LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CAIW Digitale TV en meerdere TV's in huis: Dubbel Betalen!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
HansUitIJsselstein

CAIW Digitale TV en meerdere TV's in huis: Dubbel Betalen!

Ongelezen bericht door HansUitIJsselstein »

Ik heb het Digitale "complete" pakket en betaal daarvoor de aanvullende EUR 9,90 boven op het basis abonnement van EUR 13,95. Ik heb onlangs voor een tweede TV een extra Digitale ontvanger aangeschaft en dacht bij CAIW simpelweg een tweede smartcard te kunnen aanschaffen zodat we op de TV in de slaapkamer ook kunnen kijken naar het hele pakket waar we voor betalen. Helaas, daar wil CAIW niet aan meewerken: Ze willen dat je behalve de kosten voor de smartcard (dat is logisch) ook een extra abonnement voor het aanvullende pakket afsluit, a 9,90 per maand.

Dit is heel vreemd, aangezien het basispakket gewoon op zoveel tv's mag worden bekeken als je wilt. Dit wordt ook op hun site en in brocheures aangemoedigd: Je hoeft alleen maar een extra ontvanger te kopen. Het digitale aanvullende pakket kan overigens alleen als aanvulling op het basispakket worden afgelsloten (je kunt het dus niet "los" nemen) maar voor een tweede TV moet je dan ineens opnieuw daarvoor betalen?!?!?!

Ik heb CAIW erop gewezen dat dit in geen enkele voorwaarde van hen staat, noch in hun brochures. Toch houden ze voet bij stuk en willen ze geen tweede smartcard leveren zonder dat ik een extra abonnement afsluit....! Als alternatief stelde men voor dat ik maar de smartcard heen en weer moet verhuizen tussen de twee ontvangers... Welkom in deze moderne tijd...

Ben benieuwd naar ervaringen en meningen van anderen hierover.

Groet, Hans

Ron58

Re: CAIW Digitale TV en meerdere TV's in huis: Dubbel Betalen!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Welkom in deze moderne tijd...
Precies, welkom in deze moderne tijd, alvast een voorproefje van wat ons te wachten staat.
Over een paar jaar kost tv kijken vele tientallen euro's per maand.
Ik denk ook niet dat de schotel een voordelig alternatief blijft, die zullen heus niet achterblijven als ze geld ruiken.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Ik denk ook niet dat de schotel een voordelig alternatief blijft, die zullen heus niet achterblijven als ze geld ruiken
Een schotel is wel degelijk een voordelig alternatief, je kan met een bepaalde configuratie de smartkaart delen.
Heb je wel voor iedere tv een decoder nodig al of niet met ingebouwde harddisk en of dvd brander maar je hebt maar 1 abo nodig.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Agro, ik bedoelde eigenlijk meer dat de tarieven voor de schotel heus wel mee zullen stijgen als ze zien dat de kabeltarieven drastisch omhoog gaan.
Volgens mij is dat ook al een beetje gaande, ook de tarieven voor schotelontvangst zijn toch gestegen?

agro

Ook de abo kosten van schotel zullen inderdaad wel omhoog gaan, maar in tegenstelling tot hetgeen bij upc mogelijk is met digitale tv(en mogelijk ook de andere kabelaanbieders), is het met schotel wel mogelijk om met 1x abonnementskosten op meerdere tv's te kijken. (in princiepe zelfs een onbeperkt aantal)

tonvanheel

Ongelezen bericht door tonvanheel »

Ik heb me laten wijsmaken dat je probleemloos op meedere tv's op 1 abo naar digitale tv kan kijken.
Enige nadeel zou zijn: Je kan niet zappen !

Je zou hiervoor het videokanaal moeten gebruiken

Wil je de volledige mogelijkheden hebben dan moet er inderdaad flink in de buidel getast worden voor een extra box en smart-card.

Gebruik in de slaapkamer gewoon het analoge systeem. Wil je dan toch een zender bekijken die niet in het analoge pakket zit dan moet dat via het videokanaal.

KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Wil je de volledige mogelijkheden hebben dan moet er inderdaad flink in de buidel getast worden voor een extra box en smart-card.
De extra box + kaart kunnen wellicht wat kosten, maar het tweede abonnement kost slechts 1 euro per maand. Hier is overigens alleen het set-top pakket, het meest karige pakket, mee te ontvangen.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Je kan er probleemloos een netwerk mee beginnen, dat klopt Tonvanheel maar je huis ligt dan wel volt met flatkabels.
Wat ook een nadeel is is dat iedereen in het gehele huis kijkt naar de zelfde zender.

tonvanheel

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@ KPN
De extra box + kaart kunnen wellicht wat kosten, maar het tweede abonnement kost slechts 1 euro per maand. Hier is overigens alleen het set-top pakket, het meest karige pakket, mee te ontvangen.
Volgens de site van UPC kan een 2e set voorlopig nog niet aangevraagd worden. Slechts 1 box per huishouden beschikbaar.
(zie UPC.nl - veelgestelde vragen)

KPN

Ongelezen bericht door KPN »

:oops: ik had het over canaldigitaal, sorry had effe niet goed opgelet :oops:

agro

Wat ook een nadeel is is dat iedereen in het gehele huis kijkt naar de zelfde zender.
Dat hoeft niet noodzakelijk te zijn, ligt er aan voor welke installatie je kiest.
Ik heb schotel, met 5 tv's.
2x decoder met harde schijf, en 3x decoder zonder harde schijf.
De decoders zitten met utp kabel op hetzelfde netwerk als computers, de smartkaart (ik heb 1x abonnement) wordt over netwerk gedeeld, en kan op elke tv onafhankelijk van elkaar naar elke willekeurige zender kijken en opnemen, en het opgenomen programma over netwerk naar computer verplaatsen of kopieren en desgewenst op dvd branden.
Iedere decoder heeft wel vanaf schotel coax kabel nodig en de decoders met harddisk omdat dat twintuner is 2 coaxkabels vanaf schotel.

jerray

Ongelezen bericht door jerray »

om meerdere tv's aan te sluiten kan je gewoon een draadloze scart kopen. 1 in je ontvanger en de andere in je tv. wanneer je zo'n scartset koopt let dan wel op dat er de functie van doorzenden van je afstandbediening zit. dan kan je ook zappen in je slaapkamer terwijl dat je ontvanger in de woonkamer staat. wanneer je maar 1 scart aansluiting in je ontvanger hebt kan je werken met een scartbox.

Groet Ray

Gesloten