| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] digitale tv van KPN vs Guide+
digitale tv van KPN vs Guide+
Ik heb een Sony dvd recorder met daarop het zgn Guide+. Hierdoor zou ik met 1 druk op de knop programma's op kunnen nemen. Ik heb tevens digitale tv van KPN met EPG. Nu is het zo dat mijn recorder geen Guide+ gegevens op kan halen doordat hij staat aangesloten op de twintuner van KPN. Ik moet nu dus twee apparaten instellen om iets op te nemen. In de toekomst zou het wel moeten gaan werken, maar ik heb geen idee wanneer. Wie kan mij hier meer over vertellen? Ik wil ook graag weten of Guide+ wel werkt icm UPC digital.
Re: digitale tv van KPN vs Guide+
Van de Sony site:
U hoeft geen tijd meer te verspillen aan het bladeren door de televisiegids en het programmeren van de timer. Dankzij GUIDE Plus+®/EPG (elektronische programmagids) hebt u altijd een volledig en up-to-date TV-schema op uw scherm. U kunt het gewenste programma met één druk op de knop opnemen via het GUIDE Plus+®/EPG-menu. Zo eenvoudig is het om uw recorder te programmeren. Met de functie "Set top box-bediening" kunnen de functies GUIDE Plus+®/EPG zelfs worden gebruikt met extern aangesloten satelliet- of kabelontvangers.
Ik ken het GUIDE Plus systeem niet, maar Sony zegt dus dat t moet werken met een extern aangesloten apparaat.
Vraagje: Haalt jouw Sony recorder de gegevens uit de teletekst data??
Zo ja, dan denk ik dat het alleen kan werken als het externe apparaat de teletekst data mbv. VBI insertion doorgeeft. Sommige satellietontvangers maken gebruik van dat VBI, maar DVB-T ontvangers ondersteunen dat VBI volgens mij niet.[/b]
U hoeft geen tijd meer te verspillen aan het bladeren door de televisiegids en het programmeren van de timer. Dankzij GUIDE Plus+®/EPG (elektronische programmagids) hebt u altijd een volledig en up-to-date TV-schema op uw scherm. U kunt het gewenste programma met één druk op de knop opnemen via het GUIDE Plus+®/EPG-menu. Zo eenvoudig is het om uw recorder te programmeren. Met de functie "Set top box-bediening" kunnen de functies GUIDE Plus+®/EPG zelfs worden gebruikt met extern aangesloten satelliet- of kabelontvangers.
Ik ken het GUIDE Plus systeem niet, maar Sony zegt dus dat t moet werken met een extern aangesloten apparaat.
Zo ja, dan denk ik dat het alleen kan werken als het externe apparaat de teletekst data mbv. VBI insertion doorgeeft. Sommige satellietontvangers maken gebruik van dat VBI, maar DVB-T ontvangers ondersteunen dat VBI volgens mij niet.[/b]
Van de Sony site:
U hoeft geen tijd meer te verspillen aan het bladeren door de televisiegids en het programmeren van de timer. Dankzij GUIDE Plus ®/EPG (elektronische programmagids) hebt u altijd een volledig en up-to-date TV-schema op uw scherm. U kunt het gewenste programma met één druk op de knop opnemen via het GUIDE Plus ®/EPG-menu. Zo eenvoudig is het om uw recorder te programmeren. Met de functie "Set top box-bediening" kunnen de functies GUIDE Plus ®/EPG zelfs worden gebruikt met extern aangesloten satelliet- of kabelontvangers.
U hoeft geen tijd meer te verspillen aan het bladeren door de televisiegids en het programmeren van de timer. Dankzij GUIDE Plus ®/EPG (elektronische programmagids) hebt u altijd een volledig en up-to-date TV-schema op uw scherm. U kunt het gewenste programma met één druk op de knop opnemen via het GUIDE Plus ®/EPG-menu. Zo eenvoudig is het om uw recorder te programmeren. Met de functie "Set top box-bediening" kunnen de functies GUIDE Plus ®/EPG zelfs worden gebruikt met extern aangesloten satelliet- of kabelontvangers.
Bedankt voor je reaktie. Als je het zo leest zou het inderdaad moeten kunnen, maar via de site van Guide+ word vermeld dat de functie (nog) niet werkt met een digital terrestrial tuner. Maar ik ga gewoon nog eens kijken!
Dat werkt dan niet omdat de teletekstinformatie NIET in het beeld wordt toegevoegd. Dat toevoegen noemen ze VBI (Video Blanking Interval) insertion. Teletekstdata bevindt zich nml. in een paar beeldlijnen net boven het zichtbare beeld. Bijv. een analoge VHS videorecorder laat die info gewoon door, sterker nog: een S-VHS video neemt ze zelfs op zodat je bij weergave van een opname de oude teletekst zelfs weer kunt opvragen. Bij mijn weten bestaan er nog geen DVB-T ontvangers met TXT VBI insertion ook omdat je met de AB van die ontvanger de TXT kunt opvragen.