Wie heeft er een antwoord op mijn vraag?
Ziggo heeft een lijst met gecertificeerde digitale harddisk recorders. Ik ben van plan een tweedehands recorder die zowel analoge als digitale kanalen aankan over te nemen (voorbeeld Philips DVDR 5570H). Deze staat niet in de lijst. Kan ik die recorder toch gewoon gebruiken en digitaal opnemen of moet ik extra kastjes of kaarten bestellen of werkt het sowieso niet en moet ik een decoder of recorder uit de lijst nemen?
Alvast bedankt voor het antwoord!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Digitale hard disk recorders en ZIGGO
Re: Digitale hard disk recorders en ZIGGO
Waarom denk je dat ze een lijst hebben met de door hun ondersteunde decoders?
Als je mijn vraag zo leest, denk je niet dat het antwoord voor zichzelf spreekt?
Succes!
Als je mijn vraag zo leest, denk je niet dat het antwoord voor zichzelf spreekt?
Succes!
Daan - bedankt. Wel wat je schrijft betekent dat ik inderdaad alleen een recorder uit die lijst zou kunnen gebruiken, wat mij op zich toch een beetje een beperking lijkt in dit digitale tijdperk van standaardisering en globalisering...
Ik begreep een ZIGGO medewerker dat ze een goede werking voor nu/ toekomst niet kunnen garanderen voor een niet "gecertificeerde" ontvanger. Vandaar mijn vraag naar praktijkervaringen.
Ik begreep een ZIGGO medewerker dat ze een goede werking voor nu/ toekomst niet kunnen garanderen voor een niet "gecertificeerde" ontvanger. Vandaar mijn vraag naar praktijkervaringen.
Digitale TV is nou eenmaal een verzamelnaam voor allerlei verschillende vormen die allemaal zo hun eigen voordelen hebben.
Ziggo zendt uit in een vorm die technisch o.a. erg geschikt is voor kabelnetten (DVB-C), terwijl de DVDR5570H ontworpen is voor DVB-T, waardoor hij geschikt is voor ontvangst van digitale TV via de ether. Je zou die kunnen gebruiken om Nederland 1,2,3 en de regionale omroep via Digitenne digitaal te ontvangen, maar dus niet voor de digitale kanalen van Ziggo.
Ziggo zendt uit in een vorm die technisch o.a. erg geschikt is voor kabelnetten (DVB-C), terwijl de DVDR5570H ontworpen is voor DVB-T, waardoor hij geschikt is voor ontvangst van digitale TV via de ether. Je zou die kunnen gebruiken om Nederland 1,2,3 en de regionale omroep via Digitenne digitaal te ontvangen, maar dus niet voor de digitale kanalen van Ziggo.
De reden dat deze recorder niet in die lijst staat is omdat deze recorder de DVB-C standaard, die Ziggo gebruikt, niet aankan. Deze recorder kan, naast de analoge zenders, alleen de DBV-T standaard aan, maar daar heb je bij Ziggo niets aan.Ik ben van plan een tweedehands recorder die zowel analoge als digitale kanalen aankan over te nemen (voorbeeld Philips DVDR 5570H). Deze staat niet in de lijst.
Om de verwarring compleet te maken: je kan deze recorder gebruiken om de analoge kanalen op te nemen en deze worden dan digitaal opgeslagen op de harde schijf of DVD-R(W). Maar de digitale kanalen van Ziggo kun je dus niet opnemen.Kan ik die recorder toch gewoon gebruiken en digitaal opnemen
Je moet eerst bedenken wat je wil gaan doen. Wil je alleen programma's opnemen en kijken, wil je ze eventueel gaan bewaren en/of bewerken op je PC, wil je gebruik gaan maken van interactieve TV en/of Video On Demand. Als je dat weet, dan kun je een bijpassend apparaat kiezen uit de lijst van Ziggo (of een andere, maar dat blijft altijd een risico).
Hoe wat en waarom. Lekker belangrijk.
Blijft mijn antwoord ook gewoon geldig. Hij staat niet voor niks tussen de lijst!
Blijft mijn antwoord ook gewoon geldig. Hij staat niet voor niks tussen de lijst!
Allen - dank voor al jullie reacties - hier heb ik veel aan! Mijn initiele plan was om zowel digitale TV kanalen (DVB-C) als analoge (zolang dat nog duurt) van de kabel op te nemen. Maar ik begrijp nu dat ik dus altijd een decoder nodig heb ofwel een van de gecertificeerde recorders die DVB-C aankan. De vraag is of er een tweedehands recorder die niet op de lijst staat maar wel DVB-C (en analoog) op kan opnemen, met ziggo zou werken, zoals bijv Humax iHDR-5050c...
Ik neem overigens aan dat ik hooguit met de DVDR5570H analoogvanuit een digitale Ziggo decoder op kan nemen - dwz via scart verbonden aan de Philips harddisk recorder!? Maar goed programmeren om van meerdere kanalen op te nemen kan dan niet.
Ik neem overigens aan dat ik hooguit met de DVDR5570H analoogvanuit een digitale Ziggo decoder op kan nemen - dwz via scart verbonden aan de Philips harddisk recorder!? Maar goed programmeren om van meerdere kanalen op te nemen kan dan niet.