LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!
Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!
Alfatrion wil vast weten hoe ik dit praktisch op zou lossen: of ik accepteer het zoals het is, of ik beëindig mijn abonnement.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!
Maar daarvan is hier geen sprake. Bij Disney+ betaal je een vast tarief, ongeacht of je Stereo of Dolby Atmos ontvangt of dat de stream niet in HD is deze punten zijn ook geen onderdeel van de overeenkomst. Je kunt de overeenkomst op ieder moment beëindigen en deze loopt dan tot de termijn dat je betaald hebt.alfatrion schreef: ↑11 jun 2020 08:46Je kan de bepaling lezen in de zin dat je geen recht hebt op een schadevergoeding. De bepaling komt dan redelijk in de buurt van overmacht. Deze lezing laat gedeeltelijke ontbinding onverlet.Erthanax schreef: ↑11 jun 2020 01:14Als ik de voorwaarden van Disney+ snel doorneem, zie ik staan:
Onder 6a, dat de toegang beperkt kan worden om gegronde redenen, waaronder verzoeken van overheidsinstanties.
Onder 6b, dat je ermee akkoord gaat dat Disney+ niet aansprakelijk is voor een dergelijke aanpassing.
Als je de bepaling leest in de zin dat je moet betalen voor iets dat je niet krijgt, dan hebben we het over het beperken of uitsluiten van het recht op (gedeeltelijke) ontbinding en dat is in strijd met art. 6:236 aanhef en onder b BW.
Bij Netflix betaal je wel voor Ulta HD (4K) een extra bedrag, echter sluiten zij ook zaken uit in hun voorwaarden, immers heb je wel voldoende bandbreedte nodig.
Netflix heeft dit opgelost door enkel de bitrate te verlagen op de streams, dit zorgt voor een kwaliteit verlies maar het beeld blijft conform de overeenkomst Ultra HD (4k) waardoor ze gewoon de overeenkomst nakomen. Netflix is deze maatregelen (in overleg met de internet providers) nu aan het terugdraaien (begonnen eind mei).
JozJan
vindt dit leuk
Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!
Die poll werkt inderdaad als een boemerang...
Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!
Als er één tarief is, dan zit er geen verschil en zou ik er zelf niet over beginnen.sylvesterb schreef: ↑11 jun 2020 12:40Maar daarvan is hier geen sprake. Bij Disney+ betaal je een vast tarief, ongeacht of je Stereo of Dolby Atmos ontvangt of dat de stream niet in HD is deze punten zijn ook geen onderdeel van de overeenkomst. Je kunt de overeenkomst op ieder moment beëindigen en deze loopt dan tot de termijn dat je betaald hebt.
Die opvatting deel ik niet. 4K geeft een verwachting over de kwaliteit.sylvesterb schreef: ↑11 jun 2020 12:40Bij Netflix betaal je wel voor Ulta HD (4K) een extra bedrag, echter sluiten zij ook zaken uit in hun voorwaarden, immers heb je wel voldoende bandbreedte nodig.
Netflix heeft dit opgelost door enkel de bitrate te verlagen op de streams, dit zorgt voor een kwaliteit verlies maar het beeld blijft conform de overeenkomst Ultra HD (4k) waardoor ze gewoon de overeenkomst nakomen. Netflix is deze maatregelen (in overleg met de internet providers) nu aan het terugdraaien (begonnen eind mei).
Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!
Heb mij alleen even aangemeld om te reageren op alle tegen negativiteit van het hoofdbericht.
* Gewoon opzeggen dat kan hier en niet zeuren
* Zien de kids dat dan?
* Als je niet tevreden bent: Disney+ kun je per maand opzeggen.
* Edit: wel, je hebt het Radar forum benaderd. En nu?
* Fonsflons slaat helemaal de spijker op zijn kop met de wereld die in brand staat
Daar gaat het allemaal niet om / het gaat om het verkopen van een eerlijk product / je hoeft geen Disney+ reclame te bekijken waar dan ook en ze pronken met hun 4K en DD5.1 en Dolby Atmos power die ze je bieden, niet eens "kunnen" bieden. En ja! Ik wil alleen maar perfectie en dus 4K en het geluid wat ze beloven. Dus heb ik mij abonnement even lekker opgezegd! Want dit kind ziet en hoort het zeker wanneer ze power beloven en bagger geven.
"Veel beloven en weinig geven, doen de gekken in vreugde leven"...
Bij Netflix ondervind ik geen enkele vermindering... Jammer Disney+ je slaat de plank volledig mis en inderdaad jullie moeten het hebben van gezinnen met kinderen die niet eens het verschil weten tussen 4K en K3
Fijn weekend allemaal...
* Gewoon opzeggen dat kan hier en niet zeuren
* Zien de kids dat dan?
* Als je niet tevreden bent: Disney+ kun je per maand opzeggen.
* Edit: wel, je hebt het Radar forum benaderd. En nu?
* Fonsflons slaat helemaal de spijker op zijn kop met de wereld die in brand staat
Daar gaat het allemaal niet om / het gaat om het verkopen van een eerlijk product / je hoeft geen Disney+ reclame te bekijken waar dan ook en ze pronken met hun 4K en DD5.1 en Dolby Atmos power die ze je bieden, niet eens "kunnen" bieden. En ja! Ik wil alleen maar perfectie en dus 4K en het geluid wat ze beloven. Dus heb ik mij abonnement even lekker opgezegd! Want dit kind ziet en hoort het zeker wanneer ze power beloven en bagger geven.
"Veel beloven en weinig geven, doen de gekken in vreugde leven"...
Bij Netflix ondervind ik geen enkele vermindering... Jammer Disney+ je slaat de plank volledig mis en inderdaad jullie moeten het hebben van gezinnen met kinderen die niet eens het verschil weten tussen 4K en K3
Fijn weekend allemaal...