LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezint eer ge begint met …Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Edward Boom

Bezint eer ge begint met …Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Edward Boom »

Tot augustus 2011 was ik een redelijk tevreden klant van Canal Digitaal. Wel regelmatig uitval en bij een beetje regen en wind geen beeld meer. Door een verhuizing moest ik afscheid nemen van mijn abonnement. De afgelopen maanden heb ik als oude klant op een verrassende manier kennis gemaakt met de klantvriendelijkheid van Canal Digitaal. Zo verrassend, dat ik u dit niet wil onthouden.

Ruim 7 maanden na beëindiging van het abonnement ontvang ik ineens een verzoek om de decoder weer in te leveren. Logisch, deze was in bruikleen verstrekt. Ik ontving keurig een doos met een antwoordnummer. Geen probleem, dag later meteen verzonden.

Tot ik in april 2012 een brief ontving van Canal Digitaal waarin vermeld stond dat de decoder was opgehaald door en er schade was geconstateerd. Rekening 15,-.Vreemd, want ik had toch echt zelf de decoder verzonden via post.nl en wist zeker deze was in goede staat.

Bellen dan maar, duurt even voordat je dames en heren aan de lijn krijgt, maar uiteindelijk een medewerker aan de lijn van de klantenservice. Die er ook niets van snapte en zou zorgen dat dit ongedaan zou worden gemaakt. Ik heb keurig een email ter bevestiging ontvangen dat de verzonden brief als niet verzonden beschouwd mocht worden. Opgelost?

Het verhaal is jammer genoeg hier nog niet ten einde. Tot mijn verassing ontving ik van een firma met de naam Lindorff (incassobureau) een betaalverzoek. Zonder enige opgave van reden, om 52,- te betalen. Afzender Canal Digitaal. Nu breekt mijn klomp! Ik heb toch een bevestiging ontvangen dat ik de eerder verzonden brief als niet verzonden mocht beschouwen?

Bellen maar weer, deze keer met Lindorff. Ja meneer Boom, wij snappen het misverstand. Maar u moet toch echt bij Canal Digitaal zijn. Alleen zij kunnen het betaalverzoek terugdraaien. Langzaam aan stijgt mijn bloeddruk, nog meer tijd steken in fouten van anderen. Weer een duur 0900 nummer bellen, en weer lang wachten. Maar goed er zit niets anders op. Bellen dus met Canal Digitaal. Een vriendelijke jongeman neemt na diverse omschakelingen op. Mijnheer Boom sorry voor het ongemak. Wij snappen uw frustratie. Maar we hebben uw decoder nooit hier ontvangen????? Nee, denk ik dit kan niet waar zijn. Maar als u het verzendbewijs kan overleggen dan is het probleem opgelost. Gelukkig heb ik het verzendbewijs bewaard. Dus probleem opgelost..

U raad het al …..niet bij Canal Digitaal. Op 5 juni 2012 ontving ik een email dat mijn decoder inderdaad was aangekomen. Maar er was schade geconstateerd. Ondanks mijn eerdere bevestiging van Canal Digitaal dat dit niet het geval was.

Gaan we maar weer bellen. Kost wat moeite maar uiteindelijk krijg ik ene Christel aan de lijn. Probleem uitgelegd. Natuurlijk snappen ze er niets van, ik ook niet. Wel snappen ze dat ik boos ben. Na het zoveelste misverstand. Ze geeft toe dat ze een fout hebben gemaakt. De bevestiging met daarin dat er geen schade was geconstateerd was niet juist. Een medewerker heeft zich vergist. Maar verzekerd ze mij, daar komt coaching voor. Probleem opgelost bij Canal Digitaal? U raad het al..NEE. Ondanks de fout die ze gemaakt hebben, moet ik toch aan het betaalverzoek doen van het incassobureau. Want als het eenmaal in het systeem staat, ja dan staat het in het systeem. Kunnen wij er ook niets aan mijnheer Boom. Ik vraag dan maar haar leidinggevende te spreken. Dit laffe persoon, durft niet zelf aan de lijn te komen. Christel vervolgt: “sorry mijnheer Boom, die mag ik u niet geven, ik snap er ook niets van mijnheer Boom. Maar u mag wel brief schrijven hoor” Wow Christel, denk je dat ik niets beter te doen hebt dan achter de fouten van Canal Digitaal aanlopen? Naar wie dan vraag ik aan Christel..”Christel zegt dat ze dat niet weet, gewoon naar het postbusnummer miscchien” .U heeft het al door dit is Canal Digitaal ten voeten uit.

Na meer dan een maand op en neer mailen en bellen waarbij ik overigens telkens zo’n twee weken op reactie van de klantenservice heb moeten wachten, zijn we helaas nog niets opgeschoten.

Daarom zeg ik bezint eer ge begint met Canal Digitaal.

Voor mij in ieder geval nooit meer CANAL DIGITAAL !!!

http://klachtencanaldigitaal.posterous. ... l-digitaal

snepke

Re: Bezint eer ge begint met …Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Daar was ik dus jaren terug al achter.
Lindorff en CD ...2 handen op 1 buik.

Alles van brieven/mailtjes bewaren,niet bellen kost alleen maar geld ,en je kan niets bewijzen.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 60&t=57806
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&start=80

Jolijn

Re: Bezint eer ge begint met …Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Jolijn »

Edward Boom schreef: Tot ik in april 2012 een brief ontving van Canal Digitaal waarin vermeld stond dat de decoder was opgehaald door en er schade was geconstateerd. Rekening 15,-.Vreemd, want ik had toch echt zelf de decoder verzonden via post.nl en wist zeker deze was in goede staat.

Bellen dan maar, duurt even voordat je dames en heren aan de lijn krijgt, maar uiteindelijk een medewerker aan de lijn van de klantenservice. Die er ook niets van snapte en zou zorgen dat dit ongedaan zou worden gemaakt. Ik heb keurig een email ter bevestiging ontvangen dat de verzonden brief als niet verzonden beschouwd mocht worden.
Bewaar die email tot in lengte van dagen, sal 'm op een stickje op, print 'm uit. enz.

Maar we hebben uw decoder nooit hier ontvangen????? Nee, denk ik dit kan niet waar zijn. Maar als u het verzendbewijs kan overleggen dan is het probleem opgelost. Gelukkig heb ik het verzendbewijs bewaard. opgelost..
Je had nb al een brief ontvangen dat 'ie (beschadigd) aangekomen was??? En toch nog zelf met bewijs moeten komen??! Of zou het feit dat je die brief (om betaling) als niet ontvangen mag beschouwen, bij CD toch de conclusie leiden dat zij die decoder dan als niet ontvangen beschouwen ?

U raad het al …..niet bij Canal Digitaal. Op 5 juni 2012 ontving ik een email dat mijn decoder inderdaad was aangekomen. Email 3dubbel opslaan, uitprinten enz. Maar er was schade geconstateerd. Ondanks mijn eerdere bevestiging van Canal Digitaal dat dit niet het geval was.

Want als het eenmaal in het systeem staat, ja dan staat het in het systeem. Kunnen wij er ook niets aan mijnheer Boom. Tuurlijk kunnen ze daar wat aan doen, maar ze willen niet.

Na meer dan een maand op en neer mailen en bellen waarbij ik overigens telkens zo’n twee weken op reactie van de klantenservice heb moeten wachten, zijn we helaas nog niets opgeschoten.Bellen kost alleen maar geld, mailen niet en je hebt het zwart op wit. Gewoon volhouden, niet betalen, waarmee Lindorff ook dreigt. Alles wat je aan CD mailt, CC naar Lindorff en omgekeerd.

Daarom zeg ik bezint eer ge begint met Canal Digitaal.
Voor mij in ieder geval nooit meer CANAL DIGITAAL !!!
http://klachtencanaldigitaal.posterous. ... l-digitaal

Gesloten