LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanvraag bij UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Sprietje

Aanvraag bij UPC

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo allemaal,

Eind oktober 2010 heb ik voor het eerst de sleutel van een woning gekregen.
Ik ben een starter op de woningmarkt (sociale huurwoning) en ik heb tot nu toe nog verdere ervaringen gehad op het gebied van aanvraag voor televisie, internet en telefoon.
Half december zal ik definitief over gaan naar de woning en half november heb ik maar alvast een abonnoment aangevraagd voor radio/televisie/internet/telefoon bij de UPC.
Als ingangsdatum had ik 8 december 2010 aangegeven (ik heb alles aangevraagd via de website van UPC).
Ik heb toen een bevestigings e-mail van de aanvraag gehad en een bevestiging van de aanvraag en dat de aanvraag in goede orde was ontvangen.
Enkele dagen voor de ingangsdatum zou ik nog een definitieve bevestiging krijgen van de aanvraag.
Ik dacht ik vraag via het contactformulier nog maar na wanneer het pakket (waarin het modum voor internet zit, mediabox voor de televisie) zal worden toegezonden.
Een aantal dagen later kreeg ik een e-mail bericht terug waarin ze aan hadden gegeven dat er uit de administratie bleek dat de bestelling niet correct was verwerkt en dat ik via een reactie op het e-mail bericht opnieuw de bestelling kenbaar moest maken.

Ik heb dezelfde dag nog maar meteen een bericht terug gezonden en daarin aangegeven wat ik had aangevraagd voor pakket en via hun website heb ik via het contactformulier ook nog maar het document toegezonden dat ik half november toen had gekregen als bevestiging van de aanvraag (in het document staat alles wat ik had aangevraagd/wat voor abonnement).
Je hoort zoveel verhalen over allerlei aanbieders van telefoon, televisie en internet dat ik bang ben dat alles misschien fout zal lopen en ik straks zonder aansluiting zit.
Ik heb er nog helemaal geen ervaringen mee maar in de naaste omgeving had ik goede berichten gehoord over de UPC, vandaar dat ik dacht dan vraag ik ook maar een abonnement bij de UPC aan.

Heel graag zou ik willen vragen of jullie ooit een soort gelijk iets hebben ervaren bij de UPC en dat alles wel goed zal komen of dat jullie als ervaring hebben dat het helemaal mis zal gaan?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie eventuele reactie(s).

Sprietje

tiptoo

Re: Aanvraag bij UPC

Ongelezen bericht door tiptoo »

@Sprietje heb je geen bevestiging per brief gekregen dan? zou effe vragen aan Henrie hierzo die weet de weg bij upc, succes.

Femmiej

Ongelezen bericht door Femmiej »

Aanvragen ging bij mij wel goed, maar verder...
In mijn omgeving zijn een aantal mensen positief over UPC en hebben weinig klachten. Maar ik ken er ook een paar die net als mij echt klachten hebben.
Ik heb vooral klachten met mijn mediabox gehad en de zogenaamde klantenservice van UPC.
Internet ging draadloos niet sneller dan 1mb terwijl ik 30 mb had. Met de kabel gaat het wel goed.
Telefonie heb ik helemaal geen klachten over.
Als je klantenservice belangrijk vind, zou ik er nog even goed over na denken om voor UPC te kiezen!

Groetjes Femmiej

jolanda77

Ongelezen bericht door jolanda77 »

De petitie : UPC, wij willen zelf zenders sorteren!

update 5-12-2010: Om 15:20 hebben was het doel van 5.000 ondertekening gehaald! Dit doel was eerder al bijgesteld van 1.000 naar 5.000.
We willen nu alvast alle ondertekenaars bedanken voor dit succes. Ook mijn waardering voor sites als tweakers.net, coax.nl en nu.nl die het bericht hebben geplaatst. Dit heeft enorm geholpen. Om dan nog maar te zwijgen over de twitteraars, een waar sneeuwbal effect waarbij ik ook nog bekende nederlanders voorbij heb zien komen. Op naar de 10.000 dan maar

--------------------------------------------------------------------------------

Zenders sorteren, het lijkt zo normaal maar niet bij digitale televisie van UPC.
Sinds jaar en dag klagen digitale televisie kijkers van UPC over het ontbreken van een eenvoudige sorteer functie van de digitale zenders. Tegenwoordig kan elk apparaat wel zenders sorteren: Televisies, dtv decoders van bijvoorbeeld Ziggo, satelliet ontvangers en zelf de oudste video recorders kunnen dit. De digitale televisie decoders van UPC, die je niet zelf mag uit zoeken, kunnen dit dus niet.

Vrijwel iedereen die we hebben gesproken is het er over eens. Het is raar en bijzonder lastig dat je niet zelf de zender indeling mag bepalen. Dit blijkt ook uit de diverse polls die we afgelopen jaren hebben gehouden. Keer op keer komt het zelf sorteren van zenders als nummer 1 uit de lijst van meest gewilde features. Uiteindelijk leg je je er bij neer en zoek je alternatieven zoals een speciale afstandsbediening (Harmony One), maar het blijft onbegrijpelijk. We weten zeker dat zo'n sorteerfunctie de adoptie van digitale televisie zou bevorderen.

Favorieten functie

Er is wel een favorieten functie waarbij je een lijst kunt samenstellen met zenders, maar je kunt ze niet zelf sorteren. Op zich is dit best een handige functie ware het niet dat deze functie al jaren lang niet goed werkt. Na een firmware update werd bijvoorbeeld de favorietenstand niet meer onthouden. UPC beloofde dit in een volgende release op te lossen, maar tot op heden werkt dit niet goed. Daarnaast weten veel mensen niet van het bestaan van deze functie omdat het erg ingewikkeld is gemaakt.

Wat zegt UPC?

Ruim 4 jaar geleden beloofde woordvoerder Ronald van der Aart naar aanleiding van een op chelloo.com gehouden poll dat de sorteer mogelijkheid in een volgende (!) firmware zou zitten. Helaas hebben we daar nooit meer iets van vernomen. In 2009 hielden we nogmaals een vergelijkbare poll met hetzelfde resultaat. Ook zijn er enige tijd geleden forumleden van chelloo.com op bezoek geweest bij UPC waarbij men het verbeteren van de favorietenfunctie heeft aangekaart. Ook toen zijn er bepaalde toezeggingen gedaan waar verder niets is uitgekomen.

Waarom implementeert UPC geen sorteerfunctie?

Wij hebben geen idee, maar wel een vermoeden. Waarschijnlijk betalen bepaalde content aanbieders voor een 'lager nummer' in de ranglijst. Het zou dan dus gaan om commerciële belangen. UPC woordvoerder Ronald Sutmuller bestrijd dat echter.
Diverse keren is er namens Chelloo.com aan UPC gevraagd waar de sorteerfunctie blijft. Antwoorden varieerden van 'ik weet op dit moment de status niet' tot 'het staat op onze to-do lijst, maar we weten niet wanneer'.
We hebben al een aantal keren gehoord dat UPC op dit moment de hoogste prioriteit geeft aan het oplossen van bugs. Dat is natuurlijk heel begrijpelijk, maar kom op, we hebben het hier over basis functionaliteit. Het kan toch niet zo zijn dat de meest gewilde feature naar 4 jaar nog steeds niet is geïmplementeerd? Bugs moeten worden opgelost, maar dit mag nieuwe ontwikkelingen niet in de weg staan.
Onlangs werd er overigens de nieuwe feature 'kijkers tips' toegevoegd. Iets waar wij nog nooit iemand om hebben horen vragen of waar iemand blij van word. Kennelijk heeft men daar wel tijd voor.

Wat kunnen wij hier als community nou nog aan doen?
Vanuit Chelloo.com hebben we een grote online petitie opgezet.
Hopelijk willen alle bezoekers van Chelloo.com hier aan mee werken en deze petitie zoveel mogelijk aandacht geven (bv. door blogs / facebook / twitter / media / etc..)
Zodra we genoeg 'handtekeningen' hebben zullen we deze petitie aan UPC overdragen.

De petitie : UPC, wij willen zelf zenders sorteren!

wat een giller dat bedrijf

Femmiej

Ongelezen bericht door Femmiej »

Wat zou je er dan anders aan willen doen?
Ik heb er eerlijk gezegd geen probleem mee, vind het een aardige volgorde en na een tijdje weet ik toch de zenders die ik wil zien uit mijn hoofd..

Gesloten