LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digitaal en Online aanbieding klopt niet?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sjoerdvv

Canal Digitaal en Online aanbieding klopt niet?

Ongelezen bericht door sjoerdvv »

We besloten via de website van Online het HDTV Family pakket te bestellen. We hebben reeds adsl via Online dus dat was voor ons het meest eenvoudige.. Op de website stond vermeld dat wij een decoder zouden ontvangen met harddisk. Zie het screenshot http://www.eurohosters.com/online-website.png

Echter bleek dat wij een decoder hebben gekregen zonder harddisk. Gebeld met Online waar een zeer onbeschofte medewerker mij verwees naar Canal Digitaal.
Canal Digitaal meerdere keren gebeld en gemailed maar ook nul op rekest. Dus van het kastje naar de muur gestuurd en niet het beloofde product ontvangen..

De laatste reactie van Canal Digitaal was:

In uw e-mail geeft u aan recht te hebben op een ontvanger met harddisk, maar deze niet gekregen te hebben.

Helaas hebben wij moeten constateren dat op het moment dat u de website van Online heeft bekeken een typfout op de website stond. Het model van de ontvanger is juist weergegeven (Philips DSR-7141). Dit model bevat echter geen opnamemogelijkheid.

Typfouten kunnen helaas niet altijd voorkomen worden. Wij adviseren u contact op te nemen met Online omtrent deze zaak, daar CanalDigitaal geen invloed heeft op de inhoud van de website van Online.

Ik voel mij door beide bedrijven flink in de maling genomen..

Tassadar

Re: Canal Digitaal en Online aanbieding klopt niet?

Ongelezen bericht door Tassadar »

Ik denk dat je inderdaad bij Online moet zijn. Dat Online samenwerkt met Canal Digitaal is voor jou niet van belang. Je hebt namelijk bij Online besteld.

Volgens mij heb je terecht een punt als er op de website staat dat de decoder een harddisk bevat. Je hebt namelijk je beslissing om het abonnement af te sluiten daar (mede) op gebaseerd.

Zie ook deze link van Consuwijzer: Kan ik informatie in reclame en folders vertrouwen?

sjoerdvv

Het lijkt mij inderdaad ook dat Online dit moet oplossen. Maar daar wordt je na een aantal keer bellen onbeschoft afgebekt a 15 cent per minuut. Wellicht schriftelijk dan maar via het hoofdkantoor?

Tassadar

Ongelezen bericht door Tassadar »

Ik zou sowieso alles schriftelijk afhandelen. Als je via de telefoon afspraken maakt, heb je namelijk geen enkel bewijs.

In dit geval zou ik inderdaad een brief of mail naar Online sturen met je klacht.

sjoerdvv

Dan wordt het een brief want de mensen die bij Online de emails afhandelen zijn volgens mij dezelfde mensen die waarschijnlijk ook de telefoontjes doen. Ik ga mij maar richten op het hoofdkantoor.
Wat ik vreemd vind is dat het lijkt dat ik de enige ben. Deze aanbieding heeft geruime tijd zo op de website van Online gestaan. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.. Ik heb uiteraard op Google gezocht maar niks..

sjoerdvv

Kleine update. Vandaag belde Canal Digitaal op. Situatie nogmaals uitgelegd en ik werd later op de dag terug gebeld. Ik krijg alsnog de decoder met harddisk. Mooi dat het uiteindelijk netjes is opgelost.

Gesloten