LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digitaal bruikleen ontvanger

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
brombeer48

Canal Digitaal bruikleen ontvanger

Ongelezen bericht door brombeer48 »

De PHILIPS DSR 7141, die we in bruikleen hadden gekregen van Canal Digitaal ging 2 weken terug stuk. Na 2 jaar ellende zoals problemen met het onthouden van instellingen en continu vastlopers, geeft die nu alleen nog maar de melding INIT op het display! Gemaild naar de klantenservice via de Canal Digitaal site, na een week nog geen reactie! Dus al een week zonder TV ! Dan maar bellen naar dat dure 0900 nummer op m'n prepaid naar Canal Digitaal en uitgelegd aan de medewerker over de ontvanger! Meneer u krijgt zonder enige voorwaarden, de nieuwste ontvanger van ons en die wordt gewoon uw bezit, niks bruikleen! Prima, zeg ik, stuur die maar op dan! Maar u liet me niet uitpraten meneer, hoor ik hem zeggen. U moet dan wel een nieuw 2 jarig abonnement nemen! Pfff ik krijg dus alleen een ander bruikleen ontvanger wanneer ik weer een nieuw 2 jarig abonnement neem! Ik zeg tegen de medewerker dat ik het eerst overleg en dan later nog weer contact over op neem! Na overleg kwamen we tot de conclusie dat we het niet doen, dat nog 2 jaar verlengen! Om reden dat er volgend jaar eindelijk glasvezel in onze uithoek komt! Das veel voordeliger en uitgebreider, dat alles in 1! Dus kwamen we tot het besluit om tot dat er glasvezel is, maar even kabel tv aan te vragen! Dat is iedere maand opzegbaar, dus maar meteen aangevraagd! Al zo lang zonder tv, dat begint te vervelen! Ik bel dus Canal Digitaal weer op, krijg een andere medewerker aan de lijn. Ik zeg tegen deze medewerker dat ik graag mijn abonnement per einde contract op wil zeggen. We hadden nog een maand te gaan van het vorige 2 jarige abonnement! Ik zei tegen de medewerker dat we geen nieuwe bruikleen ontvanger konden krijgen als we niet voor 2 jaar een nieuw abonnement namen! Zegt die medewerker van Canal Digitaal en als we u nieuwe ontvanger aanbieden als u een jaar uw contract verlengt? Toen werd ik even gigantisch misselijk! Ik zeg tegen hem, das vreemd hiervoor had ik een medewerker aan de lijn en ik kon alleen maar een andere bruikleen ontvanger krijgen als ik een nieuw abonnement nam van 2 jaar! We hebben nu al Kabel televisie aangevraagd. Dus heb ik het bij deze medewerker opgezegd! Maar vandaag krijg ik dus een brief van Canal Digitaal dat ze in goede orde m'n opzegging ontvangen hadden en ik de ontvanger terug moest sturen en als deze stuk was deze bij mij in rekening gebracht wordt? Dit kan toch niet serieus zijn dat we die ontvanger moeten gaan betalen! Omdat we gewoon een waardeloze ontvanger in bruikleen hebben gekregen die het nog geen 2 jaar volhoud! Wie zegt ons dat dit niet komt door een update verstuurd door Canal Digitaal! :evil:

eleven

Re: Canal Digitaal bruikleen ontvanger

Ongelezen bericht door eleven »

Jij bent de zoveelste met een kl..e ontvanger van Philips, die problemen heeft.
Jammer, dat je opgezegd hebt, anders had je zelf een receiver kunnen kopen, die wel normaal werkt.
Het wordt "INIT" betekend normaal, dat deze aan initialiseren is, dus dat komt meestal, als een nieuwe zenderlijst wordt ingevoerd wordt.
Heb je misschien de HDTV zenderlijst ingeladen, ofwel je geen toegang hebt?
Voor het inladen van de HD-zenderlijst dient u de volgende stappen te volgen:

- Laad de nieuwe software in (gaat automatisch na herkenning van de nieuwe software).

- Ga naar het "Menu" en kies daar voor "Instellingen".

- Selecteer: "Satellietontvanger". U dient nu de code "1234" in te voeren.

- Kies nu de optie "Uitgebreide instellingen" en selecteer de optie "Fabriekstellingen" en druk op OK.

- Na het bevestigen van uw keuze zal de ontvanger 'initialiseren'. U ziet 'INIT' in de display van de ontvanger.

- Na enkele seconden verschijnt het "Eerste installatie"-menu. Volg nu de instructies op het scherm.

Ook de optie "Terugzetten naar fabrieksinstellingen" gedaan?

brombeer48

eleven schreef:Jij bent de zoveelste met een kl..e ontvanger van Philips, die problemen heeft.
Jammer, dat je opgezegd hebt, anders had je zelf een receiver kunnen kopen, die wel normaal werkt.
Het wordt "INIT" betekend normaal, dat deze aan initialiseren is, dus dat komt meestal, als een nieuwe zenderlijst wordt ingevoerd wordt.
Heb je misschien de HDTV zenderlijst ingeladen, ofwel je geen toegang hebt?
Voor het inladen van de HD-zenderlijst dient u de volgende stappen te volgen:

- Laad de nieuwe software in (gaat automatisch na herkenning van de nieuwe software).

- Ga naar het "Menu" en kies daar voor "Instellingen".

- Selecteer: "Satellietontvanger". U dient nu de code "1234" in te voeren.

- Kies nu de optie "Uitgebreide instellingen" en selecteer de optie "Fabriekstellingen" en druk op OK.

- Na het bevestigen van uw keuze zal de ontvanger 'initialiseren'. U ziet 'INIT' in de display van de ontvanger.

- Na enkele seconden verschijnt het "Eerste installatie"-menu. Volg nu de instructies op het scherm.

Ook de optie "Terugzetten naar fabrieksinstellingen" gedaan?
Terug naar fabrieksinstellingen is geen optie! Was het maar zo makkelijk, de ontvanger blijft op die INIT staan en verder doet die niks, dus ook geen beeld op de tv. Krijg alleen een soort van verborgen menu op de tv als ik de stekker eruit en erin doe en tegelijkertijd p+ plus de p- bovenop de ontvanger voor 20 seconden indruk en daarna loslaat. Dan krijg ik wel iets van een optie van factory reset ofzo maar daar weet ik de PIN code niet van i.i.g. is het geen 1234 of 0000 :roll: Maar waar het mij gewoon omgaat is dat deze ontvanger niet gratis vervangen werd door een andere, wat mij gebruikelijk lijkt voor iets in bruikleen dat niet doet wat het hoort te doen! En vervolgens dan die brief van CD over het terugsturen, dat wanneer de ontvanger stuk is ik ook nog voor de kosten opdraai van die ontvanger! Die ontvanger is geen bos wortels waard, wat een ellende hebben we er mee gehad! :twisted:

eleven

Dit heb ik nog gevonden:
Toegang tot het geheime menu :

1. Ontvanger gewoon uitzetten op standby.
2. De groene knop op de afstandsbediening indrukken en ingedrukt
houden tot de ontvanger vanzelf terug aanspringt
3. Je krijgt nu direct het inlogscherm van het geheime menu te zien
4. Geef de code "756839hhmm" (hhmm is de tijdsaanduiding die in dat
scherm bovenaan te zien is)

Je kan nu de software opnieuw geforceerd inladen.
De software bestaat uit twee delen, beide delen kan je apart kiezen in
het "recovery" menu.
Het eerste deel is de "Flash recovery".
Het tweede deel is de "Application recovery"

brombeer48

Heb het wachtwoord gevonden maar dit is ook niet de oplossing las ik...
Met 555 kom je in het FACTORY SETTINGS menu.
Hier vind je ..

ERASE FLASH
ERASE EEPROM
ERASE ALL

Hier wordt de firmware, eeprom of alle twee gewist.
Dat lijkt me dus ook niet raadzaam :roll:

eleven

brombeer48 schreef:Heb het wachtwoord gevonden maar dit is ook niet de oplossing las ik...
Met 555 kom je in het FACTORY SETTINGS menu.
Hier vind je ..

ERASE FLASH
ERASE EEPROM
ERASE ALL

Hier wordt de firmware, eeprom of alle twee gewist.
Dat lijkt me dus ook niet raadzaam :roll:

Neen, dit is niet de bedoeling.

En de andere optie:

Het tweede deel is de "Application recovery"

eleven

Toch moet het zo werken, want ook op een andere site vind ik deze gegevens.
Die ontvangers zijn wel te resetten maar dan moet hij wel reageren op de afstandsbediening maar je kunt het proberen,dit is info van CanalDigitaal zelf.
Hoop dat de schotel op Astra1 19.2 oost staat daar zit de software.

Citaat:
Het beste kunt u uw ontvanger een softwarematige reset geven (hierbij gaan alle gegevens verloren en zal alle software opnieuw ingeladen worden op de ontvanger).
Lees onderstaande stappen goed door, en volg deze op tot de letter. Een verkeerde keuze in dit menu kan leiden tot (onherstelbare) schade aan de ontvanger:
1. - Ontvanger uitzetten (standby).
2. - De groene knop op de afstandsbediening indrukken en ingedrukt houden tot de ontvanger een menu weergeeft( ongeveer 10 - 15 seconden);
3. - U krijgt nu direct het inlogscherm van het Hidden menu te zien op uw televisie toestel;
4. - Voer de code "756839hhmm" (hhmm is de tijdsaanduiding die in dat scherm bovenaan te zien is);
5. - Selecteer "Recovery" en druk op OK;
6. - Selecteer "Flash recovery" en volg de aanwijzingen op het scherm;
7. - Selecteer "Appstore recovery" en volg de aanwijzigen op het scherm;
8. - Druk op exit om uit het Hidden menu gaan;
Uw ontvanger zal nu opnieuw opstarten en in het "eerste installatie" menu terecht komen.
U kiest hier de taalkeuze (Nederlands), waarna u de zenderlijst (SD of HD) selecteert.

Controleer nu de Diseqc instellingen:
Selecteer nu de optie "Wijzig diseqc instellingen" en controleer of deze correct staan ingesteld middels onderstaande informatie:
• DiseqC A (poortje A) moet altijd Astra1 / Astra 19 zijn;
• DiseqC B (poortje B) moet altijd Astra3 / Astra 23 zijn;
Indien deze foutief staan ingesteld dient u deze te wijzigen. Hierna kunt u de signaal kwaliteit van de ASTRA 23 controleren door "Diseqc B" te selecteren (Druk NIET op de OK-toets), na enige seconden zal de signaalkwaliteit van ASTRA 23 te zien zijn. Indien de signaalbalk minder van 7,5 blokjes groen aangeeft dient u de uitrichting van de schotel en/of afstelling van de DUO-LNB te controleren en te verbeteren.
Na het inladen van de zenders zal uw ontvanger nog een keer opnieuw opstarten, deze herstart kan een aantal minuten duren!

brombeer48

Heb de ontvanger weer in orde, was erg simpel eigenlijk! p+ plus de p- bovenop de ontvanger indrukken tot dat je auto op het schermpje van de ontvanger krijgt. Je krijgt een menu op je TV, ga met pijltjes toets naar de onderste optie op het scherm en klik ok op je ab. Je bent nu in het FACTORY SETTINGS menu het wachtwoord is 555 klik ok. Dan ga je met de pijltjes toets op ERASE FLASH staan en klik op ok! Wacht tot er met groene letters DONE staat klik aantal keer op menu op je ab en je ontvanger is weer als nieuw bij de opstart! Alles even instellen zoals in de gebruiksaanwijzing op de site van Canal Digitaal en je kan er weer even tegen aan tot de volgende crash! Heb bedrijven zien adverteren die noemen dit een reparatie en die vragen hier 30 euro voor...

eleven

brombeer48 schreef:Heb de ontvanger weer in orde, was erg simpel eigenlijk! p+ plus de p- bovenop de ontvanger indrukken tot dat je auto op het schermpje van de ontvanger krijgt. Je krijgt een menu op je TV, ga met pijltjes toets naar de onderste optie op het scherm en klik ok op je ab. Je bent nu in het FACTORY SETTINGS menu het wachtwoord is 555 klik ok. Dan ga je met de pijltjes toets op ERASE FLASH staan en klik op ok! Wacht tot er met groene letters DONE staat klik aantal keer op menu op je ab en je ontvanger is weer als nieuw bij de opstart! Alles even instellen zoals in de gebruiksaanwijzing op de site van Canal Digitaal en je kan er weer even tegen aan tot de volgende crash! Heb bedrijven zien adverteren die noemen dit een reparatie en die vragen hier 30 euro voor...
Dus toch zo, wat je eerst niet wil doen!
Maar opgelost.Alleen heb je er niet meer zoveel aan, want je hebt je contract opgezegd!
Maar vandaag krijg ik dus een brief van Canal Digitaal dat ze in goede orde m'n opzegging ontvangen hadden en ik de ontvanger terug moest sturen en als deze stuk was deze bij mij in rekening gebracht wordt?

brombeer48

eleven schreef:
Maar opgelost.Alleen heb je er niet meer zoveel aan, want je hebt je contract opgezegd!
Ja inderdaad, zoals ik eerst niet durfde te doen! Maar dit is nog niet opgelost hoor! Dit neemt het probleem, dat ik heb met Canal Digitaal niet weg! Het kwaad was als geschied door het niet reageren op mijn mail. Via twitter kakelde de webcare medewerker ook dat ik maar moest bellen, omdat ze niet op mijn mail reageerden! Ik heb dit nog nooit meegemaakt een bedrijf dat je een ontvanger wil verkopen voor 2 jaar extra abonnement aan een klant die een ontvanger in bruikleen heeft! Ik verwacht gewoon wat service. Het is in mijn ogen normaal, dat een ontvanger in bruikleen, die het niet doet vervangen wordt door een werkend exemplaar! Of tenminste hulp bij het oplossen van de storing! Maar zelfs dat niet! Die mensen die daar bij die helpdesk werken, weten helemaal niet waar ze over praten en werken maar wat via een script voor hun neus dat ze afwerken! Betaal nu dubbel voor tv deze maand 20 euro aan Canal Digitaal en 18 aan Kabel TV nu, door hun schuld! En ik moest een CI kaart kopen van 40 euro om HD tv te kunnen ontvangen, want analoog op een scherm van 1 meter 7 daar springen je de tranen van in je ogen! Gelukkig ben ik zelf wat technisch aangelegd dat dit mij na een dag googlen en lezen lukt, want anders had ik die ontvanger ook nog kunnen betalen, wanneer ik die zo had teruggestuurd! Dat weet ik wel zeker na dit allemaal. Ik had wat service willen hebben tijdens die 2 weken zonder TV, maar ik kreeg een lege prepaid telefoon. Dit verhaal, hadden ze me kunnen vertellen over het resetten van de ontvanger bijvoorbeeld! Dat had ons dan 50 euro extra gescheeld! We zijn deze maand gewoon 70 euro EXTRA kwijt om TV te kunnen kijken! Ik weet niet wat jouw budget is, maar wij moeten daar toch echt bijna 2 weken van leven! Maar vertel eens Eleven, hoelang werk jij nou voor Canal Digitaal? Je probeert namelijk wel de scherpe randjes, allemaal glad te polijsten van dit topic, door de nadruk helemaal op het herstel van die enorm slechte Canal Digitaal bruikleen ontvanger te leggen joh, terwijl dat niet het daadwerkelijke probleem nu is, natuurlijk scheeld dit me weer een flink bedrag, dat ze in rekening hadden willen brengen. Ik dank jou uiteraard voort meedenken, nu is het de beurt aan een reactie van webcare! :lol:

Voor de webcare medewerker van Canal Digitaal alvast het referentie nummer OP52-SPFamilieHD

eleven

brombeer48 schreef:
eleven schreef:
Ja inderdaad, zoals ik eerst niet durfde te doen! Maar vertel eens Eleven, hoelang werk jij nou voor Canal Digitaal? Je probeert namelijk wel de scherpe randjes, allemaal glad te polijsten van dit topic, door de nadruk helemaal op het herstel van die enorm slechte Canal Digitaal bruikleen ontvanger te leggen joh, terwijl dat niet het daadwerkelijke probleem nu is, natuurlijk scheeld dit me weer een flink bedrag, dat ze in rekening hadden willen brengen. Ik dank jou uiteraard voort meedenken, nu is het de beurt aan een reactie van webcare! :lol:

Voor de webcare medewerker van Canal Digitaal alvast het referentie nummer OP52-SPFamilieHD

Als je mijn eerste reactie goed had gelezen,dan was de vraag overbodig geweest, en de opmerking, dat ik de scherpe randjes probeer weg te werken. :evil:
Maar je komt met een probleem van een receiver, daarbij wilde ik helpen, wat dan toch gelukt is, ofwel ik geen medewerker van CD ben.
Maar ook hier zie je weer, hoe mensen in elkaar steken, jammer.

Toch heb ik dan tenslotte nog een tip:
Maak zelf contact met de webcare, misschien helpen zij jouw als brombeer verder.

https://forum.www.trosradar.nl/memberli ... e&u=121442

brombeer48

eleven schreef: Als je mijn eerste reactie goed had gelezen,dan was de vraag overbodig geweest, en de opmerking, dat ik de scherpe randjes probeer weg te werken. :evil:
Maar je komt met een probleem van een receiver, daarbij wilde ik helpen, wat dan toch gelukt is, ofwel ik geen medewerker van CD ben.
Maar ook hier zie je weer, hoe mensen in elkaar steken, jammer.

Toch heb ik dan tenslotte nog een tip:
Maak zelf contact met de webcare, misschien helpen zij jouw als brombeer verder.

https://forum.www.trosradar.nl/memberli ... e&u=121442
Sorry dat je je aangevallen voelt, ik maak soms slechte grappen, neem het met een korreltje zout! Als je voor een webcare medewerker aan wordt gezien en vervolgens des duivels wordt, kan ik je melden dat ze zo slecht nog niet zijn. Had meteen iemand van webcare aan de telefoon na het plaatsen van de referentie, en die was erg vriendelijk! Had dat dus bovenaan meteen er bij moeten zetten denk ik! My bad! Maar wat ik er mee bedoelde, dat het gedeelte van de ontvanger eigenlijk al niet meer belangrijk was op dat punt! Had alles al opgezegd en voor vervangende TV gezorgd, want wie kan er nou zonder TV tegenwoordig, dan krijg je helemaal niks meer mee van de wereld! Wou mijn verhaal kwijt over dat we als klant niet correct behandeld werden en door hun toedoen voor ons hoge extra kosten hebben moeten maken om weer TV te kunnen kijken. Maar oke, ze hebben een aanbod gedaan wat hier nog in overweging wordt genomen. Ze willen toch iets terugdoen ter compensatie van alle ongemakken!

Gesloten