De Ferguson TT HD PVR
De ontvanger kent de volgende problemen:
Geen ontvangst van Nederland 1 hij geeft aan gecodeerd kanalen. Na het heen en weer zappen van Nederland 2 en terug naar 1 heb je pas beeld.
Het scannen van satellieten: Je voegt een 4e satelliet toe en scant deze. De laatste kanalen bijvoorbeeld van 500-650 zijn van Astra 3 A. Je voegt toe Hellas Sat 39 graden oost. De kanalen 500 tot 650 worden dan opeens ook van Hellas Sat. Het vervelende gevolg is dat je de kanalen 500-650 niet meer kunt ontvangen omdat hij in plaats van 23,5 graden oost naar 39 graden oost toe gaat.
Teksten lopen door elkaar: Er staat in beeld opslaan kanalen? Je kiest ja en vervolgens gaat er een tekst er onder ook doorheen.
Vervorming beeld: Ik keek naar Lingo het beeld vouwde zich van onderen op als een soort scheve vierkant.
In de handleiding spreekt men over een Gele knop (nog wel met een hoofdletter!) terwijl het om een rode knop gaat. Het was een rode knop bij een vorige versie. Verder is de handleiding niet erg duidelijk omschreven. Het lijkt er op dat het vanuit het Pools zo naar het Nederlands is overgezet.
Zoeken op VRIJE kanalen: De Ferguson pakt ook de gecodeerde zenders waar je niets aan hebt van bijvoorbeeld de Hellas sat. Als je de overzicht van de zenders ziet staan staat er geen $ teken achter. ($ betekent dat hij gecodeerd is). Als je dan vervolgens afstemt op die zender komt er er wel spontaan een $ teken bij die zender te staan. Dan herkend hij pas dat het toch om een gecodeerde zender ging. Het wissen van die zenders gaat omslachtig. Je moet eerst enter indrukken vervolgens rode knop en dan moet je naar een kolom gaan om die zenders te selecteren en te wissen. Als je per abuis 2 maal op Exit hebt gedrukt veranderd er niets, dus moet je alles weer opnieuw doen.
Opgenomen zenders: Als de sleutel key gewijzigd wordt kun je oudere opnames niet meer terug kijken. Je moet actie ondernemen omdat te laten omzetten.
USB schijf lezen: Hij herkend de files niet!
Scannen op posities: Als je wilt weten welke posities een satelliet zit kun je dat vanaf 2e kolom zeg maar doen. Je ziet de diverse satellieten gesorteerd op oos/west posities. In het begin werkte hij daar wel goed op als ik dan de 30 west wilde hebben kon ik daar heen gaan en laten inscannen. Maar later werkte dit niet meer als ik dan naar 27,5 graden west ging komt de melding: Fixed satellite of zo iets. Dan komt hij hoewel hij op Nederlands staat ingesteld met Engelse termen aanzetten. Je moet naar de eerste kolom gaan om een satelliet in te kunnen scannen. Daar zie je echter alleen de naam van de satelliet en niet op welke positie hij zit.
De klantenservice van Ferguson: Ik belde vandaag maar diegene die er verstand van heeft is met vakantie. Maandag is hij weer aanwezig. Dus niet altijd een even goede ondersteuning aanwezig.
Op andere fora staat dat ze niet of nauwelijks reageren op mails.
Conclusie: Het is een onbetrouwbare ontvanger teksten lopen door elkaar heen en het slechtste is dat hij satelliet posities wist als je er een nieuwe aan toevoegt. In de handleiding staat zelfs: Als je kanalen mist dan is het noodzakelijk dat je een backup gemaakt hebt zodat je ze weer terug kan krijgen. Dit staat bij probleem oplossingen. Hiermee geven ze in feite al aan dat hij de zenders mogelijk niet kan onthouden. Hoewel een Duitse test deze systeem erg goed vind geef ik hem een 4.
Als je de dealer belt geven ze aan "deze klachten hebben we nog niet eerder gehoor". Een vreselijke zin vind ik dat. Het lijkt er op dat jij de enige bent.
Websites:
http://www.ariva.tv
http://www.ferguson-digital.nl/
http://www.ferguson-digital.eu
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ferguson Ariva TT HD PVR
-
stofzuigertje
Re: Ferguson Ariva TT HD PVR
Een handelaar waar ik kom weigerde dit merk en nog enkele andere langer te verkopen, en daarom heeft hij nu tevreden klanten.
Een test is niet altijd betrouwbaar, korte periode en vooral meerdere satellieten geven problemen bij deze.
Ga terug naar winkel en ruil deze ontvanger voor ander merk.
Humax of Topfield ,inverto,rebox, homecast,Strong en Phillips....
Dus goede merken genoeg die wel langer werken.
Inverto, Rebox en Topfield zijn de betere HD PVR ontvangers dus als ze die ook verkopen ruilen!
Een test is niet altijd betrouwbaar, korte periode en vooral meerdere satellieten geven problemen bij deze.
Ga terug naar winkel en ruil deze ontvanger voor ander merk.
Humax of Topfield ,inverto,rebox, homecast,Strong en Phillips....
Dus goede merken genoeg die wel langer werken.
Inverto, Rebox en Topfield zijn de betere HD PVR ontvangers dus als ze die ook verkopen ruilen!