LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Is de kwaliteit van Digitale TV van KPN slecht?

Ja
22
59%
Nee
15
41%

Totaal aantal stemmen: 37

KPN

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 10 Okt 2006 09:17 door Walter van V

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Dit forum is bedoeld om over slechte producten te zeuren, Toolboy. Als je dat ongezellig vindt, dan moet je op RaarMaarWaar gaan zitten of zo.

nou daar ben ik het niet mee eens. Volgens mij is dit forum ook bedoeld om goede ervaringen te delen!

Als je alleen maar wilt zeuren dan ben je hier volgens mij niet aan het goede adres!
Als mensen reden hebben tot zeuren, dan moeten ze dat gewoon doen als ze daar zin in hebben.
Het is wel vervelend dat er dan meteen weer medewerkers van de desbetreffende dienst waar over geklaagd wordt klaar staan, om alles tegen te spreken en te ontkennen. Daarbij slaan ze dan ook nog een nogal onvriendelijke, agressieve toon aan.
Ondertussen reclame makend voor het wanproduct dat ze verkopen.

Marssjo

Ongelezen bericht door Marssjo »

Ondertussen reclame makend voor het wanproduct dat ze verkopen
En dat is Digitenne/KPN zeer zeker, dus klagen wij er hier over in de hoop dat verstandige mensen er niet intrappen.
Wie weet zich nog de reclame, alweer jaren geleden, te herinneren over digitale aardse televisie?? Met een simpel sprietje op je tv ongestoord naar vele zenders kunnen kijken....... Hoeveel mensen hebben er nu al een speciale buitenantenne nodig om te kunnen kijken ??? Hoeveel mensen hebben er storing in hun beeld als er 500m verderop een trein, tram of brommer langs rijdt? Storing veroorzaakt door een apparaat in huis? Kinderspeelgoed ? Dacht je nou echt dat het product Digitale tv in de markt gezet werd om ons een kwalitatief beter beeld op het scherm te toveren?? (Ruis in beeld hebben we niet meer maar we krijgen er zgn freezers, blokjes en ander gefriemel voor terug)
Laat me niet lachen.... Het enige doel is de portemonee van de aanbieder van deze ongein vullen. Die kan in digitale vorm meer zenders in dezelfde bandbreedte proppen ipv 1 digitale zender op de plek van 1 analoge zender. (Waar je in dit geval juist eerder van HDTV kwaliteit zou kunnen spreken) Frequentie ruimte is schaars aan het worden (er moet ook met omringende landen worden rekening gehouden ivm elkaar niet te storen) Maar juist omdat de digitale techniek het toelaat zuiniger met de beschikbare frequenties om te gaan en omdat er steeds meer zenders willen bijkomen (inkomsten!! ) , daarom wordt het ons opgedrongen. Maar men wil snel hun zakken vullen door meer zenders dan voor het oog (In ieder geval mijn ogen) toelaatbaar in 1 kanaal of transponder te persen door veels te veel te comprimeren. Voorbeeld: beluister het verschil tussen een mp3 liedje met een bitrate van 192kbit/s en hetzelfde liedje met een bitrate van 96kbit/s. De eerste klinkt kwalitatief véél beter dan de tweede maar neemt wel 2 keer zoveel plaats in en plaats op je mp3 speler of harddisk kost ook geld en daar komt het: zelfs het downloaden duurt 2 keer zolang! Afgelopen zomer kon ik op vakantie digitale tv uit Zwitsersland ontvangen. Zag er een stuk beter uit dan die KPN troep hier, niet zo vreemd ook, want die Zwitsers propten maar 4 zenders in een kanaal en de KPN minimaal 5..
KPN en UPC, tis beide BAGGER.

masterjappie

Ongelezen bericht door masterjappie »

Heb het sinds een paar maanden en als het windstil is is er geen enkel probleem. Maar zodra het gaat waaien en de grote ca 15m1 hoge boom die op ca 15 m1 afstand van mijn huis staat begint te bewegen begint het gezeur. Dan is het net of je naar een gecodeerde tv uitzending probeert te kijken tussen de blokjes door.
Dus heb er weinig goeds voor over aangezien het de meeste tijd toch wel; waait hier in nederland.
Zal de gemeente eens vragen of de boom niet gekapt kan worden zodat ik knap tv kan kijken. omdat Kpn zijn zaken niet goed geregeld heeft

patricia_5

Ongelezen bericht door patricia_5 »

Vorig jaar zomer was ik voor een mobiele telefoon bij de Primafoonwinkel. De dame die mij toen hielp, vroeg of ik al digitale tv had. Toen ik dit ontkende (en we net een plasmatv hadden aangeschaft) dacht ik: dit komt vast en zeker de beeldkwaliteit ten goede. Er was een leuke aanbieding met een gratis ontvanger, dus dat heb ik meteen gedaan. Thuis aangekomen heb ik hem meteen aangesloten, wat nog niet eens zo heel gemakkelijk was, gezien we alle stekkers en draden mooi weggewerkt hebben, maar goed hij zat na een poosje "worstelen" dan toch aangesloten en vol verwachting klopte ons hart.....en wat zagen we?? NIETS!! Wat we ook deden, geen beeld of zo slecht dat het net leek of je naar een slapstickfilm zat te kijken. Heb toen de klantenservice gebeld en gaf mij telefonisch opdrachten om de antenne te verplaatsen maar zo dicht mogelijk bij het raam (hij STOND VANAF HET BEGIN ÍN HET RAAMKOZIJN OP DE VENSTERBANK) Toen zei de man: plaatst u hem eens búiten het raam...Nou dat lukte dus niet, want daar was het snoer te kort voor!! Toen stelde de man voor om een gaatje te boren naar buiten door mijn raamkozijn heen....nou dat ging me écht te ver. Toen hij beweerde dat het aan mijn huis lag (een gewone hoekrijtjeswoning in een wijk), was voor mij de maat vol!! :evil: Ik heb hem vriendelijk bedankt, we hebben alles losgekoppeld en weer keurig netjes in de doos gedaan en nog de volgende dag heb ik hem naar het postkantoor gebracht om hem retour te zenden. Ik kan wel zeggen dat wij al ons hele leven trouw zijn aan KPN, hebben ook nog gewoon een vaste telefoon via KPN, maar dit keer hebben ze ons wel erg teleurgesteld! :cry: We wachten nog een paar jaar met de digitale tv, waarschijnlijk zijn ze dan goedkoper en zijn de kinderziektes eruit....maar voorlopig kijken we gewoon nog maar even via de oude vertrouwde kabel.... :wink:

jule

Ongelezen bericht door jule »

Ik wou het weleens zien dat digitenne en heb het op proef gehad.
Eén avond aangesloten en daarna de volgende dag meteen weer terug gebracht naar het postkantoor ...

Beeld kwaliteit viel zwaar tegen - vooral een voetbal wedstrijd was niet om aan te zien.
Beeld was veel te scherp, weinig details en had een slechte kleurenmix. Dacht nog dat het aan onze ouderwetse tv lag, maar aangesloten op de composiet ingang van m'n computer monitor werd het alleen maar slechter.

Ik hou het voorlopig gewoon op analoge tv - is volgens mij nog steeds onovertroffen in beeld kwaliteit.
Enige hoop voor digitale tv is meer bandbreedte (=kwaliteit) per zender maar denk dat we dat pas krijgen met glasvezel ...

Gesloten