| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Canal Digitaal wijzigt eenzijdig het contract
-
SoundBoard
Canal Digitaal wijzigt eenzijdig het contract
In juni 2014 een contract afgesloten met instappakket: de eerste 6 maanden voor € 9,95 daarna de resterende 18 maanden (contractduur 24 maanden) voor € 12,95. Ein december werd echter van mijn rekening € 15,95 afgeschreven als abonnementskosten voor de maand januari. Dat is natuurlijk wel heel vreemd! Dus eerst maar eens bellen. Blijkt dat het pakket wat ik met CD ben overeengekomen niet meer bestaat, daardoor is het pakket wat ik dan nu heb ‘opeens’ duurder geworden. Het gekke is dat er niets aan dat hele pakket veranderd is, maar het is enkel nu niet meer verkrijgbaar. Tja. Als CD een bepaald pakket niet meer in de verkoop wil heb ik heb daar geen boodschap aan. Ik heb met CD een overeenkomst voor 24 maanden afgesloten.
Via e-mail komt er niet veel anders dan dat het abonnement vanaf januari duurder is geworden. Daarom dus maar eens een aangetekende brief verstuurd naar CD te Hilversum. Er is inmiddels een week voorbij maar nog geen enkele reactie. Het is niet bepaald een club die uitmunt door service en begrip: alleen maar uit op winstbejag. Als ik het teveel betaalde abonnementsgeld storneer, sluiten ze de boel af, vrees ik.
Heeft iemand een goede suggestie die zou kunnen werken?
FO
Via e-mail komt er niet veel anders dan dat het abonnement vanaf januari duurder is geworden. Daarom dus maar eens een aangetekende brief verstuurd naar CD te Hilversum. Er is inmiddels een week voorbij maar nog geen enkele reactie. Het is niet bepaald een club die uitmunt door service en begrip: alleen maar uit op winstbejag. Als ik het teveel betaalde abonnementsgeld storneer, sluiten ze de boel af, vrees ik.
Heeft iemand een goede suggestie die zou kunnen werken?
FO
-
SoundBoard
Re: Canal Digitaal wijzigt eenzijdig het contract
Daar zitten twee kanten aan:MichielFRL schreef:CD breekt het contract open en dat geeft u de mogelijkheid om uw abonnement op te zeggen binnen een X periode nadat ze de tariefswijziging bekend hebben gemaakt.
- 1) ze hebben de tariefswijziging niet aan mij bekend gemaakt
2) als ik opzeg heb ik geen ontvangst meer
FO
SoundBoard schreef:Daar zitten twee kanten aan:MichielFRL schreef:CD breekt het contract open en dat geeft u de mogelijkheid om uw abonnement op te zeggen binnen een X periode nadat ze de tariefswijziging bekend hebben gemaakt.Ik wil de kosten zoals die zijn overeengekomen betalen. Niet zomaar verhogen omdat zij een bepaald pakket niet meer in de verkoop hebben. Dat kan niet!
- 1) ze hebben de tariefswijziging niet aan mij bekend gemaakt
2) als ik opzeg heb ik geen ontvangst meer
FO
Alternatief nemen!
-
SoundBoard
Zijn of is die er dan? Zo ja, welke?eleven schreef:Alternatief nemen!
-
Barre Barry
Nee die zijn er niet. CD is de enige op de markt.SoundBoard schreef:Zijn of is die er dan? Zo ja, welke?eleven schreef:Alternatief nemen!
-
SoundBoard
Precies! Dat is het hele probleem, anders zou CD al lang zijn opgeheven wegens wanprestatie.
-
Barre Barry
Juist! En andere manieren om TV te kijken zijn er niet!SoundBoard schreef:Precies! Dat is het hele probleem, anders zou CD al lang zijn opgeheven wegens wanprestatie.
-
SoundBoard
Nou ja, tv kijken wel, maar indien gebruik makend van een schotel, nee dan niet.Barre Barry schreef:Juist! En andere manieren om TV te kijken zijn er niet!SoundBoard schreef:Precies! Dat is het hele probleem, anders zou CD al lang zijn opgeheven wegens wanprestatie.
-
Barre Barry
En die schotel is verplicht waar jij woont? Iedereen moet er eentje op zijn balkon?SoundBoard schreef:Nou ja, tv kijken wel, maar indien gebruik makend van een schotel, nee dan niet.Barre Barry schreef:Juist! En andere manieren om TV te kijken zijn er niet!SoundBoard schreef:Precies! Dat is het hele probleem, anders zou CD al lang zijn opgeheven wegens wanprestatie.
-
SoundBoard
Nee hoor, ik ga nogal ver Europa in op vakanties en dan neem ik de schotel mee.Barre Barry schreef: En die schotel is verplicht waar jij woont? Iedereen moet er eentje op zijn balkon?
...en dan is wel je investering in schotel/ontvanger-decoder weg!eleven schreef:Alternatief nemen!
-
Barre Barry
Dus een bewuste keuze.SoundBoard schreef:Nee hoor, ik ga nogal ver Europa in op vakanties en dan neem ik de schotel mee.Barre Barry schreef: En die schotel is verplicht waar jij woont? Iedereen moet er eentje op zijn balkon?
Wat staat er in de voorwaarden waar je mee akkoord ging toen je hier voor koos?
-
SoundBoard
Die voorwaarden zijn op dusdanig slinkse wijze geformuleerd dat ze altijd in het voordeel van CD uitpakken! Ook voor wat wijzigingen buiten het contract om betreft. Kortom: een club die enkel en alleen uit is op winstbejag. Service weten ze niet wat dat is. Reageren ook niet op verzonden aangetekende brief.Barre Barry schreef:Dus een bewuste keuze.SoundBoard schreef:(.....),.. ik ga nogal ver Europa in op vakanties en dan neem ik de schotel mee.
-
SoundBoard
Tot nu toe geen enkele reactie gehad van Canal Digitaal. Je zou toch denken dat ze het fatsoen hebben om op z'n minst te reageren? Wat is dat voor een onbeschofte club? Als je daar als werknemer zit zou je dan instructies krijgen als: "Niet op reageren?" Te gek voor woorden: men zwijgt als het graf.
Zijn er onder de lezers die deze ervaring ook hebben? Wat is er daarna geprobeerd?
Zijn er onder de lezers die deze ervaring ook hebben? Wat is er daarna geprobeerd?
SoundBoard schreef:Die voorwaarden zijn op dusdanig slinkse wijze geformuleerd dat ze altijd in het voordeel van CD uitpakken! Ook voor wat wijzigingen buiten het contract om betreft. Kortom: een club die enkel en alleen uit is op winstbejag. Service weten ze niet wat dat is. Reageren ook niet op verzonden aangetekende brief.Barre Barry schreef:Dus een bewuste keuze.SoundBoard schreef:(.....),.. ik ga nogal ver Europa in op vakanties en dan neem ik de schotel mee.
Dat iets in de voorwaarden vermeld staat, maakt het nog niet rechtsgeldig of onwrikbaar. Zo mag een provider in zijn/haar voorwaarden stellen dat de zenders gewijzigd mogen worden en uiteraard mag dit, maar lang niet altijd zonder gevolgen. Ik zou je willen adviseren om even langs het juridisch loket te gaan.
Bij dat soort wijzigingen heb je altijd het recht de overeenkomst te ontbinden. Dus je bent niet verplicht het te accepteren.Zo mag een provider in zijn/haar voorwaarden stellen dat de zenders gewijzigd mogen worden en uiteraard mag dit, maar lang niet altijd zonder gevolgen. Ik zou je willen adviseren om even langs het juridisch loket te gaan.
-
SoundBoard
Maar als ik de overeenkomst ontbind, kan ik geen zenders meer ontvangen. Dat is de ellende met de alleenheerschappij van dit soort firma's!bprosman schreef:(.....) Bij dat soort wijzigingen heb je altijd het recht de overeenkomst te ontbinden. Dus je bent niet verplicht het te accepteren.
Je kunt naar een andere provider , alleenheerschappij zou het zijn als je die keuze niet had.
SoundBoard schreef:Tot nu toe geen enkele reactie gehad van Canal Digitaal. Je zou toch denken dat ze het fatsoen hebben om op z'n minst te reageren? Wat is dat voor een onbeschofte club? Als je daar als werknemer zit zou je dan instructies krijgen als: "Niet op reageren?" Te gek voor woorden: men zwijgt als het graf.
Canal Digitaal is onderdeel van de M7 Group, een lompe en klantonvriendelijke onderneming die zelf de regels bedenkt en zonder enige redelijkheid kan handelen. Als je al reacties krijgt, dan kunnen deze kant nog wal raken. Vaak krijg je inderdaad gewoon geen reactie.
Ik kon zonder mijn abonnement en ben gewoon gestopt met betalen. Ook dat hielp niet en binnenkort komt de deurwaarder als het goed is op de koffie. Gezellig
Jouw opties zijn waarschijnlijk: Het abonnement houden en balen, het abonnement opzeggen en het verlies van de schotel nemen of hun verantwoordelijk stellen. Voor dat laatste heb je ietwat ballen nodig. Heel veel succes..
Ik hoop dat je meer gedaan hebt dan alleen stoppen met betalen. Bijv opzeggen, of ingebreke stellen.Ouburg84 schreef:Ik kon zonder mijn abonnement en ben gewoon gestopt met betalen. Ook dat hielp niet en binnenkort komt de deurwaarder als het goed is op de koffie. Gezellig
Anders wordt het toch niet zo gezellig....