Ik heb een abonnement genomen van Ziggo (Z1), ik heb twee klantnummers bij Ziggo een voor digi-aansluiting en een voor de kabel.
Normaal gesproken ga je ervan uit dat de kosten van de digi-aansluiting, los van het kastje, de maandelijkse kosten zijn.
Nu blijkt echter, dat de kabel aansluiting nodig is voor een verbinding met digi. Dit betekent een extra kostenpost van €16,32 per maand.
Dit staat nergens vermeld!
Wie heeft dit probleem ook, dan hoor ik dit graag.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Extra kosten digitale tv. Ziggo
Re: Extra kosten digitale tv. Ziggo
Nu ben ik geen klant van Ziggo (kan ook niet), en heb slechts even (2 minuutjes) op hun site gekeken, als ik de informatiepagina's voor tv aanklik zie ik meteen al 2 dingen vermeld staan:
Wat heb je nodig:
* Installatiepakket Digitale Televisie
* Basis abonnement
* Een televisie
EN:
Voor afname van de kabeldiensten van Ziggo heb je een werkende kabelaansluiting nodig. Voor deze kabelaansluiting wordt een standaard abonnementstarief van € 16,25 per maand in rekening gebracht. In sommige gemeenten gelden andere tarieven. Controleer hieronder welk tarief geldt in de gemeente waar je woont.
Gemeente
Tarief
Standaardtarief voor alle gemeenten, tenzij hieronder vermeld. € 16,25
Kennelijk kun je voor 16,25 het Z1 pakket afnemen, hetgeen analoog te bekijken is en digitaal na aanschaf van apparatuur digitaal zonder meerprijs per maand.
Tegen een meerprijs zijn pakketten met extra zenders leverbaar, deze komen bovenop het basis abonnement van 16,20.
Ik vind dat het best wel duidelijk aangegeven staat.
Bij UPC krijg je voor die 16 euro alleen analoog, zodra je digitaal wilt zijn er ook diverse pakketten, het kleinste digitale pakket is 4 euro per maand en komt het totaal op 20 euro, je kan uiteraard nog veel duurder, maar in ieder geval minimaal 20 euro als je digitaal wilt.
Ook hier geldt: zonder basis kabelaansluiting van 16 euro géén digitaal mogelijk.
Bij UPC is dan de apparatuur gratis in bruikleen.
Wat heb je nodig:
* Installatiepakket Digitale Televisie
* Basis abonnement
* Een televisie
EN:
Voor afname van de kabeldiensten van Ziggo heb je een werkende kabelaansluiting nodig. Voor deze kabelaansluiting wordt een standaard abonnementstarief van € 16,25 per maand in rekening gebracht. In sommige gemeenten gelden andere tarieven. Controleer hieronder welk tarief geldt in de gemeente waar je woont.
Gemeente
Tarief
Standaardtarief voor alle gemeenten, tenzij hieronder vermeld. € 16,25
Kennelijk kun je voor 16,25 het Z1 pakket afnemen, hetgeen analoog te bekijken is en digitaal na aanschaf van apparatuur digitaal zonder meerprijs per maand.
Tegen een meerprijs zijn pakketten met extra zenders leverbaar, deze komen bovenop het basis abonnement van 16,20.
Ik vind dat het best wel duidelijk aangegeven staat.
Bij UPC krijg je voor die 16 euro alleen analoog, zodra je digitaal wilt zijn er ook diverse pakketten, het kleinste digitale pakket is 4 euro per maand en komt het totaal op 20 euro, je kan uiteraard nog veel duurder, maar in ieder geval minimaal 20 euro als je digitaal wilt.
Ook hier geldt: zonder basis kabelaansluiting van 16 euro géén digitaal mogelijk.
Bij UPC is dan de apparatuur gratis in bruikleen.
Re: Extra kosten digitale tv. Ziggo
Dit is weer typisch eengeval niet lezen, zoals Ron58 al aangaf betaal je voor je kabelabonnement (€16,25) en je digitale tv (€9,95????) dit betaal ik ook voor mijn kabel en digitale tv via Ziggo en dat had je ook kunnen weten.
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/vragen
Nee digitale tv is een extra pakket boven Z1 dat had je dus kunnen weten, immers het staat ook op de site...Normaal gesproken ga je ervan uit dat de kosten van de digi-aansluiting, los van het kastje, de maandelijkse kosten zijn.
Nu blijkt echter, dat de kabel aansluiting nodig is voor een verbinding met digi. Dit betekent een extra kostenpost van €16,32 per maand.
Dit staat nergens vermeld!
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/vragen