LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afspelen films op TV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Har06

Afspelen films op TV

Ongelezen bericht door Har06 »

Ik merk dat m,n TV niet alle soorten films op de USB stick kan afspelen oa blue ray mp3 mp4 etc etc, is er een apparaat dat wel configureert ?

Teunbosseman
Contacteer:

Re: Afspelen films op TV

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:Ik merk dat m,n TV niet alle soorten films op de USB stick kan afspelen oa blue ray mp3 mp4 etc etc, is er een apparaat dat wel configureert ?

Update je tv met nieuwste firmware zodat de laatste codecs worden geladen. Niet iedere tv kan alle formats afspelen.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Ik zelf heb de AC Ryan Mediaplayer mini, bent u voor onder de € 100,= klaar, en speelt alle fomaten prima af, via stick/externe harde schijf, heeft ook nog een leuk foto progje, met verschillende uitvoeringen, ze staan ook op MP te koop voor weinig. € 40,=

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Gewoon vanaf je PC streamen mbv de Google Chromecast van 35 euro.

Har06

Teunbosseman schreef:
Har06 schreef:Ik merk dat m,n TV niet alle soorten films op de USB stick kan afspelen oa blue ray mp3 mp4 etc etc, is er een apparaat dat wel configureert ?

Update je tv met nieuwste firmware zodat de laatste codecs worden geladen. Niet iedere tv kan alle formats afspelen.
Een TV update met firmware, hoe te doen ?

Een mediaplayer kan een uitkomst zijn

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:
Teunbosseman schreef:

Een TV update met firmware, hoe te doen ?

Een mediaplayer kan een uitkomst zijn

Je hebt toch een smart tv ? Controleer of je de laatste firmware hebt. Staat ergens in je instellingen menu.
Vergelijk het met windows update

Mediaplayer kan, maar zou eerder zoals geschreven voor de chromestick gaan.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Of een echte android stick, aan te sluiten via hdmi. Ben je niet beperkt tot de apparaten en software die chrome cast ondersteunen maar kun je elke android app installeren.

Je kunt ook een conversie programma gebruiken om de film te converteren naar een formaat dat wel wordt ondersteund.

Har06

olaf79 schreef:Of een echte android stick, aan te sluiten via hdmi. Ben je niet beperkt tot de apparaten en software die chrome cast ondersteunen maar kun je elke android app installeren.

Je kunt ook een conversie programma gebruiken om de film te converteren naar een formaat dat wel wordt ondersteund.
Android; heeft apple ook zoiets ?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:
olaf79 schreef:Of een echte android stick, aan te sluiten via hdmi. Ben je niet beperkt tot de apparaten en software die chrome cast ondersteunen maar kun je elke android app installeren.

Android; heeft apple ook zoiets ?
Apple TV heet dat volgens mij.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:Apple TV heet dat volgens mij.
Met weinig mogelijkheden als je verder apples hebt.

Har06

olaf79 schreef:

IPdad,s en Iphones

In apple tv kun je vlg mij geen usb stick met erop films inpluggen om af te spelen

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:
Net zoveel mogelijkheden als andere mediaplayers. Het is geen enkel probleem om gedownloade films in wat voor formaat dan ook af te spelen met een Apple TV. Wel even converteren met bijv. Handbrake maar dan werkt het verder prima.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Har06 schreef:
olaf79 schreef:

IPdad,s en Iphones

In apple tv kun je vlg mij geen usb stick met erop films inpluggen om af te spelen
Waarom zou je zo moeilijk doen met een usb stick? Zet de films in iTunes en je kunt ze streamen naar de Apple TV.

Har06

In apple tv kun je vlg mij geen usb stick met erop films inpluggen om af te spelen[/quote]

Waarom zou je zo moeilijk doen met een usb stick? Zet de films in iTunes en je kunt ze streamen naar de Apple TV.[/quote]

Heb jij enig idee hoeveel werk het is om de films te converteren met Freeware og naar een mp4 formaat om via Itunes naar een ipad og apple tv te gaan?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Har06 schreef:In apple tv kun je vlg mij geen usb stick met erop films inpluggen om af te spelen
Waarom zou je zo moeilijk doen met een usb stick? Zet de films in iTunes en je kunt ze streamen naar de Apple TV.
Heb jij enig idee hoeveel werk het is om de films te converteren met Freeware og naar een mp4 formaat om via Itunes naar een ipad og apple tv te gaan?[/quote]'ouderwetse' Apple tv met jailbreak en voorzien van Xbmc. Speelt alles, geen omkijken naar.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 22 jan 2015 15:25, 2 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat streamen is allemaal wel leuk maar vind het nog steeds omslachtig. Heb het liefst een media speler met een netwerkconnectie naar een NAS, pakt gewoon alle formaten.

angel1978

bprosman schreef:Dat streamen is allemaal wel leuk maar vind het nog steeds omslachtig. Heb het liefst een media speler met een netwerkconnectie naar een NAS, pakt gewoon alle formaten.
Ook dat is in feite gewoon streamen natuurlijk.

bprosman

Klopt maar daar heb ik geen 3e device voor nodig (laptop, ipad) .

angel1978

bprosman schreef:Klopt maar daar heb ik geen 3e device voor nodig (laptop, ipad) .
daarom zeg ik ook: appletv

ook dan heb je verder niets nodig. Bij voorkeur een eerdere generatie.

bprosman

ook dan heb je verder niets nodig. Bij voorkeur een eerdere generatie.
Maar als je daar iets alternatiefs op gaat zetten zie ik weer niet t voordeel tov een andere "gewone" mediaplayer.

Gesloten