LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digitaal wijzigt eenzijdig het contract

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
SoundBoard

Canal Digitaal wijzigt eenzijdig het contract

Ongelezen bericht door SoundBoard »

In juni 2014 een contract afgesloten met instappakket: de eerste 6 maanden voor € 9,95 daarna de resterende 18 maanden (contractduur 24 maanden) voor € 12,95. Ein december werd echter van mijn rekening € 15,95 afgeschreven als abonnementskosten voor de maand januari. Dat is natuurlijk wel heel vreemd! Dus eerst maar eens bellen. Blijkt dat het pakket wat ik met CD ben overeengekomen niet meer bestaat, daardoor is het pakket wat ik dan nu heb ‘opeens’ duurder geworden. Het gekke is dat er niets aan dat hele pakket veranderd is, maar het is enkel nu niet meer verkrijgbaar. Tja. Als CD een bepaald pakket niet meer in de verkoop wil heb ik heb daar geen boodschap aan. Ik heb met CD een overeenkomst voor 24 maanden afgesloten.

Via e-mail komt er niet veel anders dan dat het abonnement vanaf januari duurder is geworden. Daarom dus maar eens een aangetekende brief verstuurd naar CD te Hilversum. Er is inmiddels een week voorbij maar nog geen enkele reactie. Het is niet bepaald een club die uitmunt door service en begrip: alleen maar uit op winstbejag. Als ik het teveel betaalde abonnementsgeld storneer, sluiten ze de boel af, vrees ik.

Heeft iemand een goede suggestie die zou kunnen werken?

FO

SoundBoard

Re: Canal Digitaal wijzigt eenzijdig het contract

MichielFRL schreef:CD breekt het contract open en dat geeft u de mogelijkheid om uw abonnement op te zeggen binnen een X periode nadat ze de tariefswijziging bekend hebben gemaakt.
Daar zitten twee kanten aan:
  • 1) ze hebben de tariefswijziging niet aan mij bekend gemaakt
    2) als ik opzeg heb ik geen ontvangst meer
Ik wil de kosten zoals die zijn overeengekomen betalen. Niet zomaar verhogen omdat zij een bepaald pakket niet meer in de verkoop hebben. Dat kan niet!

FO

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

SoundBoard schreef:
MichielFRL schreef:CD breekt het contract open en dat geeft u de mogelijkheid om uw abonnement op te zeggen binnen een X periode nadat ze de tariefswijziging bekend hebben gemaakt.
Daar zitten twee kanten aan:
  • 1) ze hebben de tariefswijziging niet aan mij bekend gemaakt
    2) als ik opzeg heb ik geen ontvangst meer
Ik wil de kosten zoals die zijn overeengekomen betalen. Niet zomaar verhogen omdat zij een bepaald pakket niet meer in de verkoop hebben. Dat kan niet!

FO

Alternatief nemen!

SoundBoard

eleven schreef:Alternatief nemen!
Zijn of is die er dan? Zo ja, welke?

Barre Barry

Ongelezen bericht door Barre Barry »

SoundBoard schreef:
Zijn of is die er dan? Zo ja, welke?
Nee die zijn er niet. CD is de enige op de markt.

SoundBoard

Precies! Dat is het hele probleem, anders zou CD al lang zijn opgeheven wegens wanprestatie.

Barre Barry

SoundBoard schreef:Precies! Dat is het hele probleem, anders zou CD al lang zijn opgeheven wegens wanprestatie.
Juist! En andere manieren om TV te kijken zijn er niet!

SoundBoard

Barre Barry schreef:
SoundBoard schreef:Precies! Dat is het hele probleem, anders zou CD al lang zijn opgeheven wegens wanprestatie.
Nou ja, tv kijken wel, maar indien gebruik makend van een schotel, nee dan niet.

Barre Barry

SoundBoard schreef:
Barre Barry schreef:
Nou ja, tv kijken wel, maar indien gebruik makend van een schotel, nee dan niet.
En die schotel is verplicht waar jij woont? Iedereen moet er eentje op zijn balkon?

SoundBoard

Barre Barry schreef: En die schotel is verplicht waar jij woont? Iedereen moet er eentje op zijn balkon?
Nee hoor, ik ga nogal ver Europa in op vakanties en dan neem ik de schotel mee.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

...en dan is wel je investering in schotel/ontvanger-decoder weg!

Barre Barry

SoundBoard schreef:
Barre Barry schreef: En die schotel is verplicht waar jij woont? Iedereen moet er eentje op zijn balkon?
Nee hoor, ik ga nogal ver Europa in op vakanties en dan neem ik de schotel mee.
Dus een bewuste keuze.

Wat staat er in de voorwaarden waar je mee akkoord ging toen je hier voor koos?

SoundBoard

Barre Barry schreef:
SoundBoard schreef:(.....),.. ik ga nogal ver Europa in op vakanties en dan neem ik de schotel mee.
Dus een bewuste keuze.

Die voorwaarden zijn op dusdanig slinkse wijze geformuleerd dat ze altijd in het voordeel van CD uitpakken! Ook voor wat wijzigingen buiten het contract om betreft. Kortom: een club die enkel en alleen uit is op winstbejag. Service weten ze niet wat dat is. Reageren ook niet op verzonden aangetekende brief.

SoundBoard

Tot nu toe geen enkele reactie gehad van Canal Digitaal. Je zou toch denken dat ze het fatsoen hebben om op z'n minst te reageren? Wat is dat voor een onbeschofte club? Als je daar als werknemer zit zou je dan instructies krijgen als: "Niet op reageren?" Te gek voor woorden: men zwijgt als het graf.
Zijn er onder de lezers die deze ervaring ook hebben? Wat is er daarna geprobeerd?

Ouburg84

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

SoundBoard schreef:
Barre Barry schreef:
SoundBoard schreef:(.....),.. ik ga nogal ver Europa in op vakanties en dan neem ik de schotel mee.
Dus een bewuste keuze.

Die voorwaarden zijn op dusdanig slinkse wijze geformuleerd dat ze altijd in het voordeel van CD uitpakken! Ook voor wat wijzigingen buiten het contract om betreft. Kortom: een club die enkel en alleen uit is op winstbejag. Service weten ze niet wat dat is. Reageren ook niet op verzonden aangetekende brief.

Dat iets in de voorwaarden vermeld staat, maakt het nog niet rechtsgeldig of onwrikbaar. Zo mag een provider in zijn/haar voorwaarden stellen dat de zenders gewijzigd mogen worden en uiteraard mag dit, maar lang niet altijd zonder gevolgen. Ik zou je willen adviseren om even langs het juridisch loket te gaan.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Zo mag een provider in zijn/haar voorwaarden stellen dat de zenders gewijzigd mogen worden en uiteraard mag dit, maar lang niet altijd zonder gevolgen. Ik zou je willen adviseren om even langs het juridisch loket te gaan.
Bij dat soort wijzigingen heb je altijd het recht de overeenkomst te ontbinden. Dus je bent niet verplicht het te accepteren.

SoundBoard

bprosman schreef:
(.....) Bij dat soort wijzigingen heb je altijd het recht de overeenkomst te ontbinden. Dus je bent niet verplicht het te accepteren.
Maar als ik de overeenkomst ontbind, kan ik geen zenders meer ontvangen. Dat is de ellende met de alleenheerschappij van dit soort firma's!

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Je kunt naar een andere provider , alleenheerschappij zou het zijn als je die keuze niet had.

Ouburg84

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

SoundBoard schreef:Tot nu toe geen enkele reactie gehad van Canal Digitaal. Je zou toch denken dat ze het fatsoen hebben om op z'n minst te reageren? Wat is dat voor een onbeschofte club? Als je daar als werknemer zit zou je dan instructies krijgen als: "Niet op reageren?" Te gek voor woorden: men zwijgt als het graf.
Zijn er onder de lezers die deze ervaring ook hebben? Wat is er daarna geprobeerd?

Canal Digitaal is onderdeel van de M7 Group, een lompe en klantonvriendelijke onderneming die zelf de regels bedenkt en zonder enige redelijkheid kan handelen. Als je al reacties krijgt, dan kunnen deze kant nog wal raken. Vaak krijg je inderdaad gewoon geen reactie.
Ik kon zonder mijn abonnement en ben gewoon gestopt met betalen. Ook dat hielp niet en binnenkort komt de deurwaarder als het goed is op de koffie. Gezellig :)

Jouw opties zijn waarschijnlijk: Het abonnement houden en balen, het abonnement opzeggen en het verlies van de schotel nemen of hun verantwoordelijk stellen. Voor dat laatste heb je ietwat ballen nodig. Heel veel succes..

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Ouburg84 schreef:Ik kon zonder mijn abonnement en ben gewoon gestopt met betalen. Ook dat hielp niet en binnenkort komt de deurwaarder als het goed is op de koffie. Gezellig :)
Ik hoop dat je meer gedaan hebt dan alleen stoppen met betalen. Bijv opzeggen, of ingebreke stellen.
Anders wordt het toch niet zo gezellig....

Gesloten