Ik zie net tot mijn grote schrik en verbazing dat er op 5 september een bedrag van 91,20 is afgeschreven van onze rekening door At Home voor een TV Basis-abonnement. Nu kijken we al meer dan 3 jaar per satelliet en is de kabel de deur uitgegaan, dus dit is vreemd.
Maar eens gebeld met het 0900-nummer wat gelukkig lokaal tarief is. Het blijkt dat wij een contract hebben sinds 1 april jl. Nu hebben wij nooit iets aangevraagd dus hoe dit in vredesnaam mogelijk is, is mij een raadsel. We staan in ieder geval 'gewoon' in hun bestand.
Gebeurt dit vaker?
Er is mij gezegd dat ik een brief kan gaan sturen naar ze. Eerst morgen maar eens storneren. Die brief komt later wel.
Ik vraag me alleen af hoe iemand onder onze naam op ons adres met ons rekeningnummer een abonnement af kan sluiten. Wellicht dat we dus ook signaal hebben, maar we hebben er niet om gevraagd
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] At home TV Basis (dus niet digitaal vziw)
Re: At home TV Basis (dus niet digitaal vziw)
Gisteren een brief van @Home die als volgt begon:
Zoals u weet, brengen wij maandelijks uw abonnement op TV Basis in rekening en incasseren wij deze vergoeding van uw postbankrekening xxxx.
Nu konden ze het niet incasseren omdat de bank geen toestemming had verleend. Sterker nog: het was al wel geïncasseerd, maar ik had het terug laten boeken.
Maar een briefje naar ze gestuurd dat wij hier inderdaad sinds zeer kort achter zijn gekomen en ook dat ik ze vorige week had gebeld dat dit onterecht was en wij geen contract met ze hebben.
Ben benieuwd hoe dit verder afloopt.
Zoals u weet, brengen wij maandelijks uw abonnement op TV Basis in rekening en incasseren wij deze vergoeding van uw postbankrekening xxxx.
Nu konden ze het niet incasseren omdat de bank geen toestemming had verleend. Sterker nog: het was al wel geïncasseerd, maar ik had het terug laten boeken.
Maar een briefje naar ze gestuurd dat wij hier inderdaad sinds zeer kort achter zijn gekomen en ook dat ik ze vorige week had gebeld dat dit onterecht was en wij geen contract met ze hebben.
Ben benieuwd hoe dit verder afloopt.
Eindelijk een reactie nadat er vorige week 106,40 euro was afgeschreven:
Geachte heer/mevrouw Pluim,
Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.
Dit abonnement is telefonisch afgesloten met als ingangsdatum 1 april
2006. Wij hebben het contract ook weer beindigd per 1 april 2006.
Teveel betaalde abonnementsgelden maken wij over op uw rekening xxxxxx.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
-----------
Toch vreemd dat er telefonisch een abonnement is afgesloten. Wie zij dan hebben gesproken is mij een raadsel.
Geachte heer/mevrouw Pluim,
Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.
Dit abonnement is telefonisch afgesloten met als ingangsdatum 1 april
2006. Wij hebben het contract ook weer beindigd per 1 april 2006.
Teveel betaalde abonnementsgelden maken wij over op uw rekening xxxxxx.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
-----------
Toch vreemd dat er telefonisch een abonnement is afgesloten. Wie zij dan hebben gesproken is mij een raadsel.
Wat een ontzettende grote E*KELS daar bij @Home: dat ze jou dan nooit een bevestigingsbrief hebben gestuurd. Als je telefonisch een contract afsluit heb je namelijk eerst nog te maken met een wettelijke "bedenktermijn" van ongeveer 7 dagen. Dan had jij vlak daarna toch wel een brief mogen verwachten.... Hebbie t weer: kost @Home weer geld....
Als ik bij Telfort telefonisch een contract verleng of afsluit bevestigd Telfort dat ook altijd schriftelijk, zoals het dus hoort!!
Schandalig dat ze zonder machtiging geld van jouw rekening kunnen incasseren. Klacht indienen bij je bank !
Als ik bij Telfort telefonisch een contract verleng of afsluit bevestigd Telfort dat ook altijd schriftelijk, zoals het dus hoort!!
Schandalig dat ze zonder machtiging geld van jouw rekening kunnen incasseren. Klacht indienen bij je bank !