LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geretourneerde Ziggo mediabox niet aangekomen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
RuiterL
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2017 17:24

Geretourneerde Ziggo mediabox niet aangekomen

Ongelezen bericht door RuiterL »

Dag,

Graag ontvang ik jullie advies!
3,5 maand geleden hebben wij, in verband met verbouwing/verhuizing ons internet/tv abonnement opgezegd bij Ziggo.

Op 14 juni hebben wij de mediabox retour gezonden. 2 dagen geleden zagen wij een incasso a 85 euro van ziggo. Uit navraag bleek dat zij de mediabox nooit hebben ontvangen.

Probleem zou snel opgelost zijn met de track and trace code. Probleem: deze heb ik een maand geleden weg gegooid. Wij hadden immers nooit wat gehoord van ziggo en gingen er daarom vanuit dat alles was afgehandeld.

Nu probeer ik via PostNL, Ziggo en de betreffende locatie nog het track and trace nummer te achterhalen. We weten namelijk de datum, de locatie en tijdsvak van 2 uur dat het pakket is afgegeven. We worden van kastje naar de muur gestuurd...

Bovendien vind ik het bijzonder: we hebben slechts eenmaal een digitale herinnering gehad (een week nadat wij het pakket op de post hadden gedaan). Hierin stond expliciet dat als het pakket inmiddels was opgestuurd we geen actie dienden te ondernemen. Dit hebben we dan ook niet gedaan. Ziggo gaf telefonisch aan dat zij, na het verstrijken van de deadline meerdere keren een brief hebben gestuurd naar ons (oude) adres. De huidige bewoonster geeft aan dit nooit te hebben ontvangen. Via email en telefoon hebben wij nooit iets vernomen (alhoewel wel bij ziggo bekend).

De incasso heb ik voor nu laten storneren. Geen enkele partij lijkt ook maar enigszins te willen meewerken. Iemand tips om te komen tot een oplossing?
Laatst gewijzigd door Radar op 06 sep 2017 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Geretourneerde Ziggo mediabox niet aangekomen

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Je hebt geen bewijs dat het pakket daadwerkelijk is verzonden/aangekomen dus daarin sta je niet sterk.
De mail waarin word aangegeven dat je niks hoeft te doen als het al is verstuurd is een standaard mail er word denk ik niet aangegeven dat ze iets hebben ontvangen.
Wat zegt PostNL kunnen hun nog iets terug halen? Zoniet dan ben ik bang dat je de 85 eur alsnog zult moeten betalen tenzijn je op een andere manier kan bewijzen dat je het pakket hebt opgestuurd.

Nevyn
Berichten: 1308
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Geretourneerde Ziggo mediabox niet aangekomen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Omdat ik zelf veel handel via MP , heb ik mij geregistreerd bij post.nl, Ik kan nog vrij lang inzien wat ik heb verstuurd of ontvangen. Dus post.nl moet uw gegevens ook nog hebben. Begin eens met u te registreren, misschien dat u dan nog in bepaalde gegevens kan komen.

stofzuigertje

Re: Geretourneerde Ziggo mediabox niet aangekomen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bewaar dit soort bewijzen altijd in map.
Als je die op datum bewaarde met alle bonnen voor eventuele garantie kun je ze wel terug vinden en claimen.

Na enige tijd kun je die map uitdunnen.
De normale aankopen hebben meestal 1 jaar garantie, met stekker 2 jaren en mijn Ikea kookplaat 5 jaren en dan gaat er zelden iets fout.

Of bij post nl aanmelden lukt weet ik niet, de toen gestuurde was anoniem afgegeven namelijk maar proberen kan....

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Geretourneerde Ziggo mediabox niet aangekomen

Ongelezen bericht door Jefdus »

RuiterL schreef:De incasso heb ik voor nu laten storneren.
Waarom zijn mensen toch altijd zo snel met het storneren van incassos? Zeker in dit geval is het helemaal nog niet zeker dat je in je recht gaat staat. Het storneren van incassos resulteert dan alleen maar in (veel) hogere kosten. Waarom niet gewoon eerst duidelijk krijgen waar nou precies de fout zit en wie hiervoor verantwoordelijk is? Laat Eneco zolang gewoon het geld houden zodat je daarover geen gezeur krijgt. Als je gelijk krijgt, komt dat geld echt wel weer terug.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Geretourneerde Ziggo mediabox niet aangekomen

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Jefdus schreef:
RuiterL schreef:De incasso heb ik voor nu laten storneren.
Waarom zijn mensen toch altijd zo snel met het storneren van incassos? Zeker in dit geval is het helemaal nog niet zeker dat je in je recht gaat staat. Het storneren van incassos resulteert dan alleen maar in (veel) hogere kosten. Waarom niet gewoon eerst duidelijk krijgen waar nou precies de fout zit en wie hiervoor verantwoordelijk is? Laat Eneco zolang gewoon het geld houden zodat je daarover geen gezeur krijgt. Als je gelijk krijgt, komt dat geld echt wel weer terug.
Ik denk dat je Ziggo bedoeld en ja ik zou het ook geen slim idee vinden vooral omdat het niet duidelijk is waar het fout is.
Je kan tot 3 maanden laten storneren nu zullen ze je aanmanen.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Geretourneerde Ziggo mediabox niet aangekomen

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Balen dat wij de ontvanger niet hebben ontvangen en je het verzendbewijs kwijt bent :( Wil je mij een privébericht sturen met jouw klantnummer en adres? Gaan we samen kijken naar een oplossing. Storneren is sowieso niet erg verstandig, aangezien de kans dan vrij groot is dat je tegen extra kosten gaat aanlopen.

Groet,
Ben - Ziggo Webcare

stofzuigertje

Re: Geretourneerde Ziggo mediabox niet aangekomen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heb je bij terug sturen er ook een brief op geplakt?
Jou naam, adres en klant nummer erop..... want een doos sturen en soms is onduidelijk van wie deze is......

Ook zou ik merk en type + serie nummer noteren voor zekerheid.
Ik weet dat bij vele bedrijven de retour anoniem binnen komen helaas!

Dirkie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Geretourneerde Ziggo mediabox niet aangekomen

Ongelezen bericht door Dirkie »

RuiterL schreef:Dag,

Graag ontvang ik jullie advies!

Probleem zou snel opgelost zijn met de track and trace code. Probleem: deze heb ik een maand geleden weg gegooid. Wij hadden immers nooit wat gehoord van ziggo en gingen er daarom vanuit dat alles was afgehandeld.

De incasso heb ik voor nu laten storneren. Geen enkele partij lijkt ook maar enigszins te willen meewerken. Iemand tips om te komen tot een oplossing?
Ik heb er wel een paar.
Als je een briefje krijgt met een T&T code meteen een foto maken en deze eventueel via WhatApp meteen naar je partner sturen. Als er iets gebeurt dan heb je gelukkig de foto nog.
Voor dat je een briefje verwijderd/weggooit even controleren wat er mee gedaan is. Een T&T is namelijk niets meer dan een bewijs van verzending, het is geen garantie dat iets ook aankomt.
Gebruik de App van PostNL. Daarin kun je alle verzending van en naar je adres bekijken. Werkt niet perfect maar is beter dan niets
En NOOIT iets storneren, omdat je dan ingrijpt in geautomatiseerde processen en de schade dan wel eens veel hoger zou kunnen uitvallen.

En nu maar hopen dat Ben van Webcare een positieve bijdrage kan leveren aan je problemen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geretourneerde Ziggo mediabox niet aangekomen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Juridisch gezien heb je aan een tracktracecode ook weinig. Een tracktracecode met handtekening wel. Daarvoor dien je aangetekend te verzenden. Kost circa 2 euro extra.

Verder zou ik het verzendbewijs minimaal vijf jaar bewaren. Je hebt er geen speciale archiefkast voor nodig. Het bonnetje weegt ongeveer een halve gram en neemt erg weinig ruimte in beslag. Voortijdig weggooien is dus niet nodig.

Gesloten