LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bluy-ray cadeau bij AD

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Carel51

Bluy-ray cadeau bij AD

Ongelezen bericht door Carel51 »

Bij een abonnement op het AD een Bluy-ray speler (2000 serie) gekregen.
Helaas werkt de afstandbediening niet. Apparaat is dus niet te gebruiken zonder afstandbediening. In eerste instantie het Algemeen Dagblad (3x) gemaild helaas zonder succes. Zij verwijzen me door naar Philips. (kastje naar de muur tactiek).
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer xxxx ,

Nogmaals hartelijk dank voor uw bericht.
Onze excuses voor onze late reactie.
Tot onze spijt kunnen wij u niet van dienst zijn. Philips is verantwoordelijk voor de afhandeling van klachten over hun apparatuur. Wij hopen dat u inmiddels tot een oplossing bent gekomen met Philips.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Lezersservice AD
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ze geven je een cadeau maar als het dan niet werkt mag je het zelf oplossen!
Ik heb inmiddels 3 mails gestuurd. De enige reactie is zo’n standaard mail met de tekst:
“We hebben uw vraag ontvangen en doen ons uiterste best om deze binnen vijf werkdagen te beantwoorden.
Indien uw vraag urgent is verzoeken wij u contact op te nemen met onze consumentenlijn.”
Diverse malen geprobeerd te bellen zonder resultaat. Na 10 minuten in de wacht heb ik de verbinding maar verbroken.
Toch jammer dat zo’n grote organisatie op deze manier met klachten om gaat.
Laatst gewijzigd door Carel51 op 27 nov 2012 19:55, 3 keer totaal gewijzigd.

berndv

Re: Bluy-ray cadeau bij AD

Ongelezen bericht door berndv »

Carrys schreef: Toch jammer dat zo’n grote organisatie als Philips op deze manier met klachten om gaat.
U heeft niets met Philips te maken en vice versa. U heeft een overeenkomst gesloten met het ad, dat zient doorverwijzen naar de fabrikant vind ik kwalijker dan dat de fabrikant niet meteen in de startblokken staat om u te helpen.

Wanneer had u trouwens de mail gestuurd naar Philips?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

berndv schreef:
Carrys schreef: Toch jammer dat zo’n grote organisatie als Philips op deze manier met klachten om gaat.
U heeft niets met Philips te maken en vice versa. U heeft een overeenkomst gesloten met het ad, dat zient doorverwijzen naar de fabrikant vind ik kwalijker dan dat de fabrikant niet meteen in de startblokken staat om u te helpen.

Wanneer had u trouwens de mail gestuurd naar Philips?
In principe heb je hartstikke gelijk, maar gelijk hebben en krijgen zijn 2 verschillende zaken. Zo had ik via Telegraaf een koffiemachine (gekocht) dus niets gekregen. Na 4 maanden kaduk. Moest hem opsturen naar Princess, kosten €56,00. Zwaar apparaat. Zou de verzendkosten terugkrijgen als....Enfin, je raad het al: de machine was een "superaanbieding van €99,00" en ik kon dan ook een superrekening verwachten.
Denk dat dagbladen toch een andere "verkoopmethode" er op na houden dan een gewone zaak.

berndv

Recht hebben en recht krijgen zijn inderdaad 2 verschillende zaken, die helaas niet altijd samen gaan. Maar om te lopen afgeven op een bedrijf als Philips, die waarschijnlijk het probleem uiteindelijk wel gaan oplossen, vind ik in dit geval niet terecht. Philips ruimt hier de rotzooi voor het ad op, terwijl ze dit wettelijk niet eens verplicht is.

Carel51

berndv schreef:Recht hebben en recht krijgen zijn inderdaad 2 verschillende zaken, die helaas niet altijd samen gaan. Maar om te lopen afgeven op een bedrijf als Philips, die waarschijnlijk het probleem uiteindelijk wel gaan oplossen, vind ik in dit geval niet terecht. Philips ruimt hier de rotzooi voor het ad op, terwijl ze dit wettelijk niet eens verplicht is.
berndv,
Met alle respect maar afgeven?
“Toch jammer dat zo’n grote organisatie als Philips op deze manier met klachten om gaat.”
Ik geef aan dat ik het jammer vind. Uit het oogpunt van customer relations is het toch slimmer om gewoon een nieuwe afstandbediening op te sturen. Wat kan zo’n ding nou helemaal kosten. Kun je dat niet dan is het toch een kleine moeite om niet met 3 mails te reageren met een nietszeggende tekst.
Beter is dan om eerlijk te zijn in je mail met de tekst:
“Het spijt ons maar u moet dit verder met het AD regelen ”.
Ik lig er verder niet wakker van. Ik vind het alleen een gemiste kans van het bedrijf om een goed indruk achter te laten bij de consument. Misschien leest het webcareteam mee en zien ze in dat dit toch wel jammer is en sturen ze me alsnog een werkende afstandsbediening op.
Groet.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Helaas werkt de afstandbediening niet. Apparaat is dus niet te gebruiken zonder afstandbediening.
En het is zeker dat het aan de afstandsbediening ligt ?

Of een afstandsbediening ook een lichtsignaal uitzendt is overigens makkelijk te controleren als je een webcam hebt, door er op te richten en (mee) te kijken. Door zijn gevoeligheid voor IR licht kun je het signaal van de afstandsbediening zien.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Carrys schreef:
berndv schreef:Recht hebben en recht krijgen zijn inderdaad 2 verschillende zaken, die helaas niet altijd samen gaan. Maar om te lopen afgeven op een bedrijf als Philips, die waarschijnlijk het probleem uiteindelijk wel gaan oplossen, vind ik in dit geval niet terecht. Philips ruimt hier de rotzooi voor het ad op, terwijl ze dit wettelijk niet eens verplicht is.
berndv,
Met alle respect maar afgeven?
“Toch jammer dat zo’n grote organisatie als Philips op deze manier met klachten om gaat.”

Ik ben het eerlijk gezegd met berndv eens.

Het enige dat u op uw 3 mails heeft ontvangen zijn 3 automatisch gegenereerde en gestuurde berichten dat uw vraag is ontvangen en dat ze proberen binnen x dagen te beantwoorden. Daar komt geen mens meer aan te pas. Uw vraag is mogelijk (nog) niet eens gelezen of men is nog bezig met een antwoord of oplossing. U heeft nog geeneens antwoord gehad. Ik hoop toch zeker niet dat u denkt dat een werknemer echt alle binnenkomende vragen zit te beantwoorden en alleen maar zit te typen: "wij hebben uw vraag ontvangen en u krijgt binnen 5 werkdagen antwoord". Dus ja om Philips dan maar meteen op een forum te gooien, ja da's toch aardig afgeven op...
Carrys schreef: Ik geef aan dat ik het jammer vind. Uit het oogpunt van customer relations is het toch slimmer om gewoon een nieuwe afstandbediening op te sturen. Wat kan zo’n ding nou helemaal kosten.
Er is ook een mogelijkheid dat het niet aan de afstandsbediening ligt, maar dat er iets is met het apparaat en deze niet (goed) reageert op de afstandsbediening. Als dit het geval is en ze sturen klakkeloos een nieuwe afstandsbediening heeft u daar geen biet aan en zal de onvrede vast groter zijn.
Laatst gewijzigd door Emmy75 op 24 nov 2012 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75

Carrys schreef:Bij een abonnement op het AD een Bluy-ray speler (2000 serie) gekregen.
Helaas werkt de afstandbediening niet. Apparaat is dus niet te gebruiken zonder afstandbediening. In eerste instantie het Algemeen Dagblad (3x) gemaild helaas zonder succes. Zij verwijzen me door naar Philips. (kastje naar de muur tactiek).
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer xxxx ,

Nogmaals hartelijk dank voor uw bericht.
Onze excuses voor onze late reactie.
Tot onze spijt kunnen wij u niet van dienst zijn. Philips is verantwoordelijk voor de afhandeling van klachten over hun apparatuur. Wij hopen dat u inmiddels tot een oplossing bent gekomen met Philips.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Lezersservice AD
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ze geven je een cadeau maar als het dan niet werkt mag je het zelf oplossen!
Ik heb Philips inmiddels 3 mails gestuurd. De enige reactie is zo’n standaard mail met de tekst:
“We hebben uw vraag ontvangen en doen ons uiterste best om deze binnen vijf werkdagen te beantwoorden.
Indien uw vraag urgent is verzoeken wij u contact op te nemen met onze consumentenlijn.”
Diverse malen geprobeerd te bellen zonder resultaat. Na 10 minuten in de wacht heb ik de verbinding maar verbroken.
Toch jammer dat zo’n grote organisatie als Philips op deze manier met klachten om gaat.

Carel51

bprosman schreef:
Helaas werkt de afstandbediening niet. Apparaat is dus niet te gebruiken zonder afstandbediening.
En het is zeker dat het aan de afstandsbediening ligt ?

Of een afstandsbediening ook een lichtsignaal uitzendt is overigens makkelijk te controleren als je een webcam hebt, door er op te richten en (mee) te kijken. Door zijn gevoeligheid voor IR licht kun je het signaal van de afstandsbediening zien.
Bedankt voor je reactie.
Nee het ligt echt aan de afstandbediening. Geeft geen signaal. Bluy-rayspeler werkt wel. Kan er gewoon een schijf indoen. Lampje brand. Hij werkt helaas alleen met de afstandsbediening.

Emmy75

Carrys schreef:Bedankt voor je reactie.
Nee het ligt echt aan de afstandbediening. Geeft geen signaal. Bluy-rayspeler werkt wel. Kan er gewoon een schijf indoen. Lampje brand. Hij werkt helaas alleen met de afstandsbediening.
Volgens mij zegt dat nog steeds weinig over de werking van de afstandsbediening. Het kan de afstandsbediening zijn maar ook aan de ontvangende kant in het apparaat ergens liggen.
Laatst gewijzigd door Emmy75 op 24 nov 2012 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Batterijen er goed in is een domme opmerking ? :-).
Volgens mij zegt dat nog steeds weinig over de werking van de afstandsbediening.
Inderdaad, het kan ook nog de infrarood ontvanger in de speler zijn. Beschermingsfolie er afgehaald ?
Hoe weet u (heeft u gemeten) dat de AB geen signaal geeft ?

Emmy75

bprosman schreef:Batterijen er goed in is een domme opmerking ? :-).
Of batterijen leeg ?
Heb ik wel eens gehad met een apparaat dat de meegeleverde batterijen leeg waren.. Een hele zoektocht want daar denk je echt niet zo snel aan op zo'n moment.

berndv

Ik had ook nog een vraag verstopt in mijn reactie, namelijk wanneer u de eerste mail heeft gestuurd. En er staat trouwens ook niet dat u binnen 5 dagen antwoord heeft, ze streven er naar om dit te doen.

Carel51

berndv schreef:Ik had ook nog een vraag verstopt in mijn reactie, namelijk wanneer u de eerste mail heeft gestuurd. En er staat trouwens ook niet dat u binnen 5 dagen antwoord heeft, ze streven er naar om dit te doen.
1e mail:
30 september 2012 11:08

Gesloten