LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fakturering UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
peppo
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:29

Fakturering UPC

Ongelezen bericht door peppo »

De betaling van het normale kabelabonnement werd hier in Rotterdam tot en met september dit jaar geincasseerd door Eneco. Zo rond half augustus vond ik een brief van UPC in de bus, dat zij per 1 oktober j.l. de fakturering zouden overnemen. Hierbij werd vermeld dat wanneer je dit per automatische incasso wilde laten plaatsvinden, je een meegestuurde machtigingskaart diende in te vullen. Wanneer je al andere produkten afnam van UPC, die door UPC automatisch werden geincasseerd, dan hoefde je niets te doen volgens de brief en zou alles in orde komen.

Nou, dat kwam het dus niet. Ik had al een jaar of vier een Mr. Zap box van UPC, waarvan de kosten direct zonder problemen door UPC werden geincasseerd, dus heb ik zoals geadviseerd niets gedaan.

Rond 20 oktober: daar was de eerste rekening met acceptgirokaart. Ik heb via het contactformulier op de site van UPC direct gevraagd hoe het een en ander in elkaar zat. Maar niemand van UPC voelde zich geroepen om te reageren. Half november: daar was de tweede rekening, waarop 84 cent (1 euro incl. btw) in rekening werd gebracht voor de betaalwijze. Ik heb een nieuw contactformulier ingevuld op de site en van het totaalsaldo 3 euro afgetrokken, namelijk die ene euro, die UPC in rekening brengt voor het versturen van de acceptgiro, 1 euro voor mijn extra administratieve werkzaamheden i.v.m het overmaken en 1 euro voor het nogmaals in moeten vullen van het contactformulier.

Zojuist een miep van UPC aan de telefoon gehad hierover. Toen ik opmerkte dat ik vond dat ze wel erg laat reageerden op mijn eerste email bleef het stil aan de andere kant. Geen excuus of verontschuldiging, helemaal niets. Zij vertelde me dat ze me een nieuw machtigingsformulier voor automatische incasso ging toesturen en ik heb haar gezegd dat ik geheel volgens de door UPC gegeven instructies heb gehandeld en dus ook niet van plan was dat formulier nu in te vullen, waarop zij me mededeelde dat ik dan nog steeds acceptgiro's zou ontvangen. Ze konden namelijk nergens de incassomachtiging van mij vinden, die ik vier jaar geleden voor de Mr. Zap box heb afgegeven. Zij had instructies om mij een nieuw machtigingsformulier toe te sturen en daar kwam ze steeds op terug. Tegen zoveel inflexibiliteit past m.i. alleen maar eenzelfde recept: ik ben dus niet van plan om die machtiging in te vullen en zal dus van iedere acceptgiro nog steeds 2 euro af blijven trekken. Maar eens kijken wat er gebeurt...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Fakturering UPC

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik gok zo dat je dan uiteindelijk een deurwaarder op je stoep krijgt wegens achterstallige betalingen. Zelfstandig bedragen aftrekken van acceptgiro's is namelijk niet de manier om zoiets te regelen.

Nu snap ik dat het met de UPC lastig kan zijn, maar uiteindelijk heb je er alleen jezelf mee.

peppo
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:29

Re: Fakturering UPC

Ongelezen bericht door peppo »

Een deurwaarder voor die 2 euro per maand die ik aftrek? Brengen die jongens niet een bepaald percentage van het te innen bedrag in rekening? Dan zullen ze bij mij niet zo snel rijk worden.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Fakturering UPC

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als je die 2 euro maar lang genoeg niet betaald komen ze echt wel aan je deur hoor. Dan wordt die 2 euro wel iets meer dan 2 euro, maar verhoogd met allerlei rentes en boetes. Probeer het uit zou ik zeggen, je bent niet de eerste en zeker niet de laatste.

tempel

Re: Fakturering UPC

Ongelezen bericht door tempel »

Ik zou de bestaande machtiging intrekken....

Gesloten