| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ineens geen Satellieten meer
Ineens geen Satellieten meer
Sinds 15 november (zo'n 3 weken) satelliet Entertainment van Canaal Digitaal all in one.
Na storing van mijn schotel met triplesat (via dure servicelijn vastgesteld) een monteur willen sturen en de onbehoorlijkheid om te vragen om voorrijkosten van € 70,-. Ik zeg hierbij mijn abonnement op. 3 weken oude installatie en geen garantie? Zijn jullie helemaal van de honden besnuffeld? Kom het zakie maar weer terughalen. Ik stel CanalDigital hierbij in gebreke en laat desnoods de rechter uitspraak doen. Jullie klantenservice rammelt, na 8 minuten pas verbinding bij bellen (moet ik Youp op jullie afsturen?), fouten op de website die al een maand duren, het niet op afgesproken tijd nummer porteren, onderdelen van MijnCanalDigital die niet werken (storing melden, jaja), een harddiskrecorder die opnames haperend afspeelt, gebrekkige en afgeraffelde EPG met soms helemaal geen info (kijk eens naar andere providers, prima in orde), meer dan 10 € aan belkosten in nog geen drie weken, jullie hebben nog een hoop te leren. Ik ga terug naar Ziggo!
Na storing van mijn schotel met triplesat (via dure servicelijn vastgesteld) een monteur willen sturen en de onbehoorlijkheid om te vragen om voorrijkosten van € 70,-. Ik zeg hierbij mijn abonnement op. 3 weken oude installatie en geen garantie? Zijn jullie helemaal van de honden besnuffeld? Kom het zakie maar weer terughalen. Ik stel CanalDigital hierbij in gebreke en laat desnoods de rechter uitspraak doen. Jullie klantenservice rammelt, na 8 minuten pas verbinding bij bellen (moet ik Youp op jullie afsturen?), fouten op de website die al een maand duren, het niet op afgesproken tijd nummer porteren, onderdelen van MijnCanalDigital die niet werken (storing melden, jaja), een harddiskrecorder die opnames haperend afspeelt, gebrekkige en afgeraffelde EPG met soms helemaal geen info (kijk eens naar andere providers, prima in orde), meer dan 10 € aan belkosten in nog geen drie weken, jullie hebben nog een hoop te leren. Ik ga terug naar Ziggo!
Re: Ineens geen Satellieten meer
En je hoopt met deze post WAT te bereiken?
Lijkt me duidelijk.
Andere gebruikers waarschuwen voor gebrekkige klantenservice van CD.
Na 3 weken een storing en geen garantie?
Bedenkelijk.
Oja, CD kijkt ook mee op deze site.
Bedenkelijk.
En lachen hierom ( in het vuistje ).Vivako schreef:Lijkt me duidelijk.
Bedenkelijk.
Als je nu een brief stuurt naar CD met een dergelijke inhoud hebben ze in ieder geval nog de verplichting hier iets mee te doen. Deze post natuurlijk niet.
Wat denk je nou dat ik buiten die kouwe douche reeds gedaan heb?angel1978 schreef:En lachen hierom ( in het vuistje ).Vivako schreef:Lijkt me duidelijk.
Bedenkelijk.
Als je nu een brief stuurt naar CD met een dergelijke inhoud hebben ze in ieder geval nog de verplichting hier iets mee te doen. Deze post natuurlijk niet.
Dan was registreren hier eigenlijk dus verspilde moeite...Vivako schreef:Wat denk je nou dat ik buiten die kouwe douche reeds gedaan heb?angel1978 schreef:En lachen hierom ( in het vuistje ).Vivako schreef:Lijkt me duidelijk.
Bedenkelijk.
-
F.van Holten
Waarvan akteVivako schreef:Verspilde moeite om andere gebruikers te informeren en waarschuwen?
Mwah.
Een forum is een erg goed medium om anderen te horen over CD.
En om eens te kijken wat voor persoontje angel1978 eigenlijk is.
Mijn mening?
Een zuignap met denigrerende opmerkingen.
Ineens geen satellieten meer?
Nou, ik heb er nog een heleboel, waar je van kunt ontvangen.
Jouw bericht geeft niet weer, wat er aan de hand is, behalve een scheldkanon op CD.
Dus ik vraag, waarom heb je geen ontvangst meer?
Is het de Schotel of de receiver?
Als door een storm wind de schotel verdraaid is, is ook CD niet aansprakelijk.
Jouw bericht geeft niet weer, wat er aan de hand is, behalve een scheldkanon op CD.
Beste eleven,eleven schreef:Ineens geen satellieten meer?
Dank voor je reactie, alleen heb ik er niet zoveel aan.
Mwâh, een scheldkanonnade (wel netjes gehouden), ik ben hartstikke versteerd!
Zoals ik al schreef en waar jij overheen leest is "via dure servicelijn vastgesteld".
Samen met Tim van CD aan de lijn.
Om het voor jou duidelijk te maken: Het is dus niet de receiver.
Na verschillende resetten (koud en warm) terug naar fabrieksinstellingen.
Voor Astra 19 geeft 'ie een half streepje. De andere 3 komt de zoeker niet eens aan toe.
Kanaal 14 niks, CNN ook niet. De DiSecq volgorde is 19, 23, 18 en Hotbird.
En ook al is de schotel verdraaid (wel waarschijnlijk), de installatie, die niet soepel ging en haastwerk was, is nog geen drie weken oud, dus da's wel heel gortig zonder garantie.
Hou het anders op ondeugdelijk werk.
De installateur was klaar met uitrichten en vastzetten, en toen bedacht hij dat de schotel toch wat hoger moest omdat hij ineens een foute uitrichting zag, dus weer gaten boren, nieuwe pluggen erin, weer uitrichten. Al met al aardig wat meerwerk met als gevolg haastklus. Je maakt mij niet wijs dat je met die stevige beugels voor een triplesat schotel de boel niet muurvast kan zetten. Ik denk dat de monteur in zijn haast is vergeten na te draaien. Het kan toch niet zo zijn dat bij het eerste de beste stormpje (in Edam viel het nogal mee) de schotel van slag is?
Dat, in combinatie met de andere mankementen en procedures, maakt dat ik er gelijk een punt achter zet. Zelfs wanneer de monteur van Ziggo voor niks komt en onverrichter zake (mijn PC probleem) weggaat is er nog coulance. Daar kan CD nog een puntje aan zuigen!
En CD zegt inderdaad: schotel verwaaid? Wij zijn niet aansprakelijk. DRIE weken oud! Dat maakt dat ik er geen zin meer in heb. Als minimumlijer hebbik die € 70,- voorrijkosten niet op de plank liggen. Het lijken verkapte monteurskosten, want die hoef je verder niet meer te betalen. En laten we wel wezen, CD kan over de jaren nog genoeg aan me verdienen met mijn entertainmentpakket. Graag of niet.
Zo. Een heel epistel. Weet jij een goeie oplossing?
Dan kan je zo vaak de receiver naar fabrieksinstellingen doen, dat helpt geen moer.Voor Astra 19 geeft 'ie een half streepje. De andere 3 komt de zoeker niet eens aan toe.
Kanaal 14 niks, CNN ook niet. De DiSecq volgorde is 19, 23, 18 en Hotbird.
Wat je met de volgorde bedoeld, begrijp ik niet.
Kijk eens naar de instellingen van de DiSEqC:
De DiSEqC instellingen van de 19.2 zijn 1van 4 en van de 23.5 zijn 2 van 4
en van de ander satellieten de DiSEqC uit zetten
@vivaco
Het zijn geen kanalen, maar instellingen
Het zijn geen kanalen, maar instellingen
Laatst gewijzigd door eleven op 07 dec 2013 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
@vivaco
Als je hulp nodig hebt, stuur mij een PB.
Als je hulp nodig hebt, stuur mij een PB.
Laatst gewijzigd door eleven op 06 dec 2013 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Liever niet, want ik wil ook graag de 18 en hotbird sat ontvangen.eleven schreef:
Die krijg je erbij met een triplesat (Engelse zenders)
Hier is een stappenplan om de instelling van de schotel te controleren:Vivako schreef:Liever niet, want ik wil ook graag de 18 en hotbird sat ontvangen.eleven schreef:
Die krijg je erbij met een triplesat (Engelse zenders)
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfil ... plesat.pdf
Bij de triple heb je ontvangst van deze satellieten :
http://www.canaldigitaal.nl/klantenserv ... elantenne/
http://www.youtube.com/watch?v=JK4JasvQSMA
Doe het met twee mensen, dan lukt het ook, om de instelling te controleren, want ik denk, zoals ik eerder heb vermeld, dat de schotel is verdraait.
Dank je, heel aardig.eleven schreef: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfil ... plesat.pdf
Bij de triple heb je ontvangst van deze satellieten :
http://www.canaldigitaal.nl/klantenserv ... elantenne/
http://www.youtube.com/watch?v=JK4JasvQSMA
Doe het met twee mensen, dan lukt het ook, om de instelling te controleren, want ik denk, zoals ik eerder heb vermeld, dat de schotel is verdraait.
Had alle peedee efjes al op de PC
Ik wil dat de monteur zijn werk overdoet en dan ook met een merkstift de juiste positie markeert.
Hij heeft zo'n handig apparaatje om uit te richten tot op de milimeter.
Ik wacht op antwoord van CD.
Heb gelukkig nog Ziggo tot volgend jaar, dus hoef niet zonder te zitten.