| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Asociaal gedrag van UPC
Asociaal gedrag van UPC
Zelf ben ik in bezit van een UPC mediabox. Ik heb zowel de standaard pakket, als extra pakket en ook nog Film1. Toch vindt ik de kwaliteit achterblijven van wat je van digitaal mag verwachten. Ook zijn er regelmatig storingen en loopt ook loopt de mediabox nog wel eens vast (wat betekend dat je de stekker eruit moet trekken).
Al met al heb ik mijn ouders aangeraden de UPC mediabox in ieder geval nu nog niet te nemen. Een drie weken geleden werden mijn ouders gebeld door UPC met de mededeling dat de UPC mediabox naar mijn ouders verzonden is. Ik heb direct medegedeeld dat mijn ouders dat ding hier niet willen zien. De dame beloofde mij ervoor te zorgen dat hij niet werdt verstuurd.
Nu vandaag (3 nov 06 om 15:00 uur) werden mijn ouders wederom door UPC gebeld. Helaas voor UPC kregen ze weer mij aan de telefoon. Een jongen vertelde mij dat over ongeveer 3 weken de UPC mediabox thuis konden verwachten. Hierop antwoorde ik dat ik dat ding niet wilde zien zoals ik 3 weken geleden ook al had medegedeeld. Ik werd direct opgegooid!!!
Ik heb direct teruggebeld naar UPC (0900-1580: In het menu is natuurlijk niks over klachten). Uiteindelijk kreeg ik een medewerker van UPC aan de telefoon. Die zei dat hij er niks aan kon doen maar dat die andere jongen geen UPC medewerker is (vreemd want hij belt toch wel uit de naam van UPC). Hij kon niks voor mij betekenen verder. Ik moest 0800-0424 bellen. Direct gedaan. Hier kon ik tenminste ervoor zorgen dat mijn ouders de mediabox in ieder geval niet ontvangen. Maar mijn klacht?? Die kan je dus helemaal nergens kwijt! Geen van de medewerkers (en er meerdere aan de lijn gehad wilde iets met mijn klacht doen).
Ik ben dus zelf (uitgebreid) UPC klant maar ik vindt dit echt schofterig! Als die UPC mediabox bij mijn ouders binnenkomt dat zeg ik persoonlijk ook direct mijn abonnement op! (Ik denk er zowiezo over om over te stappen op KPN zodra het uit is).
UPC jaagt niet alleen potentiële klanten weg, maar jaagt ook zijn eigen bestaande klanten weg.
Al met al heb ik mijn ouders aangeraden de UPC mediabox in ieder geval nu nog niet te nemen. Een drie weken geleden werden mijn ouders gebeld door UPC met de mededeling dat de UPC mediabox naar mijn ouders verzonden is. Ik heb direct medegedeeld dat mijn ouders dat ding hier niet willen zien. De dame beloofde mij ervoor te zorgen dat hij niet werdt verstuurd.
Nu vandaag (3 nov 06 om 15:00 uur) werden mijn ouders wederom door UPC gebeld. Helaas voor UPC kregen ze weer mij aan de telefoon. Een jongen vertelde mij dat over ongeveer 3 weken de UPC mediabox thuis konden verwachten. Hierop antwoorde ik dat ik dat ding niet wilde zien zoals ik 3 weken geleden ook al had medegedeeld. Ik werd direct opgegooid!!!
Ik heb direct teruggebeld naar UPC (0900-1580: In het menu is natuurlijk niks over klachten). Uiteindelijk kreeg ik een medewerker van UPC aan de telefoon. Die zei dat hij er niks aan kon doen maar dat die andere jongen geen UPC medewerker is (vreemd want hij belt toch wel uit de naam van UPC). Hij kon niks voor mij betekenen verder. Ik moest 0800-0424 bellen. Direct gedaan. Hier kon ik tenminste ervoor zorgen dat mijn ouders de mediabox in ieder geval niet ontvangen. Maar mijn klacht?? Die kan je dus helemaal nergens kwijt! Geen van de medewerkers (en er meerdere aan de lijn gehad wilde iets met mijn klacht doen).
Ik ben dus zelf (uitgebreid) UPC klant maar ik vindt dit echt schofterig! Als die UPC mediabox bij mijn ouders binnenkomt dat zeg ik persoonlijk ook direct mijn abonnement op! (Ik denk er zowiezo over om over te stappen op KPN zodra het uit is).
UPC jaagt niet alleen potentiële klanten weg, maar jaagt ook zijn eigen bestaande klanten weg.
Re: Asociaal gedrag van UPC
Ik snap niet waar jij je nou zo druk over maakt.
Op dit forum is genoeg te lezen over ongevraagd ontvangen digitale UPC-ontvangers. De wetgeving is zo dat als je ongevraagd iets ontvangt, je het artikel mag houden. Ook kan je aan de deur weigeren die doos in ontvangst te nemen en eventueel lever je die doos in op het postkantoor.
Maar nee, we gaan massaal UPC bellen op een duur 0900 nummer om na een uur bellen tot de conclusie te komen dat er niemand bij UPC is die je serieus neemt en jij weer vele "bel"euro's lichter bent geworden...... En UPC verdient ze weer makkelijk. Kost je een hoop tijd én geld en levert je ook nog een hoop ergernis op. Is toch niet zó moeilijk: NEE zeggen aan de deur?
Op dit forum is genoeg te lezen over ongevraagd ontvangen digitale UPC-ontvangers. De wetgeving is zo dat als je ongevraagd iets ontvangt, je het artikel mag houden. Ook kan je aan de deur weigeren die doos in ontvangst te nemen en eventueel lever je die doos in op het postkantoor.
Maar nee, we gaan massaal UPC bellen op een duur 0900 nummer om na een uur bellen tot de conclusie te komen dat er niemand bij UPC is die je serieus neemt en jij weer vele "bel"euro's lichter bent geworden...... En UPC verdient ze weer makkelijk. Kost je een hoop tijd én geld en levert je ook nog een hoop ergernis op. Is toch niet zó moeilijk: NEE zeggen aan de deur?
Nee, maar dan moet je ook je buren instructies geven voor als je niet thuis bent.Is toch niet zó moeilijk: NEE zeggen aan de deur?
Retourneren via postkantoor betekent tijd investeren, mogelijke brandstof en parkeerkosten, risico dat het bij UPC "niet aankomt" etc. etc. En dat allemaal voor iets wat je niet wilt en wat je ook al medegedeeld hebt naar ze.
Zelf heb ik UPC gebeld op het gratis nummer wat op de aankondiging staat, desondanks belden ze toch nog weer een keer, weer gezegd dat ik het niet wil.
Voor alle zekerheid ook nog een briefje duidelijk naast de bel (voor de bezorger) dat ik UPC pakketten weiger en ze ook niet bij de buren afgeleverd wil hebben.
Laat ze hun zooi gewoon houden.
Ja, maar wie wil die strijd aangaan, je krijgt bij een bedrijf als UPC geheid aanmaningen, telefoonkosten, ergernis, Intrum Justitia, afsluiting, uiteindelijk misschien naar de rechter.De wetgeving is zo dat als je ongevraagd iets ontvangt, je het artikel mag houden.
Tuurlijk, je staat in je recht, maar nogmaals, wie heeft daar zin in voor ongevraagde rotzooi??????????
???buren instructies geven
Wat heb ik te maken met "iets" waarvoor mijn buren tekenen??? Straks tekent de bezorger zelf de afleverbon met een krabbel waarin je achternaam staat of een toevallige voorbijganger. Juridisch gezien hebben ze geen poot om op te staan. En laat ze maar aanmaningen sturen, (telefoonkosten gewoon in mindering brengen op hun facturen) of Interim Justitia op je af sturen. Die laatste heeft juridisch geen enkele bevoegdheid en probeert je alleen maar bang te maken door te dreigen. Zo las ik ergens het volgende: ""Een incassobureau heeft namelijk geen enkele gerechtelijke bevoegdheid en dus ook geen poot om op te staan. Ze kunnen niet meer doen dan een grote mond opzetten en dreigen met weet ik wat allemaal, echter allemaal juridisch ongefundeerd. Iedereen, ook jij en ik, kan vandaag nog zonder papieren een incassobureau beginnen en dat zegt mijns inziens wel genoeg"" en op http://www.consumentenweb.nl/consument/ ... u/135.html
Ik begrijp jouw standpunt heel goed, het zelf moeite moeten doen om van iets ongevraagds af te komen, maar ik gooi m in de kliko. UPC luistert toch niet als je ze belt.
In dit soort situaties kun je beter schriftelijk medelingen doen omdat je dan iets van bewijs hebt. Om te voorkomen dat ze claimen nooit de brief in onvangst hebben genomen kun je vragen of ze een reactie willen geven binnen twee weken of deze aangetekend versturen. Daarna hoef je er ook niet meer achter heen te zitten. Sturen ze toch het product op dan reageer je dat het product houd zonder hier voor te betalen of dat zij het product komen op halen op een moment dat het jou goed uitkomt. => weekend / avonden
Na ontvangst mediabox:
Boze brief naar UPC gestuurd (september 2006)
Ineens geen kabelsignaal meer. (november 2006)
Blijk ik afgesloten te zijn.
UPC wenst mij niet meer als klant.
Zoek maar een andere aanbieder zei de monopolist.
Boze brief naar UPC gestuurd (september 2006)
Ineens geen kabelsignaal meer. (november 2006)
Blijk ik afgesloten te zijn.
UPC wenst mij niet meer als klant.
Zoek maar een andere aanbieder zei de monopolist.
Kritiek op UPC? .. hoe durf je........afsluiten !UPC wenst mij niet meer als klant.
Zo los je problemen het snelst op
Klant wenst UPC niet meer!
Tip: schrijf een brief met een paar welgemikte beledigingen, kunnen ze slecht tegen bij UPC, hebben lange teentjes en korte lontjes.
Wel opletten dat de automatische incasso goed geregeld is.
UPC sucks
Tip: schrijf een brief met een paar welgemikte beledigingen, kunnen ze slecht tegen bij UPC, hebben lange teentjes en korte lontjes.
Wel opletten dat de automatische incasso goed geregeld is.
UPC sucks
De blokkering hiervan bedoel je.Wel opletten dat de automatische incasso goed geregeld is.
Even bij de bank regelen dat het nummer van UPC geblokkeerd wordt voor automatische incasso, gewoon bij UPC je machtiging intrekken heeft geen zin.