LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buitenlandse zenders op Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Viscum

Buitenlandse zenders op Digitenne

Ongelezen bericht door Viscum »

Met handmatig zoeken op Digitenne duiken er in de grensregio's meerdere buitenlandse zenders op die de automatische scan overslaat. In bijvoorbeeld Arnhem, waar ik woon, ontvang ik 24 gratis Duitse zenders.

Kies in het menu 'Installeren' voor 'handmatige installatie' en voor CAS&FTA (Free to air) en scan een voor een de kanalen. In mijn omgeving gaat het om de kanalen 48,46,55,52,35,29. De zenders zijn vrij sterk en komen een eind de grens over. Wanneer men echter bij het inschakelen van de tv de melding 'Gelieve opnieuw in te stellen' krijgt, drukt men gewoon op 'exit.'

Op http://www.ueberallfernsehen.de kan men voor de eigen grensregio zoeken. Klik op de kaart, daarna op programmangebot.
Voor Belgie: kijk op http://www.wikipedia.nl/Dvb-t frequenties. Ik heb er op dit forum nog niets over gelezen, vandaar!

kweenie

Re: Buitenlandse zenders op Digitenne

Ongelezen bericht door kweenie »

Goede tip!

Het valt mij trouwens sowieso op dat ook de Duitse radiozenders veel sterker zijn dan de Nederlandse zenders. De Duitse zenders willen ook in het grensgebied goed bereik hebben, waardoor ze ook over de grens nog goed te horen zijn, terwijl de Nederlandse zenders al tevreden zijn als je maar een beetje bereik hebt in de grensstreek. Zodra je de grens over bent, wordt dat dus al snel minder.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kweenie schreef:Goede tip!

Het valt mij trouwens sowieso op dat ook de Duitse radiozenders veel sterker zijn dan de Nederlandse zenders. De Duitse zenders willen ook in het grensgebied goed bereik hebben, waardoor ze ook over de grens nog goed te horen zijn, terwijl de Nederlandse zenders al tevreden zijn als je maar een beetje bereik hebt in de grensstreek. Zodra je de grens over bent, wordt dat dus al snel minder.
Ik ontvang tot voorbij Dusseldorf de Nederlandse publieke zenders. Lijkt me ver genoeg.

stekel

Ongelezen bericht door stekel »

Heeft het zin om in Rotterdam iets te zoeken?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

stekel schreef:Heeft het zin om in Rotterdam iets te zoeken?

Kan je altijd proberen toch?

kaatje noga

Ongelezen bericht door kaatje noga »

Wij kunnen hier de regionale omroep van Barneveld ontvangen.

stekel

Ongelezen bericht door stekel »

kaatje noga schreef:Wij kunnen hier de regionale omroep van Barneveld ontvangen.
Lekker hoor Zwarte Kip advocaat.

Gesloten