LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitenne: verkeerd aangesloten,twin- of extra single tuner?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sanderzwan

Digitenne: verkeerd aangesloten,twin- of extra single tuner?

Ongelezen bericht door sanderzwan »

Ik heb een vraag over digitenne icm een dvdrecorder.
Na mijn dvd-recorder te hebben aangesloten op digitenne en mijn tv ben ik er achtergekomen dat ik niet tegelijk kan opnemen en een andere zender kijken. Dit is iets wat ik wel graag wil.
Voor ik verder ga zal ik de wijze van aansluiting uitleggen:
Apparaten: Dvd-recorder philips DVDR3570H, digitl AV Receiver System Philips HTR5204, digitenne Topfield single tuner en een gewone tv met twee scart-ingangen.

Digtenne (decoder) één scart van vcr naar ext 2 van dvd-recorder. En één scart van tv naar de tv.
Dvd-recorder één scart van ext 1 to tv naar de tv.
Dvd-recorder met een coaxal? kabel verbonden met de receiver.

Na het zoeken naar een oplossing wil ik graag een reactie van jullie: heb ik het verkeerd aangesloten of is het inderdaad onmogelijk (naar wat ik gelezen heb denk ik dit) om tegelijk op te nemen en daarnaast een andere zender te bekijken met de apparaten die ik heb en zodoende een andere tuner moet aanschaffen.

Hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is, maar anders lees ik het wel.

Dirkie

Re: Digitenne: verkeerd aangesloten,twin- of extra single tuner?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik heb geen Digitenne, dus ik kan het helemaal mis hebben, maar volgens mij moet je inderdaad een andere tuner hebben.

In principe moet je voor ieder apparaat, dat je beeldsignaal wil voorzien, een tuner hebben. Dat kan door 2 losse tuners of één twin tuner. Er zijn ook ontvangers met ingebouwde DVD-recorder en/of harde schijf om programma's op te nemen.

De in de TV en DVD-recorder aanwezige tuners worden namelijk niet meer gebruikt.

Ook iets om rekening mee te houden als je tijdens afwezigheid 2 (of meer) programma's wil opnemen van verschillende zenders. Volgens mij kan dat alleen maar met een (dure) tuner met ingebouwde DVD-recorder en/of harde schijf.

fgth71

Ongelezen bericht door fgth71 »

Hallo sanderzwan,

Ik heb precies hetzelfde probleem als jou!! Heb jij inmiddels een oplossing gevonden voor het aansluiten van een dvd recorder met digitenne?

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

@Sanderzwan::

U gaf al aan dat de Digitenne Topfield een Single Tuner is, Single is ENKELE tuner, dat betekent dat er slechts naar 1 zender tegelijk gekeken én opgenomen kan worden.

Indien u toch naar een zender wilt kijken én tegelijkertijd een andere zender wilt opnemen, zult een TWIN tuner moet kopen.

Een Twin tuner heeft dus TWEE tuners aan boord, naar 1 zender kijken en een andere zender opnemen.

Op een andere manier zoals u het nu heeft gaat het niet.

Gesloten