LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defect product en slechte service Tele2

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Christiaan80

Defect product en slechte service Tele2

Ongelezen bericht door Christiaan80 »

Groningen, 14 juni 2012

Beste lezer,

Al ruim 3 jaar ben ik klant van Tele2. In deze periode hebben de producten (internet, televisie en telefonie) die ik afneem altijd gewerkt. De kwaliteit van de diverse producten was in het begin niet altijd even goed, maar we hebben nooit echte problemen gekend. Tot aan afgelopen week.

Vorige week maandag begon de decoder van de televisie zichzelf continu te herstarten. Het televisiebeeld kwam een aantal seconden in beeld, vervolgens het logo, daarna werd de tv-gids geladen om af te sluiten met een zwart beeld. Dit proces herhaalde zich steeds.
Uiteraard heb ik direct de klantenservice gebeld. Na een half uur gebeld te hebben met een dame die mij een aantal stappen voorlas (stekkertjes goed, lampjes branden etc.) hebben we de verbinding verbroken omdat Tele2 dacht het probleem te hebben gevonden. De decoder werd gereset.
Dit bleek niet te helpen. De volgende dag heb ik weer gebeld met de klantenservice. Na weer een half uur kwamen we tot de conclusie dat er een monteur langs moest komen. De afspraak kon de vrijdag erop pas plaatsvinden. Afgelopen vrijdag ben ik samen met de monteur alles binnen huis langsgegaan. Kabels, nieuwe decoder en een nieuw modem. Niks hielp. Volgens de monteur ligt het aan een probleem in de centrale en zal dat 1 tot 3 werkdagen duren voordat het is verholpen.

Nu werd ik vandaag (donderdag) gebeld met de ‘ oplossing’ dat ik mijn contract kosteloos op mocht zeggen. Ik was hier enorm verbaasd over en heb alles geprobeerd om de medewerker van Tele2 duidelijk te maken dat ik niet tevreden was over deze manier van afhandelen van Tele2.
Het product Televisie heeft 3 jaar lang goed gewerkt, vervolgens is er een probleem dat niet direct opgelost kan worden en wil Tele2 er gemakkelijk van af komen door mij als klant te laten gaan.

Mijns inziens is de klachtafhandeling zeer slecht verlopen. Tele2 heeft veel te weinig gedaan om het product weer werkend te krijgen. Daarnaast is de communicatie uitermate moeizaam verlopen doordat niemand zich echt om het probleem en de ontevreden klant bekommert. Tele2 gaat duidelijk voor kwantiteit en niet voor kwaliteit.

Tijdens de discussie om een vergoeding te krijgen kreeg ik slechts 20 euro terug voor mijn abonnement en gemaakte belkosten. Dit is niet kostendekkend en al helemaal niet bevredigend.

Ik stap nu over naar een andere provider. Ondanks dat ik middels deze klacht vast niet veel bereik, hoop ik dat mensen binnen Tele2 dit lezen en er wat mee doen. Voor de mensen buiten Tele2 die dit lezen hoop ik dat ze zich twee keer bedenken voordat ze een contract sluiten met deze onpersoonlijke, klantonvriendelijke en niet servicegerichte organisatie.

C. van Wersch

WillemLW

Re: Defect product en slechte service Tele2

Ongelezen bericht door WillemLW »

Tele2 predenteert toch een van de goedkoopste aanbieders te zijn? U wilt voor een dubbeltje op de eersterang zitten, maar dat gaat natuurlijk niet zo eenvoudig. Als u kwaliteit wilt kost dat nou eenmaal geld.

Christiaan80

Dat is natuurlijk onzin wat u zegt. De visie van Tele2 houdt onder andere het leveren van kwaliteit in. Daarnaast zit er niet veel verschil in prijs met de meeste andere aanbieders. Maar ik heb liever een suggestie van u naar welke provider ik zou moeten gaan in plaats van ongefundeerde kritiek. Alvast bedankt.

WillemLW

Ongelezen bericht door WillemLW »

Tele 2 is toch die aanbieder die reclame maakt met 'Born to be CHEAP' en 'We love CHEAP' etc. Ik begrijp dat het vervelend voor u is en ook niet netjes van Tele2. Desalniettemin wel een beetje voorspelbaar, dat wilde ik u even duidelijk maken. Als u kwaliteit wilt zou ik voor XS4all gaan.

Christiaan80

je mag minstens verwachten van iedere aanbieder dat ze je probleem echt proberen op te lossen toch?
Maar bedankt voor de suggestie.

Gesloten