| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen ontvangst TV traag internet
-
wim jansen2
Geen ontvangst TV traag internet
Sinds 2,5 jaar ben ik al klant bij Tele2, 13 oktober ben ik overgestapt naar het totaal pakket van Tele2 (internet, bellen, TV). Sinds 03 januari heb ik geen ontvangst meer op mijn tv. Na contact met de helpdesk is er een monteur langs geweest 05 januari deze kon echter niks vinden en keerde onverrichte zaken naar huis. Vervolgens is er 11 januari weer een monteur langs geweest, deze kon ook niks vinden. Sindsdien heb ik niks meer vernomen van Tele2, zelf diverse malen gebeld waarbij er constant word beloofd dat ik door "een andere afdeling" teruggebeld zal worden en dat mijn klacht de hoogste prioriteit heeft. Zelfs enkele keren zeer onbeleefd te woord gestaan. Inmiddels heb ik de automatische incasso geblokkeerd en de laatste twee betalingstermijnen via een stornering terug laten boeken. Let wel! inmiddels heb ik twee weken geen tv gehad (inmiddels digitenne aangeschaft 17-01 binnengekomen). In de algemene voorwaarden van Tele2 heb ik gelezen dat je dit soort problemen kunt voorleggen aan de geschillencommissie (www.geschillencommissie.nl), heeft iemand hier ervaring mee? Na hoeveel weken kun je Tele2 in gebreke stellen? Persoonlijk vind ik 2 weken al erg lang. Of kun je beter via je rechtsbijstandverzekering hulp inschakelen en het aan hen overlaten? Ik ben het echt helemaal beu om constant met een kluitje het riet in te worden gestuurd (ja we bellen u terug enzo.) en wil eigenlijk helemaal van mijn contract af met Tele2.
Re: Geen ontvangst TV traag internet
Een ingebrekenstelling is een laatste kans die aan een onderneming gegeven wordt om haar verbintenis na te komen binnen een redelijke termijn. Hierbij moet je een exacte datum noemen. (Binnen 2 werken is niet goed, voor 15 januari wel.) Na deze termijn is de verkoper in verzuim waardoor je vanaf die datum recht hebt op de wettelijke rente en schadevergoeding.
Een dergelijke brief kun je in principe direct sturen, maar gebruikelijk is wel als aan vooraf één a twee brieven worden gestuurd
Een dergelijke brief kun je in principe direct sturen, maar gebruikelijk is wel als aan vooraf één a twee brieven worden gestuurd
ingebrekestelling van 7 dagen stellen , hoeft helemaal niet langer, komen ze het niet na, ken je het contract kosteloos laten ontbinden wegens niet nakomen van afspraken.
stuur ze een aangetekende brief en bewaar de copie en het bonnetje.
advies voor je er zijn betere providers dan tele2.
stuur ze een aangetekende brief en bewaar de copie en het bonnetje.
advies voor je er zijn betere providers dan tele2.
-
Bob Schurkjens
Met name de 3-1 pakketten van Tele2 leveren heel veel klachten op volgens dit forum. Televisie kijken met Tele2 is een regelrechte afrader. Het kan zijn dat uw bandbreedte te laag ligt. Ik zou deze eens testen op http://www.speedtest.nl en post hier eens welke snelheid u haalt. Zou ongeveer 9000 kbps of meer moeten zijn voor een 20mb abonnement.
De slechte manier waarop Tele2 tot nu toe met uw probleem is omgegaan, is op dit forum bekend; dit is niets nieuws.
De Geschillencommissie kan uw klacht zeker in behandeling nemen. Ik heb zelf goede ervaringen met de Geschillencommissie.
Lees ook eens de informatie op http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... jn_rechten en
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _televisie
De slechte manier waarop Tele2 tot nu toe met uw probleem is omgegaan, is op dit forum bekend; dit is niets nieuws.
De Geschillencommissie kan uw klacht zeker in behandeling nemen. Ik heb zelf goede ervaringen met de Geschillencommissie.
Lees ook eens de informatie op http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... jn_rechten en
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _televisie
-
wim jansen2
Dank voor de reacties, heb inmiddels ook contact gehad met mijn rechtsbijstandverzekering. Zal eerst zelf een ingebrekestelling opsturen met daarin de melding dat het voor 25 januari weer werkzaam moet zijn. Via www.speedtest.net kom ik uit op 1,98 mbit. Dit is veel te weinig je hebt minimaal 6 nodig om tv te kunnen kijken. De wijkkast staat hier om de hoek nog geen 2000 meter daar ligt het ook niet aan. Wat ik vervelend vind is dat Tele2 gewoon helemaal niks van zich laat horen, is gewoon ronduit a-sociaal.
Dat is algemeen bekend van tele2 , ik wens je succes.Wat ik vervelend vind is dat Tele2 gewoon helemaal niks van zich laat horen, is gewoon ronduit a-sociaal.
Of dat algemeen bekend is weet ik niet, succes wensen zonder oplossing aandragende levert weinig op voor de TS.ciske schreef:Dat is algemeen bekend van tele2 , ik wens je succes.Wat ik vervelend vind is dat Tele2 gewoon helemaal niks van zich laat horen, is gewoon ronduit a-sociaal.
Nogmaals met de klantenservice in contact treden zou ik zeggen
-
Bob Schurkjens
Tele2 voert dus een toneelstukje op. Ze weten dat ze de benodigde bandbreedte niet leveren, maar dat word je niet verteld. "Monteur kan niks vinden". Ze verkopen je 20mb, maar ze leveren slechts 2mb....is er een monteur langs geweest 05 januari deze kon echter niks vinden en keerde onverrichte zaken naar huis. Vervolgens is er 11 januari weer een monteur langs geweest, deze kon ook niks vinden
Mijns insziens is er sprake van wanprestatie. Tele2 heeft de gelegenheid gehad om het probleem op te lossen. Doet dat vervolgens niet én houdt informatie achter.
Binnenkort reageert Tele2 Webcare in dit draadje. Met de mededeling dat ze het "vervelend" voor je vinden. Maak van die gelegenheid gebruik om je contract geheel te ontbinden zonder dat je Tele2 verder nog iets verschuldigd bent. Zorg dat je dit zwart op wit krijgt. Anders stuurt Tele2 in een later stadium waarschijnlijk ook nog eens een incassobureau op je dak: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4069
Tele2 zou ook een gedeelte van het abonnementsgeld terug moeten betalen. Worden je eisen niet ingewilligd, start dan een geschil bij de Geschillencommissie. Tele2 weet dat ze dat gaan verliezen. Geef dus ook aan dat je naar de Geschillencommissie stapt als Tele2 geen gehoor geeft aan je eisen.
Wanneer je gebruik maakt van de Overstapservice, hoef je niet zonder internet/telefoon komen te zitten: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... etprovider
tele2 steelt van klanten. ik raad TS aan er werk van te maken ,
Helemaal mee eens , tele2 neemt het niet zo nauw met de waarheid.Mijns insziens is er sprake van wanprestatie. Tele2 heeft de gelegenheid gehad om het probleem op te lossen. Doet dat vervolgens niet én houdt informatie achter
welke provider doet dat wel?, de kunst is om op een ontspannen wijze trachten in gesprek te blijven en niet de kont tegen de krib te gooienciske schreef:tele2 steelt van klanten. ik raad TS aan er werk van te maken ,
Helemaal mee eens , tele2 neemt het niet zo nauw met de waarheid.Mijns insziens is er sprake van wanprestatie. Tele2 heeft de gelegenheid gehad om het probleem op te lossen. Doet dat vervolgens niet én houdt informatie achter