In deze tijd waarin digitale televisie een grote vlucht neemt is het bij UPC niet mogelijk om meer dan twee digitale aansluitingen per huishouden te nemen. Niet mogelijk vanwege technische problemen krijg ik te horen. Welke technische problemen dan? Een flatgebouw kan toch ook worden voorzien van tig aansluitingen. Ik heb een professioneel aangelegd Hirschmann centraal antenne systeem in mijn huis. Moeten wij dan wachten totdat de analoge televisie wordt afgeschaft of worden wij in de mailing genomen?
vr gr
Ruud Molenaar
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aantal digitale aansluitingen UPC
Re: aantal digitale aansluitingen UPC
Waarom zou UPC je in de maling willen nemen als ze extra digitale TV aansluitingen kunnen verkopen?Rudolfo1 schreef:In deze tijd waarin digitale televisie een grote vlucht neemt is het bij UPC niet mogelijk om meer dan twee digitale aansluitingen per huishouden te nemen. Niet mogelijk vanwege technische problemen krijg ik te horen. Welke technische problemen dan? Een flatgebouw kan toch ook worden voorzien van tig aansluitingen. Ik heb een professioneel aangelegd Hirschmann centraal antenne systeem in mijn huis. Moeten wij dan wachten totdat de analoge televisie wordt afgeschaft of worden wij in de mailing genomen?
vr gr
Ruud Molenaar
Er zijn verschillende redenen te verzinnen waarom ze dit niet aanbieden. Een voor de hand liggende is dat de meeste huizen niet voorzien zijn van een geschikt binnenshuis netwerk. Dan kan je het wel aanbieden, maar dan krijg je gegarandeerd een hoop gezeur (kijk allen maar naar mensen met 1 aansluiting die het al niet werkend krijgen omdat het in hun huis slecht bekabeld is en vervolgens UPC de schuld geven).
Een andere reden kan zijn dat de beheersystemen niet zijn ingericht op meer dan 2 aansluitingen per huis. En dat pas je niet zomaar even aan, maar het zal ongetwijfeld op hun roadmap staan.
De vergelijking met het flatgebouw gaat overigens niet op. Iedere woning in een flatgebouw heeft zijn eigen kabel naar een verdeelpunt.
Rudolfo1 schreef:In deze tijd waarin digitale televisie een grote vlucht neemt is het bij UPC niet mogelijk om meer dan twee digitale aansluitingen per huishouden te nemen. Niet mogelijk vanwege technische problemen krijg ik te horen. Welke technische problemen dan? Een flatgebouw kan toch ook worden voorzien van tig aansluitingen. Ik heb een professioneel aangelegd Hirschmann centraal antenne systeem in mijn huis. Moeten wij dan wachten totdat de analoge televisie wordt afgeschaft of worden wij in de mailing genomen?
vr gr
Ruud Molenaar
nee je wordt niet in de maling genomen ivmm de huidige dure techniek.
een flatwoning heeft z,n eigen bekabeling, ergo die vergelijking gaat niet op.
nog een paar jaar geduld hebben
Met satelliet ontvangst, kan je voor 2,50 euro extra per card tot 2 kaarten extra krijgen met dezelfde ontvangst mogelijkheden als je abonnement.
Heb je nog meer tv's kan je door middel van cardsharing in principe onbeperkt aantal tv's op aansluiten, heb je wel speciale ontvangers nodig welke hiervoor geschikt zijn, zoals bv de VU+, Kathrein of Dreambox.
Bijkomend voordeel abonnement beduidend goedkoper en meer zenders, mogelijk het overwegen waard om je eens te oriënteren.
Heb je nog meer tv's kan je door middel van cardsharing in principe onbeperkt aantal tv's op aansluiten, heb je wel speciale ontvangers nodig welke hiervoor geschikt zijn, zoals bv de VU+, Kathrein of Dreambox.
Bijkomend voordeel abonnement beduidend goedkoper en meer zenders, mogelijk het overwegen waard om je eens te oriënteren.
In de maling wordt je niet genomen maar het wordt nu nog als uitzonderlijk ervaren om drie mediaboxen per aansluiting te hebben. UPC kiest er voor om een extra mediabox/CI+kaart met bijbetaling te leveren, en alle digitale zenders waar een abbo voor is afgesloten worden doorgegeven. De overgebleven tv's in huis blijven met analoge kabelontvangst gewoon bruikbaar.
MichielFRL schreef:In 2012 komt UPC met Horizon en dan is het wel mogelijk.
http://www.upc.nl/project-horizon/?ecmp ... DgodhH10vw
mooi we zitten nu anno 2011
KPN heeft al vanaf 15 september 2011 een soortgelijk iets.MichielFRL schreef:In 2012 komt UPC met Horizon en dan is het wel mogelijk.
http://www.upc.nl/project-horizon/?ecmp ... DgodhH10vw
zie: http://www.kpn.com/interactievetvonline ... am:cm:v108
Is overingens niet wat TS beoogd, kan slechts op 1 tv, overige ontvangst is op computers, laptops en bv tablet pc's.
KPN heeft al vanaf 15 september 2011 een soortgelijk iets.
Is overingens niet wat TS beoogd, kan slechts op 1 tv, overige ontvangst is op computers, laptops en bv tablet pc's.
Nee dat is zo, evenmin beoogt Ts een andere provider, de techniek laat nog even op zich wachten
Nee dat is zo, evenmin beoogt Ts een andere provider, de techniek laat nog even op zich wachten