LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij Ziggo is NPO-doc en NPO-cultura naar TV Royaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
allisonmez

Bij Ziggo is NPO-doc en NPO-cultura naar TV Royaal

Ongelezen bericht door allisonmez »

Ik keek heel graag naar NPO Doc en NPO Cultura toen ik nog UPC-abonnement had, een vergelijkbare abonnement met TV-Standaard van Ziggo nu! Er is geleidelijk aan van alles veranderd in het aanbod en samenstelling van zenders, behorende bij verschillende abonnementen bij Ziggo. Tot mijn schrik zijn deze twee mooie zenders ingedeeld bij TV Royaal, waarvoor je rond 10 euros meer moet betalen.
Hoe halen ze dit in hun hoofd, vraag ik mij steeds af!? Ik mag wel allerlei rare zenders ontvangen en zien, maar niet mijn favoriete zenders. Waarom bepalen zij eigenlijk wat ik wel en niet mag zien?
Het liefste stel ik mijn eigen pakket samen. Ik vind dat het gewoon niet meer van deze tijd is dat zij dat voor mij bepalen.

GJvdZ

Re: Bij Ziggo is NPO-doc en NPO-cultura naar TV Royaal

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat voor abonnement had je bij UPC? Ik ben ex-UPC klant en heb die zenders nooit gehad.

Daarnaast wordt de inhoud van de pakketten regelmatig aangepast op basis van wat er gemiddeld graag wordt gezien. Soms zitten daar de favorieten van een individuele klant bij, soms niet. Als er andere zenders uit gaan om Doc & Cultura in het pakket te doen zijn er weer andere mensen ontevreden.

Maar gelukkig kan je deze zenders ook gewoon via internet bekijken en casten naar een Chromecast of Apple TV. Dan ben je niet afhankelijk van een kabelprovider.

allisonmez

Ongelezen bericht door allisonmez »

Ik had standaar abonnement bij UPC, zelfde soort als wat ik nu heb. BB3 & 4 is ook gesneuveld, waar ik ook graag naar keek. Via Internet, casten naar een chromecast? Heb geen smart TV, als je dat bedoelt? Ben ik toch overgeleverd aan de grillen van Ziggo. Als klant wil ik graag ook zelf kunnen bepalen (voor een deel dan) wat ik wil zien.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Weet je zeker dat je een standaardpakket had? BBC3 en BBC4 hebben voor zover ik kan zien altijd in een extra pakket gezeten. Daarom heb ik nooit gehad. Leuke zenders, maar ik had het geld er niet voor over.

En v.w.b. casten: daar heb je geen smart TV voor nodig. Een Chromecast koop je voor een paar tientjes, steek je in een HDMI poort van de TV en je hebt alle content die via apps (o.a. de NPO Uitzending Gemist app) beschikbaar wordt gesteld op de TV. Dan ben je ineens niet meer overgeleverd aan wat Ziggo wil. Grillen wil het niet noemen, want ze doen wel degelijk marktonderzoek naar wat de meeste klanten in een standaardpakket wil hebben.

Gesloten