LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitenne KPN 3 maanden "gratis": gewoon betalen!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Bob Schurkjens

Digitenne KPN 3 maanden "gratis": gewoon betalen!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb mij in april 2008 aangemeld bij Digitenne door mij te laten verleiden door een speciale actie van KPN:
http://www.picamatic.com/view/484966_b0 ... 562x500_S/

Drie maanden gratis Digitenne bij een jaarcontract. Deze drie gratis maanden zouden gecrediteerd worden op de tweede factuur. De eerste factuur netjes betaald inclusief een paar maanden vooruit en administratiekosten van 20 euro.

Nu komt de tweede factuur en je raadt het al: KPN "vergeet" de korting te crediteren van EUR 20,85. Daar moet je dus zélf achteraan. Ook hebben ze geheel tegen de regels de 0900 kosten van de servicedesk verhoogd met 350% van 0,10 naar 0,45 euro. Zo'n tariefswijziging moet tijdig en schriftelijk aan klanten worden doorgegeven (regel van de OPTA) maar ook dat is KPN "vergeten".

En dit alles na gedoe met een afstandbediening die het vanaf dag 1 al kapot was en waarvoor KPN je DWINGT met het dure helpdesknummer te bellen. Dit soort kwesties weigert KPN per e-mail af te handelen.

Een dikke onvoldoende voor dit uitgekookte en achterbakse bedrijf. Voor veel mensen staat KPN nog voor "degelijk en betrouwbaar". Veel consumenten weten inmiddels wel beter.

jelle.

Re: Digitenne KPN 3 maanden "gratis": gewoon betalen!

Ongelezen bericht door jelle. »

Die tariefwijziging is uitgebreid doorgegeven aan bestaande klanten, zelfs met de mogelijkheid om het lopende contract op te zeggen (binnen het jaar), als ik het me goed herinner.

Maar hoe verwacht je anders dat dit soort problemen opgelost kunnen worden, behalve telefonisch?

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Voor veel mensen staat KPN nog voor "degelijk en betrouwbaar"
Dat geldt alleen nog voor mensen uit de generatie "VROEGER was alles beter"
Die hebben al tientallen jaren alleen een analoge telefoonlijn waar ze nog nooit een storing op hebben gehad, dat is het enge onderdeel wat KPN volgens mij goed in de vingers heeft.
Alles wat er daarna bijgekomen is, is rotzooi of geeft rotzooi zodra er ook maar iets mis gaat.

De K in hun naam verdienen ze allang niet meer. of je moet hem vervangen voor een iets minder fraai woord wat ook met een K begint :lol:
Volgens mij zijn ze inmiddels UPC voorbijgestreefd (in negatieve zin dan wel te verstaan)

jelle.

Wat een geweldig onderbouwde uitingen zeg.

Ron58

Wat een geweldig onderbouwde uitingen zeg.
Ik heb mijn eigen onderbouwing uit meerdere (beroerde) ervaringen met KPN in een tiental jaren tijd.
Ze hebben bij mij een score van 100% in het verknallen van aanvragen van nieuwe diensten en het beëindigen van oude.
Ook hun regelmatige verschijnen bij b.v. Kassa onderbouwt dit.
Maar hoe verwacht je anders dat dit soort problemen opgelost kunnen worden, behalve telefonisch?
Schriftelijk?? per e-mail??
Nee, gewoon de klant dwingen om een 0900 nummer te bellen door alle andere communicatie onmogelijk te maken of te negeren. 45 cent per minuut, ook als het een probleem is wat onder garantie valt en waar de consument niets aan kan doen.
Als jij je splinternieuwe auto naar de garage brengt en vervolgens een forse rekening krijgt terwijl het probleem niet eens opgelost is stap je naar elke organisatie die je maar kan bedenken. Hier vind je het kennelijk de normaalste zaak van de wereld.

jelle.

Wil je een probleem opgelost hebben of niet? Schriftelijk of per email zorgt is natuurlijk nooit zo snel als telefonisch, hoewel ik erken dat er zat problemen zijn die ook niet met één telefoontje (maar meerdere) opgelost worden. Telefonisch kunnen ook vragen vanuit de klantenservice direct beantwoord worden...

Ik snap je probleem trouwens ook wel hoor, maar er zijn ook genoeg pro's te bedenken.

Ron58

Wil je een probleem opgelost hebben of niet?
Dat was ook de arrogante reactie van de dame van de klanten"service" toen ik belde omdat na het opzeggen van KPN er ten onrechte een bedrag van 4 euro was ingehouden.
Klein bedragje misschien, maar ze hadden er gewoon geen recht op, zeker niet na alle ergernis (ik vertrok niet voor niets) tijdens het uitzoeken en crediteren MOEST ik aan de lijn blijven, dat heeft me meer gekost dan ik terug kreeg.

Dat is nou wat ik bedoel.

Je kunt je gratis aanmelden, daarna kost alles (veel) geld, ook als de oorzaak geheel ligt bij blunders van KPN zelf.

Je praat dit bij mij nooit goed

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Schriftelijk of per email zorgt is natuurlijk nooit zo snel als telefonisch, hoewel ik erken dat er zat problemen zijn die ook niet met één telefoontje (maar meerdere) opgelost worden."

In alle problemen die ik met bedrijven en instellingen heb gehad in de loop der jaren heb ik één ding in elk geval geleerd:

DOE ALLES SCHRIFTELIJK.

Waarom? Telefonische afspraken worden vaak niet nagekomen. Schriftelijke toezeggingen die niet worden nagekomen heb je zwart op wit, telefonische NIET. Door alles schriftelijk/ per e-mail te doen bouw je een dossier op dat je makkelijk kan doorschuiven naar bijvoorbeeld de Geschillencommissie SGC.

Trouwens: KPN weigert botweg mijn klacht in behandeling te nemen als ik ze mijn telefoonnummer niet geef. Ik heb ze vervolgens mijn nummer gegeven. Wat gebeurt er vervolgens? Helemaal niets, behalve TIJD REKKEN.

Tien dagen nadat ik mijn nummer doorgaf kreeg ik een e-mail van KPN dat ze geen tijd hadden gehad wegens "grote drukte" om mij te bellen. En verder uiteraard geen inhoudelijke reactie op mijn klacht.

Gesloten