LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CD: Onterecht afsluiten, maar betalen zul je

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
paulvos

CD: Onterecht afsluiten, maar betalen zul je

Ongelezen bericht door paulvos »

Ik was als 14 jaar trouwe klant per email in gesprek met CanalDigitaal over een betaling. Per email bevestigden ze mij dat ze telefonisch contact zouden opnemen. Dat gebeurde niet, maar ik werd gewoon afgesloten.

Telefonisch werd me te verstaan gegeven dat ik alleen opnieuw zou worden aangesloten na betaling van de afsluitkosten van 16 Euro. Dat ze hun bewijsbare beloften niet nakomen, deed daar niets aan af. Dat zijn ze blijkbaar daar gewend. Vanzelfsprekend zijn de echte verantwoordelijken niet beschikbaar. Aan de telefoon tref je alleen mensen die een verhaaltje afdraaien op een toon alsof ze zelf ook niet geloven wat ze allemaal zeggen. Eens inventariseren wat mijn alternatieven zijn.

Wanneer worden dit sort clubs nu eens echt aangepakt?

eleven

Re: CD: Onterecht afsluiten, maar betalen zul je

Ongelezen bericht door eleven »

Ik was als 14 jaar trouwe klant per email in gesprek met CanalDigitaal over een betaling.

Onterecht, als je niet betaald hebt?
Dus ik gis een achterstallige betaling?
Misschien niet alleen een maand, maar toch langer?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Een geschil over de betaling betekent vaak niet dat je niet meer hoeft te betalen, vaak betekent dit dat er achteraf een correctie plaats vindt. En zoals hierboven al gezegd, dit gaat waarschijnlijk niet over 1 niet betaalde factuur

paulvos

De discussie is niet of en hoe er sprake is van achterstand, maar het feit dat er mij wordt toegezegd dat ze mij gaan bellen en dat niet doen, maar wel afsluiten. Ik heb een email met een referentie nummer waarin de belofte staat. Daarnaast heb ik nog tweemaal per email gereclameerd waar het telefoontje bleef.

Hopelijk is niemand zo onnozel om te geloven dat achteraf wel wordt teruggestort? Alleen aan de incasserende kant komt CD altijd z'n beloften na.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

paulvos schreef:Ik was als 14 jaar trouwe klant per email in gesprek met CanalDigitaal over een betaling. Per email bevestigden ze mij dat ze telefonisch contact zouden opnemen. Dat gebeurde niet, maar ik werd gewoon afgesloten.

Telefonisch werd me te verstaan gegeven dat ik alleen opnieuw zou worden aangesloten na betaling van de afsluitkosten van 16 Euro. Dat ze hun bewijsbare beloften niet nakomen, deed daar niets aan af. Dat zijn ze blijkbaar daar gewend. Vanzelfsprekend zijn de echte verantwoordelijken niet beschikbaar. Aan de telefoon tref je alleen mensen die een verhaaltje afdraaien op een toon alsof ze zelf ook niet geloven wat ze allemaal zeggen. Eens inventariseren wat mijn alternatieven zijn.

Als er sprake is van een achterstand, is er blijkbaar nog een partij die z'n belofte niet na komt. Dus dat is nog wel een belangrijk detail als er een gesprek gaande is over een betaling.

Dat is net zoiets als zeggen dat je wel eens een gesprek hebt met het CJIB over een betaling.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

paulvos schreef:De discussie is niet of en hoe er sprake is van achterstand, maar het feit dat er mij wordt toegezegd dat ze mij gaan bellen en dat niet doen, maar wel afsluiten. Ik heb een email met een referentie nummer waarin de belofte staat. Daarnaast heb ik nog tweemaal per email gereclameerd waar het telefoontje bleef.

Hopelijk is niemand zo onnozel om te geloven dat achteraf wel wordt teruggestort? Alleen aan de incasserende kant komt CD altijd z'n beloften na.
Het gaat om de achterstand en niet om een beloofd telefoontje.
Jouw info klopt niet .
Kom met de hele waarheid en dan krijg je misschien gelijk.

paulvos

Laat maar zitten jongens. Uit de reakties hier wordt me duidelijk waarom CD er mee weg komt met hun "klanten service"

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

paulvos schreef:De discussie is niet of en hoe er sprake is van achterstand, maar het feit dat er mij wordt toegezegd dat ze mij gaan bellen en dat niet doen, maar wel afsluiten. Ik heb een email met een referentie nummer waarin de belofte staat. Daarnaast heb ik nog tweemaal per email gereclameerd waar het telefoontje bleef.

Er is toegezegd dat er gebeld wordt, is er ook toegezegd dat u niet hoeft te betalen?

En tja, onnozel? De pot verwijt ...

U betaalt niet en wordt nu afgesloten en komt hier klagen, dat mag, geen enkel probleem, daar is dit forum voor, en CD staat niet altijd positief te boek, maar ik krijg niet het idee dat hier het hele verhaal wordt verteld.

En als de reacties u geen gelijk geven dan:
paulvos schreef:Laat maar zitten jongens. Uit de reakties hier wordt me duidelijk waarom CD er mee weg komt met hun "klanten service"

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Gewoon een ordinaire wanbetaler dus en dan hier komen huilen. Met zulke heb ik geen medelijden.

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

Josephien12 schreef:Gewoon een ordinaire wanbetaler dus en dan hier komen huilen. Met zulke heb ik geen medelijden.
Nouja, een wanbetaler en "huilen" is ook weer wat makkelijk gesteld. :roll:

maar ik geloof op mijn beurt nooit dat dit gaat om 1 vergeten maandtermijn aan CD, hier moet meer aan de hand zijn.
Als meneer het "echte" verhaal verteld dan krijgt het hele probleem tussen hem en CD klaarblijkelijk een heel andere belichting.
En kan hij hier ook geadviseerd worden.
Laatst gewijzigd door jerwarm op 10 jul 2014 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

paulvos schreef:Laat maar zitten jongens. Uit de reakties hier wordt me duidelijk waarom CD er mee weg komt met hun "klanten service"
Het gaat niet om gelijk, maar verteld u het hele verhaal eens.
als u dat niet doet blijft het probleem gewoon wazig.

Acoma

Ongelezen bericht door Acoma »

Providers sluiten inderdaad af na een achterstallige betaling.
Waardoor dit komt zal elk bedrijf een rotzorg zijn, als ik het zo mag uitdrukken.
Als klant zijnde heb jij o.a. een betalingsplichting, net zoals het bedrijf ook verplichtingen naar jou toe heeft.

Als ik een gok mag doen, dan speelt het volgende: Jij was het oneens met een betaling en hebt deze gestorneerd? Dat lijkt me namelijk de enige reden om "in gesprek te zijn over een betaling" en daarna geblokkeerd te worden.

Géén enkele klacht of onenigheid is een reden om niet te voldoen aan een betalingsverplichting.
Vele providers reageren dan met enkele herinneringen waarna je automatisch wordt afgesloten.

Tip: Bij de volgende onenigheid gewoon betalen en achteraf op zoek gaan naar een creditering.
paulvos schreef:Hopelijk is niemand zo onnozel om te geloven dat achteraf wel wordt teruggestort? Alleen aan de incasserende kant komt CD altijd z'n beloften na.
Dat gebeurd wel, ik heb dit meerdere malen meegemaakt.
Als ik een langdurige storing heb, dan storneer ik niet.
Dan wacht ik tot het opgelost is en vervolgens bel ik op om een creditering aan te vragen.
Bij de volgende factuur wordt dit dan in mindering gebracht.
Welk clubje.. Wanbetalers?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:Een geschil over de betaling betekent vaak niet dat je niet meer hoeft te betalen, vaak betekent dit dat er achteraf een correctie plaats vindt.
Een paar kanttekeningen. Dat er een geschil bestaat over de betaling, betekent niet dat het bedrijf je mag afsluiten. Als de klant gelijk heeft dan had hij dat bedrag nooit hoeven te betalen, dus kan een afsluiting ook nooit terecht zijn geweest. Als de klant ongelijk heeft, dan kan het nog steeds zo zijn dat de situatie niet ernstig genoeg is voor afsluiting. Zo zal afsluiting nadat de klant meent de factuurkosten van 2 euro niet te hoeven betalen niet redelijk zijn. Daarnaast geldt als voorwaarde dat de klant met zijn betalingsverplichting in verzuim moet zijn.

Gesloten