verschillende verkooppunten weer leverbaar zijn. Bovendien wordt op de
Philips website die verkooppunten genoemd. Bij navraag bleek dat echter niet
het geval te zijn. Ook in een telefoontje met Philips werd aangegeven dat de
brillen weer leverbaar zijn. Niet waar dus. Om koude rillingen van te
krijgen. En dat gevoel geef ik graag terug aan Philips.
Tijd voor een super koude 3D douche, in de hoop dat Philips wakker wordt en
betere, juiste voorlichting geeft aan de consument."
Resumé op 10 april 2012: Wij hebben nog steeds geen bril!!

Rongekkerdangek

Ongelezen bericht door Rongekkerdangek »

Ja en weer zo'n triest verhaal............Ook wij hebben nog geen 3D brillen, ik ben al vanaf September 2011 bezig om er twee te vinden die het zonder problemen doen. Ook ik heb Philips meerdere keren gebeld, met ook telkens het antwoord, "wij weten niet wanneer ze binnen komen". In februari kreeg ik het verlossende antwoordt, "eind maart komen ze binnen". Duurt natuurlijk nog te lang, maar als consument kun je er toch niks aan veranderen.
Ik eind maart weer bellen, "Nu weten we het zeker, half april zijn ze hier en bellen wij U om een bestelling te plaatsen met coulance regeling". Ik enigzinds blij, maar natuurlijk wordt er niet gebeld, dus ik 20 april zelf nog maar eens bellen, "ach meneer ze komen 20 april binnen..............oeps het is nu 20 april, ik ga even voor u zoeken, nee ik kan ze niet vinden op onze site, ik ga nog even verder zoeken.............ehhhh, ja ze moeten er zijn, maar weet niet waar en hoe!" Moet ik het dan maar weer zelf zoeken? en nog wat, hoe zit het met de coulance? "Meneer wij kunnen u een voucher aanbieden die 20% korting bied". Hallo........wat moet ik daar nou mee? iedereen die een beetje kan surfen ziet dat ie op internet meer korting kan krijgen dan de voucher van Philips.

Wat wij zouden willen en ik hoop dan namens iedereen te spreken, is gewoon minimaal 50% korting! 4 brillen voor de prijs van 2 of 2 voor de prijs van 1 en een gemeend excuus! Die brillen kosten geen €100,- voor Philips zelf!!!

Ik hoop dan ook dat iedereen Philips nog eens belt om deze vraag voor te leggen en aangeeft dat dat de pijn (tv kost toch bijna €2500,-) wat verlicht.

P.S. Zijn er mensen die goede sites weten voor mooie prijzen voor deze bril? Plaats deze dan ook hier, helpen we elkaar een beetje.

Christa87

Ongelezen bericht door Christa87 »

Ook wij hebben een probleem om de PTA516 brillen in huis te krijgen.

Sinds januari 2012 hebben wij een (dure) Philips 3D televisie met alles erop en eraan in huis staan maarja..........zonder brillen geen 3D effect. Daar koop je als consument toch geen 3D tv voor?!?!

Ook de firma waar wij de tv hebben gekocht, is door Philips verkeerd geïnformeerd en had ons de verkeerde brillen verkocht. Hij kan ons ook helaas niet vertellen wanneer de brillen binnen komen.

Vorige week zelf maar contact gezocht rechtstreeks met Philips. Reactie van de medewerker was dat deze brillen wel degelijk in de handel zijn geweest, echter was hier een zogenoemde bromtoon in te horen waardoor ze uit productie zijn genomen. Blijkbaar heeft Philips nog steeds het probleem niet opgelost want de brillen zijn tot op heden niet leverbaar. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Het begint er zo'n beetje op te lijken dat er geen brillen voor dit type tv beschikbaar zal zijn als je Philips moet geloven. Wees dan ook zo sportief om dan ook dat type tv uit de handel te nemen. Voor ons nooit geen Philips 3D tv meer! Zeer slechte service

37pfl9606

Ongelezen bericht door 37pfl9606 »

In januari 2012 een 37pfl9606 Philips 3D tv gekocht. Nu nog zonder bril. :(
Nou is er op tv nog niet zoveel aan 3D televisie te genieten, maar na 3 maanden wil ik toch graag m'n 3D brilletjes kopen.
Voor degenen die er ook nog geen hebben, kan ik adviseren om de prijzen op een site als tweakers.net in de gaten te houden:
http://tweakers.net/pricewatch/287870/p ... -bril.html
Ik kijk al enige tijd dagelijks naar deze site. Voor de actuele prijzen, maar vooral voor de levertijd. De goedkoopste aanbieding voor de PTA516 is nu ongeveer 60 euro.

PTA516

Ongelezen bericht door PTA516 »

GOED NIEUWS !
Gisteren een bericht van Bol.com ontvangen dat de brillen toch niet leverbaar zijn. Wel bestaat de mogelijkheid de brillen bij Megapool te bestellen.
Na eerst telefonisch van Megapool de bevestiging te hebben ontvangen dat de brillen inderdaad op voorraad liggen, heb ik er 2 gisteren bij Megapool besteld en zie daar, vandaag om 10:07 uur werden de brillen netjes bezorgd. Zojuist heb ik de brillen getest en omdat je met de Philips TV alle programma's kunt omzetten naar 3 D heb ik dat ook met deze brillen kunnen ervaren. Hopelijk blijft deze ervaring en de werking van de brillen constant.
SLECHT NIEUWS !
De service van Philips "onze nationale trots" is in mijn beleving beschamend.
Philips kon zelf de brillen niet leveren. Deelt mij schriftelijk mede dat de brillen vanaf 20 april 2012 wel leverbaar zijn, kon of wou mij niet vertellen aan wie de brillen uiteindelijk zijn geleverd. Vele webwinkels kregen ook geen hoogte van de zogenaamde levering. Al met al heeft het meer dan 3 maanden geduurd. Philips heeft een koude douche verdient......maar eerlijk is eerlijk onze Philips TV typt 37PFL9606H/12 geeft een scherp en mooi beeld weer, aangevuld door de thans mogelijke 3D ervaring. Jammer dat Philips in zijn service een ander beeld heeft weergegeven.

Joyce007

Ongelezen bericht door Joyce007 »

Ook wij hebben in Januari toch wel een dure (€2800) tv gekocht van Philips, maar tot op heden nog geen brillen. Daar over contact gehad met philips die beweert deze week een lading brillen de deur uit te hebben gedaan naar de leveranciers.

Ik vind schandalig hoe het verlopen is met betrekking de communicatie naar de consument en heel slecht dat Philips de consument met niets tegemoet komt.
Je koopt immers een vrij duur product wat ik gewoon een half jaar niet naar behoren heb kunnen gebruiken. En erger was dat we de tv kochten om juist 3d films te gaan kijken, en er in eerste instantie door Block was gemeld dat er brillen bij de tv zaten. Die er bij bezorging niet bij zaten. Block heeft altijd gemeld dat er leverings problemen waren met de brillen doordat ze vast zaten op een schip. Maar Philips beweert dat alle leveranciers van de problemen met de bril afwisten.

Gesloten