LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eredivisiekanaal.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
lammi

eredivisiekanaal.

Ongelezen bericht door lammi »

het eredivisiekanaal wat ziggo gaat uitzenden is opeens niet meer 2 maanden gratis? heb het vorige week nog uitgeprint en de aanbieding was de eerste 2 maanden gratis. hoezo is dat nu weer veranderd?

TdeHond

Re: eredivisiekanaal.

Ongelezen bericht door TdeHond »

schoe459

Re: eredivisiekanaal.

Ongelezen bericht door schoe459 »

Ik heb een klacht ingediend bij Consuwijzer en van hen onderstaand correct antwoord ontvangen. Ik roep iedereen op hetzelfde te doen en Ziggo een kopie van het antwoord te mailen.

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 22 juli 2008. Uit uw e-mail komt naar voren dat u een aanbieding heeft gezien van Ziggo en deze is later gewijzigd. U wilt ons attent maken over mogelijk misbruik van monopolie van de kant van Ziggo. Hierover kunnen wij u het volgende mededelen.

U hebt hiermee een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. Deze toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

Lossen ConsuWijzer en de toezichthouders mijn individuele probleem met een bedrijf op?

ConsuWijzer geeft u in eerste instantie praktisch advies over uw rechten en hoe u zelf uw recht kunt halen. ConsuWijzer en de toezichthouders lossen uw probleem met een bedrijf dus niet persoonlijk voor u op. In Nederland zijn er namelijk speciale instanties die u daarbij helpen. ConsuWijzer wijst u de weg en geeft u daar advies over. Uw melding bij ConsuWijzer is wel heel belangrijk voor de toezichthouders. Zij gebruiken uw meldingen namelijk om een beter beeld te krijgen op waar het misgaat in de markt en hebben wettelijke middelen om in te grijpen.

Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?

Ein of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder:
- een bepaalde sector extra gaat controleren
- een onderzoek start naar een bedrijf
- op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf
- een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren
- via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp

Waarom laat ConsuWijzer mij niet persoonlijk weten of een toezichthouder actie onderneemt op mijn klacht?

De toezichthouders ontvangen via ConsuWijzer jaarlijks tienduizenden meldingen. Helaas kunnen toezichthouders tijdens een onderzoek vaak niet bekend maken om welk bedrijf het gaat en wat er onderzocht wordt. Dat kan het onderzoek belemmeren. Het bedrijf zou met die informatie immers haar voordeel kunnen doen. Maar de uitkomst van een onderzoek kan natuurlijk ook zijn dat een bedrijf de wet nmet overtreedt. Meestal moet er dus eerst een uitspraak zijn voordat een toezichthouder de bedrijfsnaam en overtreding bekend kan maken. Uitspraken die openbaar zijn communiceert ConsuWijzer onder andere via www.consuwijzer.nl en in kranten.

Meer weten over wat er gebeurt met uw klacht bij ConsuWijzer en welke acties de toezichthouders hebben ondernomen naar aanleiding van klachten bij ConsuWijzer? Kijk op www.consuwijzer.nl

Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee beantwoord te hebben. Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer 2836706. Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

Met vriendelijke groet,
[/b]

Gesloten