LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiebefdrijf voert onderhoud uit: Ziggo ligt er uit!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
SoundBoard

Energiebefdrijf voert onderhoud uit: Ziggo ligt er uit!

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Dat er zo nu en dan onderhoud moet worden uitgevoerd is acceptabel, maar dat alles eruit ligt wanneer een energiebedrijf onderhoud moet uitvoeren gaat mij te ver. Dit staat er als reden bij een zoektocht waarom de boel totaal is uitgevallen:

"Het energiebedrijf is bezig met werkzaamheden. Hierdoor kunt u Radio, Televisie, Internet en Telefonie van Ziggo helaas tijdelijk niet gebruiken."

En dat was het dan. Je hebt het maar te slikken en dat terwijl ik net kijk naar de tenniswedstrijd tussen Djokovic en Wawrenka! Daar betaal je nou abonnementsgeld voor!

Gelukkig heb ik alleen maar tv van die lui. Ik ben door ervaring wijzer geworden met dit soort zaken.

FO

bprosman

Re: Energiebefdrijf voert onderhoud uit: Ziggo ligt er uit!

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat er zo nu en dan onderhoud moet worden uitgevoerd is acceptabel, maar dat alles eruit ligt wanneer een energiebedrijf onderhoud moet uitvoeren gaat mij te ver. Dit staat er als reden bij een zoektocht waarom de boel totaal is uitgevallen:
De apparatuur van Ziggo die in de straten staat en in de wijkcentrales hebben ook spanning nodig. Op het moment dat een energiebedrijf besluit onderhoud uit te voeren kan het voorkomen dat de spanning voor de wijkapparatuur wegvalt en u geen Internet signaal meer heeft.
gaat mij te ver
Als u hiervoor een oplossing heeft zullen ze heel graag in gesprek gaan denk ik.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Daar kan Ziggo toch niets aan doen ?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

SoundBoard schreef:Dat er zo nu en dan onderhoud moet worden uitgevoerd is acceptabel, maar dat alles eruit ligt wanneer een energiebedrijf onderhoud moet uitvoeren gaat mij te ver. Dit staat er als reden bij een zoektocht waarom de boel totaal is uitgevallen:

"Het energiebedrijf is bezig met werkzaamheden. Hierdoor kunt u Radio, Televisie, Internet en Telefonie van Ziggo helaas tijdelijk niet gebruiken."

En dat was het dan. Je hebt het maar te slikken en dat terwijl ik net kijk naar de tenniswedstrijd tussen Djokovic en Wawrenka! Daar betaal je nou abonnementsgeld voor!

Gelukkig heb ik alleen maar tv van die lui. Ik ben door ervaring wijzer geworden met dit soort zaken.

FO
Dan leg je wat zonnepanelen op het dak, en switch je naar satellietontvangst?

SoundBoard

bprosman schreef:Als u hiervoor een oplossing heeft zullen ze heel graag in gesprek gaan denk ik.
Moet je eens bij een ziekenhuis gaan doen: "Sorry mensen we moeten even onderhoud uitvoeren aan de elektriciteit, 't kan wel een paar uur duren."
Daar schakelt men heel eenvoudig over op een aggregaat zodat de energievoorziening gehandhaafd blijft en niemand er enige hinder van ondervindt en zo hoort dat ook.
Je kunt niet eens bellen en internetten. Dat is ook de reden dat ik de hele boel niet bij een groot monopolybedrijf heb, zodat ik tenminste hier op Radar mijn grieven kwijt kan. :wink:

FO

bprosman

Daar schakelt men heel eenvoudig over op een aggregaat zodat de energievoorziening gehandhaafd blijft en niemand er enige hinder van ondervindt en zo hoort dat ook.
Er zit nogal even een verschil tussen een ziekenhuis waar een IC zonder spanning komt te zitten of iemand die even een tenniswedstrijd niet kan volgen (ik hoop dat je er geen blijvende schade aan hebt ondervonden).
Aan een aggregaat hangt ook een kostenplaatje en neem aan dat je dat niet doorberekend wil hebben in je abonnementskosten.
Je kunt niet eens bellen en internetten
.
Stichting correlatie al gebeld ?

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

SoundBoard schreef:
bprosman schreef:Als u hiervoor een oplossing heeft zullen ze heel graag in gesprek gaan denk ik.
Moet je eens bij een ziekenhuis gaan doen: "Sorry mensen we moeten even onderhoud uitvoeren aan de elektriciteit, 't kan wel een paar uur duren."
Je kunt niet eens bellen en internetten. Dat is ook de reden dat ik de hele boel niet bij een groot monopolybedrijf heb, zodat ik tenminste hier op Radar mijn grieven kwijt kan. :wink:

FO
Is natuurlijk een echte vergelijking. :shock:

Als in jouw straat onderhoud van de stroom is, dan kan je ook bij een niet monopoly bedrijf je grieven niet hier kwijt. :lol:

Chocomelk

SoundBoard schreef: Moet je eens bij een ziekenhuis gaan doen: "Sorry mensen we moeten even onderhoud uitvoeren aan de elektriciteit, 't kan wel een paar uur duren."

FO
Dus eigenlijk had je het liefste dat ze over gingen op een aggregaat want jij kan niet eens
bellen en internetten....pff dat is ook echt een wereldramp he.
Bellen..we hebben tegenwoordig toch allemaal een mobiel, en niet kunnen internetten tjah...pff

SoundBoard

eleven schreef:
SoundBoard schreef: Moet je eens bij een ziekenhuis gaan doen: "Sorry mensen we moeten even onderhoud uitvoeren aan de elektriciteit, 't kan wel een paar uur duren."
Is natuurlijk een echte vergelijking. :shock:
Nee natuurlijk is dit geen goede vergelijking, want bij een IC kunnen mensenlevens op het spel staan. Maar het geeft -dacht ik- prima aan wat de gedachtegang is bij dit soort kabelaars: absoluut niet klantgericht en uitvoeren wanneer hun het het beste uitkomt.
Maar ik hoor het al: mensen die mij naar de stichting correlatie willen hebben zijn blijkbaar niet ontvankelijk voor service- en dienstverlening. Ik mag hopen dat deze mensen in de praktijk geen baan hebben waar ze dat moeten waar maken, want dan komt er niet veel van terecht en zitten ze alleen maar hun salaris op te strijken op basis van aanwezigheid.

FO

eleven

Chocomelk schreef:

FO
Dus eigenlijk had je het liefste dat ze over gingen op een aggregaat want jij kan niet eens
bellen en internetten....pff dat is ook echt een wereldramp he.
Bellen..we hebben tegenwoordig toch allemaal een mobiel, en niet kunnen internetten tjah...pff
En zelf dat is mogelijk. :wink:

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

SoundBoard schreef:
Nee natuurlijk is dit geen goede vergelijking, want bij een IC kunnen mensenlevens op het spel staan. Maar het geeft -dacht ik- prima aan wat de gedachtegang is bij dit soort kabelaars: absoluut niet klantgericht en uitvoeren wanneer hun het het beste uitkomt.
Maar ik hoor het al: mensen die mij naar de stichting correlatie willen hebben zijn blijkbaar niet ontvankelijk voor service- en dienstverlening. Ik mag hopen dat deze mensen in de praktijk geen baan hebben waar ze dat moeten waar maken, want dan komt er niet veel van terecht en zitten ze alleen maar hun salaris op te strijken op basis van aanwezigheid.
FO
Dus Ziggo moet een hoop aggregaten aanschaffen en overal waar de energiebedrijven onderhoud uitvoeren mensen en een aggregaat ter plekke stationeren. Weet u hoe vaak onderhoud plaatsvind? Weet u hoe vaak kabels kapotgetrokken worden door bouwbedrijven?

Misschien dat u het acceptabel vind dat de aboprijs verdubbeld wordt om dit op te vangen, ik niet.

bprosman

Maar ik hoor het al: mensen die mij naar de stichting correlatie willen hebben zijn blijkbaar niet ontvankelijk voor service- en dienstverlening. Ik mag hopen dat deze mensen in de praktijk geen baan hebben waar ze dat moeten waar maken, .
Toevallig zit ik wel in die branche (datacenters) en ik wil je wel een keer voorrekenen wat het prijsverschil is tussen een "availability" van 99%, 99.5% , 99.9% en 99.99% maar geloof me, dat loopt qua kosten exponentieel omhoog.
En welke beschikbaarheid heb je contractueel afgesloten met Ziggo ?

Die baan is overigens ook de reden dat ik overdag geen tennis kan kijken, gaat best veel vrije tijd in zitten.

eleven

bprosman schreef:
Maar ik hoor het al: mensen die mij naar de stichting correlatie willen hebben zijn blijkbaar niet ontvankelijk voor service- en dienstverlening. Ik mag hopen dat deze mensen in de praktijk geen baan hebben waar ze dat moeten waar maken, .
Toevallig zit ik wel in die branche (datacenters) en ik wil je wel een keer voorrekenen wat het prijsverschil is tussen een "availability" van 99%, 99.5% , 99.9% en 99.99% maar geloof me, dat loopt qua kosten exponentieel omhoog.
En welke beschikbaarheid heb je contractueel afgesloten met Ziggo ?

Die baan is overigens ook de reden dat ik overdag geen tennis kan kijken, gaat best veel vrije tijd in zitten.
5 : 4 vijfde set voor de Zwitser.

SoundBoard

bprosman schreef:Toevallig zit ik wel in die branche (datacenters) en ik wil je wel een keer voorrekenen wat het prijsverschil is tussen een "availability" van 99%, 99.5% , 99.9% en 99.99% maar geloof me, dat loopt qua kosten exponentieel omhoog.
Maar een beetje bedrijf heeft altijd een tweede server die ogenblikkelijk actief wordt wanneer de eerste uitvalt!
bprosman schreef:Die baan is overigens ook de reden dat ik overdag geen tennis kan kijken, gaat best veel vrije tijd in zitten.
Dat er overdag getennist wordt en dat u niet kunt kijken heeft niets met uw baan te maken, maar met de geografische ligging van Australië ten opzichte van Nederland.

FO

bprosman

Maar een beetje bedrijf heeft altijd een tweede server die ogenblikkelijk actief wordt wanneer de eerste uitvalt!
Al heb je 100 servers , als ze geen spanning krijgen schiet het niet op.
Overigens ken ik geen providers die "een" server hebben staan maar is altijd al een cluster van servers, bovendien, behalve de server(s) kan ik nog wel een tiental zaken noemen die ook dubbel uitgevoerd moeten worden volledig "redundant" te worden en dat is allemaal van invloed op je prijs.
Maar als je geen internet hebt gok ik meer dat het een (deel van een) wijkcentrale is die op zn gat ligt dan "een server".
Dat er overdag getennist wordt en dat u niet kunt kijken heeft niets met uw baan te maken, maar met de geografische ligging van Australië ten opzichte van Nederland.
Dat er overdag getennist wordt heeft inderdaad niets met mijn baan te maken, dat ik overdag niet kan kijken (dat was wat ik schreef) heeft alles met mijn baan te maken.

Overigens weet ik nog steeds niet welke beschikbaarheid Ziggo je gegarandeerd heeft in je contract.

Chocomelk

Ik vind dat u een probleem maakt wat helemaal geen probleem is.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@Sountboard, leuk topic, leuke vergelijking ook. Kan het zijn dat dat aggregaat van het ziekenhuis zelf is? Wat let je dan om zelf een aggregaat aan te schaffen voor dit soort 'nood' situaties? Moet je wel voldoende benzine achter de hand houden.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

SoundBoard schreef:
bprosman schreef:Toevallig zit ik wel in die branche (datacenters) en ik wil je wel een keer voorrekenen wat het prijsverschil is tussen een "availability" van 99%, 99.5% , 99.9% en 99.99% maar geloof me, dat loopt qua kosten exponentieel omhoog.
bprosman schreef:Die baan is overigens ook de reden dat ik overdag geen tennis kan kijken, gaat best veel vrije tijd in zitten.

FO
wijkcentrale ernaast ?
Onee, die heeft dan ook geen stroom :roll:

Waarom niet zelf voor een aggregaat gezorgd als het zo belangrijk is ?

SoundBoard

Ik heb wel stroom (anders zou ik toch ook geen reacties hier kunnen plaatsen) maar Ziggo blijkbaar niet. Waar die stroomvoorziening het dan laat afweten vertellen ze op hun website niet.
Dat betekent dus dat het aanschaffen van een aggregaat door mij zelf geen enkel soelaas biedt!

Inmiddels heb ik vernomen dat Wawrenka de winnaar is geworden. Hoera!

FO

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

SoundBoard schreef:Ik heb wel stroom (anders zou ik toch ook geen reacties hier kunnen plaatsen) maar Ziggo blijkbaar niet. Waar die stroomvoorziening het dan laat afweten vertellen ze op hun website niet.
Dat betekent dus dat het aanschaffen van een aggregaat door mij zelf geen enkel soelaas biedt!

Inmiddels heb ik vernomen dat Wawrenka de winnaar is geworden. Hoera!

FO
wie zegt dat ze dat zelf wel weten. Zij doen niet het onderhoud, de energiemaatschappij doet dat. Jammer dat je dan op de verkeerde plek gaat zoeken..

Gesloten