Afgelopen september is mijn schoonmoeder overleden. Na haar overlijden kwamen mijn vrouw en ik er achter dat zij gedurende ongeveer 10 jaar een dubbel kabel abonnement heeft gehad bij Ziggo. 10 Jaar geleden, zij was toen al 78, is zij verhuisd en heeft waarschijnlijk vergeten haar abonnement te veranderen/ op te zeggen. Het enige verschil was dat haar oude abonnement op naam stond van C.M., haar doopnamen, en het nieuwe op T., haar roepnaam. Ziggo weigert om het teveel betaalde abonnementsgeld terug te betalen (zijnde ongeveer 2000 euro)omdat zij op het oude adres geen 'derde persoon' kunnen vinden, en wil verder de zaak ook niet opnieuw bekijken. Beide abonnementen, zelfde bedragen werden van één en dezelfde bankrekening betaal.
Hoe kan ik Ziggo zover krijgen dat zij dit bedrag (gedeeltelijk) terugstorten?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dubbel abonnement kabeltelevisie, Ziggo betaalt niet terug
Dubbel abonnement kabeltelevisie, Ziggo betaalt niet terug
Laatst gewijzigd door Radar op 26 feb 2018 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid
-
- Berichten: 12775
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Dubbel abonnement kabeltelevisie, Ziggo betaalt niet terug
Het abonnement is geleverd op het oude adres en is nooit opgezegd. Dat beide abonnementen van 1 rekening betaald werden zegt niets. Het klinkt zuur, maar er is in de afgelopen 10jaar dus niemand geweest die de bankzaken ingekeken hebben van uw schoonmoeder. Anders had het oude abonnement eerder opgezegd kunnen worden.
Er is een overeenkomst geweest en Ziggo heeft geleverd op het adres. Met die reden heeft u geen recht op geld terug.
Er is een overeenkomst geweest en Ziggo heeft geleverd op het adres. Met die reden heeft u geen recht op geld terug.
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16
Re: Dubbel abonnement kabeltelevisie, Ziggo betaalt niet terug
U moest eens weten hoe weinig mensen serieus kijken naar al hun afschrijvingen van hun rekening. Of dat nou op papier is of via internet.
Dit soort dingen gebeurd (helaas) steeds vaker. Gezien het bedrag gaat het hoogst waarschijnlijk alleen om TV + radio
dus geen internet en of bellen erbij. Van dit soort abonnementen is het bekend dat, wanneer iemand verhuisd naar een andere woning
veel mensen hun oude tv abonnement opzeggen, vervolgens kijken of er nog TV gekeken kan worden op de aansluiting van de oude bewoner,
en indien dat het geval is, blijven veel mensen "gratis" TV kijken. en nemen pas contact op met een provider als het signaal er niet meer is.
Internetten en bellen gebeurd tegenwoordig toch via een smartfone. Blijft alleen TV/Radio over voor de kabel.
Dit soort dingen gebeurd (helaas) steeds vaker. Gezien het bedrag gaat het hoogst waarschijnlijk alleen om TV + radio
dus geen internet en of bellen erbij. Van dit soort abonnementen is het bekend dat, wanneer iemand verhuisd naar een andere woning
veel mensen hun oude tv abonnement opzeggen, vervolgens kijken of er nog TV gekeken kan worden op de aansluiting van de oude bewoner,
en indien dat het geval is, blijven veel mensen "gratis" TV kijken. en nemen pas contact op met een provider als het signaal er niet meer is.
Internetten en bellen gebeurd tegenwoordig toch via een smartfone. Blijft alleen TV/Radio over voor de kabel.
Re: Dubbel abonnement kabeltelevisie, Ziggo betaalt niet terug
En, natuurlijk, wifi.piet987654 schreef:Blijft alleen TV/Radio over voor de kabel.
Re: Dubbel abonnement kabeltelevisie, Ziggo betaalt niet terug
Gecondoleerd. Ziggo zal u nooit terug betalen, zij kunnen en konden niet weten van het al of niet gebruiken van de "oude" aansluiting. Daarbij, die "oude" aansluiting is nooit opgezegd. U kunt nu de oude + de nieuwe opzeggen op de gangbare manier.