Ik ben op zoek naar een goedkope en goede tv- en radio-ontvangst. Ik heb geen behoefte aan honderden zenders. Wij willen we; de Nederlandse, Belgische en Engelse BBC-zenders, TV5, RAIUno en Arte. Daarnaast van radio de Nederlandse radio en de Europese klassieke muziekzenders, zoals WDR, BBC.
Ziggo heeft TV5 en RaiUno naar de digitale zenders overgebracht, die kunnen wij dus niet meer analoog ontvangen.
Is Canaldigitaal nu een goede optie. Kan ik daar bovenstaande zenders ontvangen?
Ze hebben via spits een actie van 9,95 + 99 euro aansluiting via een monteur. Moet ik daar op ingaan?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Digitale televisie
Re: Digitale televisie
Dat leek mij ook een mooie aanbieding en ik heb gebeld.Ze hebben via spits een actie van 9,95 + 99 euro aansluiting via een monteur. Moet ik daar op ingaan?
Die 9,95 geldt echter alleen de eerste zes maanden, daarna wordt het 13,95.
Een beetje de boel misleiden is al een slecht begin.....
Indien van toepassing (als je een tweede TV hebt zoals ik) dan komt er nog een tweede digitale ontvanger bij, die kost 99,00 (koop, dus geen bruikleen) maar daarnaast heb je een tweede smartcard nodig en die kost maar liefst 79,95 en dat is zelfs een "prestatie" die Ziggo niet levert. (Het is een vergelijkbare kaart)
Voor de mensen met één TV kan het goedkoop zijn, een andere oplossing is Digitenne van KPN voor 7,50 per maand, maar ik weet niet of daar de door jou gewenste zenders in het (standaard)pakket zitten.
Ik vindt het echter jammer dat CanalDigital er (ook) al voor gekozen heeft om d.m.v. misleiding klanten naar zich toe te trekken en ik weet niet in hoeverre dit illustratief is voor Canal Digital.
Re: Digitale televisie
Let er op dat je bij canal digitaal geen 'gewone' BBC1 en 2 (en 3 en 4) hebt, maar een uitgeklede BBC verzamel-zender. Voor de gewone BBC zenders heb je een iets grotere schotel nodig, en wellicht een andere ontvanger, die ook de satelliet ontvangt waarop de 'gewone' BBC1-2-3-4 uitzenden.
Houd er ook rekening mee dat als je meerdere zenders tegelijk wilt kunnen ontvangen (bv. meerdere tv's of iets anders opnemen dan bekijken), je in het algemeen ook meerdere ontvangers nodig hebt.
Verder zijn tv5, rai, arte etc. via Ziggo zonder verder extra abonnement digitaal te ontvangen. Je moet dan dus wel een digitale ontvanger kopen, wat je iets van 100 euro kost, maar het kost je daarna maandelijks niets extra om deze zenders te kunnen ontvangen. Behalve dan natuurlijk het standaard Ziggo abonnementsgeld. Je kunt dan in elk geval de analoge zenders nog makkelijk op meerdere tv's bekijken, en de extra zenders via de digitale ontvanger.
Houd er ook rekening mee dat als je meerdere zenders tegelijk wilt kunnen ontvangen (bv. meerdere tv's of iets anders opnemen dan bekijken), je in het algemeen ook meerdere ontvangers nodig hebt.
Verder zijn tv5, rai, arte etc. via Ziggo zonder verder extra abonnement digitaal te ontvangen. Je moet dan dus wel een digitale ontvanger kopen, wat je iets van 100 euro kost, maar het kost je daarna maandelijks niets extra om deze zenders te kunnen ontvangen. Behalve dan natuurlijk het standaard Ziggo abonnementsgeld. Je kunt dan in elk geval de analoge zenders nog makkelijk op meerdere tv's bekijken, en de extra zenders via de digitale ontvanger.