LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis televisie?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
brambeukers1

Gratis televisie?

Ongelezen bericht door brambeukers1 »

Recentelijk verhuisd en het blijkt dat er al 25 zenders op de kabel zitten.
We hebben hier nooit voor betaald.

Hoe is dat mogelijk? Is dat blijvend?

witte angora

Re: Gratis televisie?

Ongelezen bericht door witte angora »

Als er geen contract is, kan er ook geen rekening komen...

hop

Ongelezen bericht door hop »

Maakt allemaal niet uit voorlopig kan Bram TV kijken :lol:

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

tot de kabel maatschappij weer een opruim ronde heeft
op eens alle signaal weg
wil je het als nog hebben moet je aan tonen dat je het nooit heb gebruikt of sinds je verhuizing als nog betalen
Casema gooide je op de zwarte lijst
mijn oude huis werd ook afgesloten
maar sinds de verhuizing had ik al kpn Digitenne
probeerde ze als nog geld te innen
helaas heb ik bewezen dat ik rond mijn inschrijving in dat huis al Digitenne bezat dus nooit meer iets gehoord
maar de over buren hadden ook nooit contract af gesloten maar keken wel over de coax kabel en die mochten even met terug werkende kracht betalen

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

electomonteur schreef:tot de kabel maatschappij weer een opruim ronde heeft
op eens alle signaal weg
wil je het als nog hebben moet je aan tonen dat je het nooit heb gebruikt of sinds je verhuizing als nog betalen
Casema gooide je op de zwarte lijst
mijn oude huis werd ook afgesloten
maar sinds de verhuizing had ik al kpn Digitenne
probeerde ze als nog geld te innen
helaas heb ik bewezen dat ik rond mijn inschrijving in dat huis al Digitenne bezat dus nooit meer iets gehoord
maar de over buren hadden ook nooit contract af gesloten maar keken wel over de coax kabel en die mochten even met terug werkende kracht betalen
De buren wisten vermoedelijk dat de het kabelsignaal geld kost,het kan hen dus nietv tegenvallen.
Werkt een kabel zonder een bijbehorende modem van de kabelaar

electomonteur

Har06 schreef:
De buren wisten vermoedelijk dat de het kabelsignaal geld kost,het kan hen dus niet tegenvallen.
Werkt een kabel zonder een bijbehorende modem van de kabelaar
ja hoor analoog signaal werkt door gewoon de stekker in de tv te steken

en ja ze wisten het en hadden ook 20 euro per maand er voor op een spaarrekening gezet en de rente was leuk om nog 2 manden van te kijken
dus ook weer een voordeel

daarna maar gelijk hele pakket aan gevraagd en nieuwe tv gaan gebruiken

witte angora

vogels schreef:
witte angora schreef:Als er geen contract is, kan er ook geen rekening komen...
Onzin! Als je gebruik maakt van de aansluiting, krijg je wel degelijk de rekening gepresenteerd.
Hoe willen ze bewijzen dat je er gebruik van hebt gemaakt dan?

the_hurricane

Ongelezen bericht door the_hurricane »

vogels schreef:
witte angora schreef:Als er geen contract is, kan er ook geen rekening komen...
Onzin! Als je gebruik maakt van de aansluiting, krijg je wel degelijk de rekening gepresenteerd.
das nou onzin, heb het zelf ook gehad meer als een jaar gratis gekeken voordat ze erachter kwamen. Vanaf dat moment moest ik gewoon betalen en niet met terugwerkende kracht.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Als het signaal op de kabel nog actief is + Je hebt TV + Je kunt niet aantonen dat je een alternatief hebt (Digitenne) dan zal 1+1+1 al snel 3 zijn.

Zelf heb ik het ooit gehad in een huurhuis... hoefde niet met terugwerkende kracht te betalen maar moest WEL aansluitkosten betalen.

electomonteur

us fries schreef:Ziggo heeft een speciale afdeling die 's avonds op pad gaat om te zien of mensen klandestien TV kijken en filmen dat.
helaas zullen ze dat nooit als bewijs aan voeren

stel dat ik via schotel of zo als ik via Digitenne tv kijk?????

nee ze plaatsen gewoon een metertje in de wijkkast en die registreert alles

het zonder toestemming filmen kan geen bewijs zijn bij een rechtszaak
het metertje wat op afstand kan worden afgelezen wel
aan gezien ze bij de controles bij iedereen (dien geen klant is) een brief je in de bus doen om te melden dat je gaan meten en dat de meters minstens 1 maand blijven zitten

grun

Ongelezen bericht door grun »

bprosman schreef:
Als het signaal op de kabel nog actief is + Je hebt TV + Je kunt niet aantonen dat je een alternatief hebt (Digitenne) dan zal 1+1+1 al snel 3 zijn.
Is het niet in de eerste plaats een fout van ziggo zelf dan, dat er nog signaal op de draad staat terwijl de vorige bewoner het contract opgezegd heeft en de nieuwe bewoner geen nieuw contract heeft getekend? Ik ben verbaasd dat je dan kennelijk toch betalen moet.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gaan ze een metertje plaatsen? Hoe ziet zo'n meter er dan uit en hoe werkt deze? Als electromonteur weet je ongetwijfeld het precieze antwoord hier op.

Maar nu even serieus: voor een dienst waarvoor je geen schriftelijke overeenkomst hebt getekend, hoef je niet te betalen. Ook al probeert Ziggo natuurlijk wel geld te krijgen met terugwerkende kracht. Gewoon niet betalen. Ziggo kan betaling niet afdwingen als er geen overeenkomst is.

witte angora

Maar nu even serieus: voor een dienst waarvoor je geen schriftelijke overeenkomst hebt getekend, hoef je niet te betalen. Ook al probeert Ziggo natuurlijk wel geld te krijgen met terugwerkende kracht. Gewoon niet betalen. Ziggo kan betaling niet afdwingen als er geen overeenkomst is.
En dat is dus precies mijn punt. Als je iets toegestuurd krijgt zonder dat je het besteld hebt, dan hoef je daar ook niet voor te betalen. Dat is wettelijk zo geregeld.

electomonteur

de metertjes worden tussen het connector en de aansluiting geschroeft in de wijk kast

Ziggo is gewoon slim door te zeggen dat als ze na elke afmelding een monteur moeten sturen en na een aanmelding ook weer
dit elke keer dik 30 tot 40 euro kost
bij de afmelding kan het aan niemand worden berekend en de aan melding berekenen ze ongeveer 40 euro voor de aan sluiting
die anders op rond de 90 euro komen te liggen

hun beweren gewoon dat je zonder overeenkomst gebruikmaakt van hun diensten je daar gewoon voor moet betalen

doe je het niet laten ze het voor komen en gooien het op diefstal

doet het energie bedrijf ook bij de illegaal afgetapte stoom
als die elke keer dat er een bewoner vertrekt moeten af sluiten zou dat ook duur komen te staan
en bij een koop huis moet er altijd stoom op blijven staan voor de bezichtigingen
en kan je de voorschot op leegstand laten zetten als het lang duurt
meestal iets van 15 euro in de maand
anders kan de makelaar nooit een huis laten zien die hebben altijd donkere hoeken
en met gas en water om zo te bewijzen dat er op het moment van aanbod geen lekkages waren
bij de huur huizen neemt de woningbouw meestal die kosten op zich
of je huurt inclusief van een particulier makelaar of bemiddelaar

grun

Bob Schurkjens schreef:Gaan ze een metertje plaatsen? Hoe ziet zo'n meter er dan uit en hoe werkt deze?
Ik wil best geloven dat ziggo al dan niet gebruik kan registreren, als ze dat zouden willen. Als er niks aan de coax hangt is er geen sprake van een gesloten stroomkring, toch? En als je wel een apparaat aan die coax hangt, een tv bijvoorbeeld, dan loopt er wel stroom. Of denk ik nu te simpel?

Waar ik het wel mee eens ben, is met de stelling dat je niet hoeft te betalen voor iets waar je niet om gevraagd en voor getekend hebt. Zelfs niet als je het wel gebruikt. Ongevraagd toegestuurde artikelen van willekeurige bedrijven hoef je ook niet te retourneren en mag je gewoon houden.

Har06

grun schreef:
bprosman schreef:
Is het niet in de eerste plaats een fout van ziggo zelf dan, dat er nog signaal op de draad staat terwijl de vorige bewoner het contract opgezegd heeft en de nieuwe bewoner geen nieuw contract heeft getekend? Ik ben verbaasd dat je dan kennelijk toch betalen moet.
Nou gratis kijken en niet betalen, st klaas is in dec op komst, ik zou wel een coulance van Ziggo eisen :)

Har06

grun schreef:
Bob Schurkjens schreef:Gaan ze een metertje plaatsen? Hoe ziet zo'n meter er dan uit en hoe werkt deze?
Ik wil best geloven dat ziggo al dan niet gebruik kan registreren, als ze dat zouden willen. Als er niks aan de coax hangt is er geen sprake van een gesloten stroomkring, toch? En als je wel een apparaat aan die coax hangt, een tv bijvoorbeeld, dan loopt er wel stroom. Of denk ik nu te simpel?

Waar ik het wel mee eens ben, is met de stelling dat je niet hoeft te betalen voor iets waar je niet om gevraagd en voor getekend hebt. Zelfs niet als je het wel gebruikt. Ongevraagd toegestuurde artikelen van willekeurige bedrijven hoef je ook niet te retourneren en mag je gewoon houden.
Je hangt wel een of meerdere tv,s aan de kabel anoloog of niet, ergo je maakt gebruik van het aangereikte en derhalve ben je zonder contract een klant vlg de wettelijke spelregels, ziggo kan de signaal afname namelijk meten,er hoeft niemand te komen gluren:)

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Waar ik het wel mee eens ben, is met de stelling dat je niet hoeft te betalen voor iets waar je niet om gevraagd en voor getekend hebt.
Hoe het juridisch allemaal in elkaar zit weet ik niet maar als je geen contract heb t getekend omdat je geen TV af wil nemen moet je natuurlijk ook niet de antenne stekker aan willen sluiten omdat er toevallig toch lekker signaal op staat. Als Ziggo (of een andere kabelaar) dan achteraf met een rekening komt moet je ook zo sportief zijn om voor je gebruik te betalen, je HEBT het tenslotte gebruikt en dat is dan het risico van het vak. Er wordt je niks opgedrongen, je hebt zelf de stekker er in gestoken. Maar ja... sportief en portemonnee bij de gemiddelde Nederlander :wink:

grun

bprosman schreef:
Waar ik het wel mee eens ben, is met de stelling dat je niet hoeft te betalen voor iets waar je niet om gevraagd en voor getekend hebt.
Hoe het juridisch allemaal in elkaar zit weet ik niet maar als je geen contract heb t getekend omdat je geen TV af wil nemen moet je natuurlijk ook niet de antenne stekker aan willen sluiten omdat er toevallig toch lekker signaal op staat. Als Ziggo (of een andere kabelaar) dan achteraf met een rekening komt moet je ook zo sportief zijn om voor je gebruik te betalen, je HEBT het tenslotte gebruikt en dat is dan het risico van het vak. Er wordt je niks opgedrongen, je hebt zelf de stekker er in gestoken. Maar ja... sportief en portemonnee bij de gemiddelde Nederlander :wink:
Wees gerust, ik betaal wel gewoon voor mijn ziggo aansluiting. Of het moreel te verantwoorden is moet ieder voor zich zelf maar uitmaken.

electomonteur

de gene die reageren met de stelling dat je niet hoeft te betalen voor iets waar je niet om gevraagd en voor getekend hebt.
hebben het verkeerd

de kabel maatschappij probeert het voor beide goedkoop te maken
Of na elke afmelding moet je ook nog 60 euro betalen om je aansluiting buiten gebruik te stellen
of je moet 130 euro aan sluitkosten betalen
de meeste mensen vind dat de 59.95 al duur dus laat staan de 130 euro
alleen gingen de kabel maatschappijen er van uit dat als iemand tv wou hebben van zelf contact op nam en een contract aan ging

en als je er niet om hebt gevraagd kan je ook verzoeken de aan sluiting te verwijderen door de kabel maatschappij (wel de kosten daarvoor betalen)

op zich is het gewoon een service van hun en daar mag je tijdens de verbouwing en inrichting van je huis gebruik van maken(uitgaande dat je in je oude huis ook kabel hebt waar je voor betaald)
maar zodra je bent in geschreven op dat adres moet je betalen als je er gebruik van maakt(je het het oude adres toch op gezegd)
en de kabel maatschappij zou dit bij de gemeente op kunnen vragen als hun constateren dat jij gebruik maakt zonder te betalen via het geplaatste metertje
en dan kan het abonnement van bijna 17 euro opeens 22.50 met terug werkende kracht kosten

En betaal je dat niet verbreken ze de verbinding en krijg ja als nog de rekening
gepresenteerd verhoogd met administratie kosten en dergelijken
Na nog niet betalen krijg je gewoon een rechtszaak aan je broek wegens diefstal en de kans is erg groot dat de kabbel maatschappij die gaat winnen

Gesloten