Ziggo heeft geen monopolIE. Als er op jouw adres geen andere aanbieder is van dit soort diensten is dat niet het gevolg van een monopolie van Ziggo maar omdat andere aanbieders geen sluitende business case kunnen maken. Ga met de buurtbewoners om tafel en kijk of er mogelijkheden zijn om iets alternatiefs te ontwikkelen. Zoals dit: http://www.dewolden.nl/direct-regelen/n ... 49936.html.geenmono schreef: En dat monopoly van Ziggo?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Factuurkosten Ziggo
Re: Factuurkosten Ziggo
Nog ingaan op het punt van de incasso's:
Of het nu al twee jaar is of langer, maar de oude machtigingen zijn omgezet naar het SEPA-Systeem en daarbij heb je veel meer controle over welk bedrijf wat van je bankrekening af mag schrijven. Daarvoor hoef je alleen nog bij je bank te zijn, niet meer bij het bedrijf.
Log in op de 'eletronisch bankieren' deel van je bank. Zoek daar door de menu's naar 'machtigingen' of 'SEPA-betalingen.' Je bank moet daar een overzicht geven van alle bedrijven met een machtiging om geld van je rekening af te schrijven. Dat is de plek om een machtiging in te trekken of te wijzigen. Verder kun je toekomstige betalingen per incasso tegenwoordig ook al aan zien komen, al verschilt de termijn van bedrijf tot bedrijf. (Wij hebben twee verzekeraars. De een kan ik 14 dagen van te voren al zien, de ander een week.) Daar kun je ook een betaling al vooraf blokkeren, als je het er niet mee eens bent.
Het is wel de moeite waard om dit hoekje van het internetbankieren rond te kijken. Zelf kwam ik bij de 1e keer kijken nogal wat machtigingen tegen van bedrijven, waar we geen klant meer zijn. Die heb ik er direct uitgegooid, zodat er ook niet 'per ongeluk' kan worden geïncasseerd.
Dan het 'monopolie' van Ziggo ...
dat is erg relatief. Je hebt al kabel-tv, dan woon je niet ergens afgelegen. Via dezelfde kabel of via de glasvezelkabel of via de koperen telefoonlijn kun je alles binnenhalen van elke aanbieder en in een kwaliteit naar keuze. Dan weten meer mensen, anders was Zigo iin het laatste kwartaal van 2015 niet 50.000 klanten kwijtgeraakt aan de concurrentie.
Of het nu al twee jaar is of langer, maar de oude machtigingen zijn omgezet naar het SEPA-Systeem en daarbij heb je veel meer controle over welk bedrijf wat van je bankrekening af mag schrijven. Daarvoor hoef je alleen nog bij je bank te zijn, niet meer bij het bedrijf.
Log in op de 'eletronisch bankieren' deel van je bank. Zoek daar door de menu's naar 'machtigingen' of 'SEPA-betalingen.' Je bank moet daar een overzicht geven van alle bedrijven met een machtiging om geld van je rekening af te schrijven. Dat is de plek om een machtiging in te trekken of te wijzigen. Verder kun je toekomstige betalingen per incasso tegenwoordig ook al aan zien komen, al verschilt de termijn van bedrijf tot bedrijf. (Wij hebben twee verzekeraars. De een kan ik 14 dagen van te voren al zien, de ander een week.) Daar kun je ook een betaling al vooraf blokkeren, als je het er niet mee eens bent.
Het is wel de moeite waard om dit hoekje van het internetbankieren rond te kijken. Zelf kwam ik bij de 1e keer kijken nogal wat machtigingen tegen van bedrijven, waar we geen klant meer zijn. Die heb ik er direct uitgegooid, zodat er ook niet 'per ongeluk' kan worden geïncasseerd.
Dan het 'monopolie' van Ziggo ...
dat is erg relatief. Je hebt al kabel-tv, dan woon je niet ergens afgelegen. Via dezelfde kabel of via de glasvezelkabel of via de koperen telefoonlijn kun je alles binnenhalen van elke aanbieder en in een kwaliteit naar keuze. Dan weten meer mensen, anders was Zigo iin het laatste kwartaal van 2015 niet 50.000 klanten kwijtgeraakt aan de concurrentie.
Dus omdat je meer dan een decennium geleden bij een volstrekt ander bedrijf een negatieve ervaring hebt gehad, ga je nu op kruistocht tegen Ziggo? Jeetje, da's ook wat. Zeker omdat de Tros een van de geldschieters van World Online was, dus dan vind ik de keuze voor het forum van Tros radar wel wat apart.geenmono schreef:Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom je als consument je geleverde diensten niet wilt betalen via automatische incasso.
Ik heb destijds bij Worldonline meegemaakt dat ze mijn tijdelijk contract na afloop zonder overleg omzetten naar een veel duurder abonnement. Ik kreeg het pas na een half jaar voor elkaar dat dit beëindigd werd (bellen, in de wacht staan tegen betaling, per fax, per mail, geen resultaat). Ondertussen liep de automatische incasso door en natuurlijk heb ik die gestorneerd. Uiteindelijk kreeg ik ook nog Interum justitia achter mij aan.
Bij een automatisch incasso heb je zelf geen enkele invloed op het stopzetten ervan. Dat kan alleen het bedrijf aan wie je de machtiging hebt verleend.
En Ziggo is zeker niet van onbesproken gedrag, kijk maar rond op dit en andere fora.
Ziggo dient een tweede gratis betaalmogelijkheid te bieden naast automatische incasso, zo blijkt uit de volgende uitspraak
LJN: BJ4855,Sector kanton Rechtbank Haarlem , zaak/rolnr.: 415843 / CV EXPL 09-1336
"Kantonrechter: Geen extra kosten voor acceptgiro als incasso enige alternatief is
Bedrijven mogen vanaf 7 september geen extra kosten meer in rekening brengen voor het betalen met een acceptgiro als het enige andere alternatief een automatische incasso is. De Consumentenbond gaat bedrijven die dit na vandaag nog doen hierop aanspreken om deze praktijken te staken. Een recente uitspraak van de rechter in Haarlem sterkt de Consumentenbond in zijn standpunt dat bedrijven pas kosten voor een acceptgiro in rekening mogen brengen als er naast de automatische incasso op grote schaal goede en gratis alternatieve betaalmethodes zoals de digitale nota worden aangeboden."
Dit komt van de website van Bluem.
Het waterbedrijf Vitens heeft om bovenstaande reden i-accept ingevoerd. Een prima betaalmethode. Want ik zit ook echt NIET te wachten op envelopjes met acceptgiro's.
R. Jansen
#
Laatst gewijzigd door geenmono op 17 mar 2016 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een verhaal: simpel een machtiging verstrekken en het afgeboekte bedrag controleren, fluitje van een cent, de middeleeuwen zijn voorbijgeenmono schreef:Vandaag heb ik telefonisch contact opgenomen met Ziggo. En wat blijkt: betalen met automatische incasso of acceptgiro zijn de enige 2 opties. Andere betaalmethoden zijn niet mogelijk. En waarom staan dan die andere betaalopties (half verborgen) op de site vermeld? Dat is voor mensen die een rekening open hebben staan die ze nog niet betaald hadden (onvoldoende saldo bij de automatische incasso?).
Voor wie dit niet gelooft: bel Ziggo zelf maar.
Als tegemoetkoming betaalt Ziggo de extra kosten (€ 12,-) terug. Ziggo erkent zelf ook dat hier een oplossing voor moet komen en dat betalen via acceptgiro over 3 jaar afgeschaft wordt. Dit verhaal is actueel geworden sinds ING gestopt is met FINBOX waar heel handig en praktisch via een digitale factuur betaald kan worden, alle andere banken gebruiken dit nog wel.
[Offtopic bijdrage verwijderd door de Moderatie]
Heb je überhaupt geprobeerd via die link zo'n account te maken?geenmono schreef:Vandaag heb ik telefonisch contact opgenomen met Ziggo. En wat blijkt: betalen met automatische incasso of acceptgiro zijn de enige 2 opties. Andere betaalmethoden zijn niet mogelijk. En waarom staan dan die andere betaalopties (half verborgen) op de site vermeld? Dat is voor mensen die een rekening open hebben staan die ze nog niet betaald hadden (onvoldoende saldo bij de automatische incasso?).
Voor wie dit niet gelooft: bel Ziggo zelf maar.
Als tegemoetkoming betaalt Ziggo de extra kosten (€ 12,-) terug. Ziggo erkent zelf ook dat hier een oplossing voor moet komen en dat betalen via acceptgiro over 3 jaar afgeschaft wordt. Dit verhaal is actueel geworden sinds ING gestopt is met FINBOX waar heel handig en praktisch via een digitale factuur betaald kan worden, alle andere banken gebruiken dit nog wel.
[Offtopic bijdrage verwijderd door de Moderatie]
c. Melding Onterechte Incasso doen binnen 13 maanden (wel zorgen voor een kopie van de rode kaart).bprosman schreef:In theorie heeft TS gelijk, een automatische incasso kun je stoppen door de incassant een zogenaamde "rode kaart" te sturen.
Doemdenkers kunnen dan inderdaad bedenken dat Ziggo deze rode kaart door de shredder haalt en er niets mee doet.
In die gevallen kun je nog steeds :
a. Storneren tot 8 weken na incasso.
b. Incasso blokkade instellen voor Ziggo dan valt er niets meer te incasseren.
Dit is de grootst mogelijke onzin. Je kunt bij elke bank automatische incasso eenmalig of permanent blokkeren. Elke bank is wettelijk verplicht hieraan mee te werken. De incassant trouwens ook. Werkt hij niet mee dan verliest hij na een paar incidenten het recht om automatische incasso's te mogen uitvoeren.geenmono schreef: Bij een automatisch incasso heb je zelf geen enkele invloed op het stopzetten ervan. Dat kan alleen het bedrijf aan wie je de machtiging hebt verleend
Dat kan via ideal, en via FinBox. Dat jouw bank dat laatste niet ondersteund is niet het probleem van Ziggo. Ik zou vooral klagen bij je bank en een andere bank zoeken. Die hebben immers geen monopoly...geenmono schreef:Nee dat wil ik niet. Ik wil kunnen betalen zonder dat het me geld kost.
olaf79 schreef:Dat kan via ideal, en via FinBox. Dat jouw bank dat laatste niet ondersteund is niet het probleem van Ziggo. Ik zou vooral klagen bij je bank en een andere bank zoeken. Die hebben immers geen monopoly...geenmono schreef:Nee dat wil ik niet. Ik wil kunnen betalen zonder dat het me geld kost.
En vooral niet vergeten, via INCASSO !
Lijkt er op dat TS al zijn posts heeft verwijderd... Toch jammer dat hij zijn ongelijk niet wil toegeven.....
Ik vind het niveau en de reacties op dit forum werkelijk bedroevend. Op een paar na zijn het betwetende kleuters die duizenden posts geplaatst hebben en zich overal mee bemoeien.
De enige reden dat ik hier nog post is omdat er wellicht mensen zijn voor wie deze info van belang is omdat ze het zelfde probleem hebben. Want daar zijn fora nuttig voor. Helaas zijn er ook veel mensen die niets beters te doen hebben en graag trollen.
Voor al die anderen die alles via automatische incasso doen: Succes ermee!
Als je als moderator off-topic tekst delete moet je dat natuurlijk in het hele topic doen.
De enige reden dat ik hier nog post is omdat er wellicht mensen zijn voor wie deze info van belang is omdat ze het zelfde probleem hebben. Want daar zijn fora nuttig voor. Helaas zijn er ook veel mensen die niets beters te doen hebben en graag trollen.
Als je als moderator off-topic tekst delete moet je dat natuurlijk in het hele topic doen.
...Tja, hier kan alleen uit geconcludeerd worden dat TS alleen reacties wenste waar hij gelijk in kreeg. Toch jammer dat dat nog steeds niet het geval is, TS. Je hebt gewoon ongelijk en als je dat niet kan accepteren is het internet misschien niet de beste plaats voor je.... no offence ofzo.geenmono schreef:Ik vind het niveau en de reacties op dit forum werkelijk bedroevend. Op een paar na zijn het betwetende kleuters die duizenden posts geplaatst hebben en zich overal mee bemoeien.
Nee jouw reacties zijn van ongekend hoog nivogeenmono schreef:Ik vind het niveau en de reacties op dit forum werkelijk bedroevend. Op een paar na zijn het betwetende kleuters die duizenden posts geplaatst hebben en zich overal mee bemoeien.
Zeuren over Ziggo terwijl het probleem bij de ING resp jezelf ligt. Je niet verdiepen in de materie en maar blijven beweren dat incasso's niet stopgezet kunnen worden terwijl dat wel zo is. Suc6 verder met je hetze tegen Ziggo.