LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kastje & muur: Ziggo & FOX Sports

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
robinacrowd

Kastje & muur: Ziggo & FOX Sports

Ongelezen bericht door robinacrowd »

Dinsdag 3-9 FOX sports aangevraagd via de website van Fosxports. Ik zit bij Ziggo.

https://bestellen.foxsports.nl/eredivis ... lier/ziggo (is inmiddels aangepast met de juiste info)

Interessante aanbieding. Kreeg de volgende bevestiging in de mail na aanmelding

======================================================================================
Beste heer/mevrouw,

Welkom! U heeft zich succesvol aangemeld voor Fox Sports Eredivisie, het kanaal van alle Eredivisie clubs waarop u 7 dagen per week voetbal kunt kijken.

U ontvangt het complete pakket FOX Sports (FOX Sports Eredivisie + FOX Sports International)
FOX Sports Eredivisie tot 1 december voor € 17,95 per maand!
FOX Sports van 1 december 2013 tot 1 februari 2014 € 19,95 per maand
Vanaf 1 februari 2014 € 24,95 per maand
Standaard gratis met FOX Sports GO (Kijk voor meer informatie op http://www.FOXsports.nl/go)
Opzegtermijn: per maand
Contractvorm: loopt tot wederopzegging
U kunt schriftelijk of telefonisch opzeggen bij Ziggo
Kanalen: 5 FOX Sports kanalen
FOX Sports is bij Ziggo beschikbaar in HD. U dient hiervoor te beschikken over een HD decoder
Voor vragen over uw abonnement kunt u telefonisch contact opnemen met Ziggo via 0900-1884 (€ 0,10 p/min) onnement kunt u telefonisch contact opnemen met Ziggo via 0900-1884 (€ 0,10 p/min)
Uw bestelling wordt automatisch verwerkt, u hoeft verder geen actie te ondernemen.
Fox Sports Eredivisie wordt door uw tv-aanbieder binnen vijf a tien werkdagen geactiveerd.

Vanaf nu ontvangt u ook wekelijks de Fox Sports Eredivisie Nieuwsbrief. Hierin staat het laatste voetbalnieuws uit de Eredivisie.

Wij wensen u alvast veel kijkplezier!

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Fox Sports Eredivisie

======================================================================================

Woensdagavond 4-9 een bevestigingsmail van Ziggo

Geachte heer, mevrouw Huiskes,  

Bedankt voor uw aanvraag bij Ziggo. Hieronder vindt u een overzicht van deze aanvraag.  

U heeft gekozen voor extra zenders van Ziggo Digitale Televisie. Uw aanvullende abonnement op de extra zenders gaat in per 04 september 2013.  

Abonnement(en):  
Bestellen   FOX Sports  
Startdatum   04 september 2013  
Rekeningnummer  NL74INGB0685137430  
Betaalwijze   Automatische Incasso  

Mijn gegevens:  
Naam   Mijn naam  
Straat en huisnummer   Mijn straat
Postcode en woonplaats   Mijn postcode & plaatsnaam
Kenmerk   Mijn kenmerk

Actievoorwaarden:  
Extra Zenderpakketten:  De eerste 3 maanden kijkt u FOX Sports voor slechts 19,95 euro. Voor meer informatie over tarieven, gaat u naar http://www.ziggo.nl/foxsports en voor wijzigingen van uw abonnement(en) naar http://www.ziggo.nl/mijnziggo.  

Uw rekeningnummer en betaalwijze:  
Rekeningnummer: NLmijnrekeningnummer   Automatische incasso  

FOX Sports Eredivisie:
FOX Sports:
Dagelijks voetbal kijken in de allerbeste digitale kwaliteit, dat doe je bij Ziggo op kanaal 421 (ook in HD) tot en met 425.
Met de combinatie van FOX Sports Eredivisie en FOX Sports International ontvangt u alle 5 kanalen voor een voordelige prijs.

FOX Sports Eredivisie
De thuisbasis van het Nederlandse voetbal. Geniet live van alle wedstrijden in de Eredivisie, Jupiler League, het volledige KNVB Bekertoernooi, wedstrijden van Nederlandse teams in de Europa League én meer!

FOX Sports International
Voor internationaal voetbal zit u goed met dit nieuwe abonnement. Mis geen seconde meer van de Engelse Premier League, FA Cup en League Cup, de Italiaanse Serie A en Coppa Italia, de Europa League (m.u.v. Nederlandse clubs) en de Duitse DFB Pokal.

Met FOX Sports GO kijkt u naar live wedstrijden op uw smartphone, tablet of computer.
Surf voor meer informatie naar http://www.ziggo.nl/foxsports. Veel kijkplezier.

Factureren doen we zo:
Ziggo brengt abonnementskosten vooraf en verbruikskosten, zoals bijvoorbeeld belkosten en betaalde On Demand diensten, achteraf in rekening. Een kostenoverzicht vindt u terug op uw eerstvolgende factuur. Uw facturen bekijkt u ook online op Mijn Ziggo. Tegen het einde van iedere maand is uw nieuwe factuur beschikbaar op http://www.ziggo.nl/mijnziggo. Meer informatie over facturen en betalen vindt u op http://www.ziggo.nl/factuuruitleg.  

Op al onze diensten zijn de Algemene Basisvoorwaarden van Ziggo en de bij de dienst behorende Aanvullende Voorwaarden van toepassing. Kijk voor al onze voorwaarden op http://www.ziggo.nl. U heeft het recht om binnen 7 werkdagen de bovengenoemde overeenkomst kosteloos en zonder verdere toelichting te annuleren. Dit kan schriftelijk en telefonisch.  

Bel gratis 1200 vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) voor onze Klantenservice. U bereikt ons maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 18.00 uur. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op http://www.ziggo.nl/klantenservice. Wilt u ons een specifieke vraag via e-mail stellen, surf dan naar http://www.ziggo.nl/contactformulier.

Met vriendelijke groet,  
Erica Blom-Groenink
Directeur Klantenservice  

Hmmm. dat is wat anders dan ik had aangevraagd. Dus vanmorgen gebeld.

Eerst Ziggo:

Gesprek 1: Ik krijg een andere bevestiging dan wat ik had aangevraagd. Wordt doorverbonden naar de 2de lijn (denk ik). Kijkt het na & verteld dat ik wel in aanmerkingkom voor de actie zoals op foxports staat en dan verbreekt de verbinding. Ik bel opnieuw in.

Gesprek 2: Krijg een medewerker aan de lijn. Nee, de actie waar ik me voor aangemeld had liep tot 31 augustus. Ik moet maar contact opnemen met Fox, omdat de info niet klopt. Ik geef aan dat ik een kastje-muur verhaal aanvoel komen en vraag me af of ze dit niet kunnen uitzoeken en me dan bellen met de uitkost. Nee, kan niet. Ik moet bellen met FOX.

Fox Sports:

Gesprek 1: Optie 3 (overige vragen), dode lijn
Gesprek 2: Optie 3 (overige vragen), dode lijn
Gesprek 3: Maar gekozen dat ik een abbo wil afsluiten, die werkt meestal wel ;). In dit geval ook, hoewel de telefoon wordt opgenomen en ik eerst een tijdje moet wachten en dan iemand aan de lijn krijg (belde om 9:00, de lijn was net open). Er wordt niet geluisterd, er wordt vooral aangeven dat ik bij Ziggo moet zijn. Ik geef een paar keer aan dat de info op de website van FOX sports waarschijnlijk verouderd is. Maar nee, ik moet bij Ziggo zijn. Dus ik bel maar weer met Ziggo.

Ziggo:

Gesprek 3: Ik geef aan dat ze logs maar even moet lezen. De medewerker snapt de situatie. Ik vraag of er coulance mogelijk is, omdat ik toch echt wat anders heb besteld dan wat ik bevestigd krijg. De medewerker gaat navraag doen. Medewerker komt terug, het is niet mogelijk. Ik geef aan dat ik in dat geval wil opzeggen, omdat ik niet krijg wat ik had aangevraagd. Ik wordt doorverbonden naar een andere medewerker voor de opzegging. Duurt een paar minuten. Medewerker doet nog een poging om me binnen te houden, het is immers maar 2 euro meer per maand. Waarop ik aangeef dat deze aanbieding maar 3 maanden geldt, terwijl de andere aanbieding tot 1 februari zou gelden. Anyway, de opzegging wordt in orde gemaakt.

Al met al een teleurstellende ervaring. Het duurt 2 minuten om aan te melden, maar je bent ruim een uur in de weer om erachter te komen dat een bevestiging van de order niets waard is, dat er geen coulance mogelijk is en om daarna maar op te zeggen. Als consument ben je de dupe in dit soort constructies, het zorgt voor kastje-muur gedrag en niemand neemt de verantwoording. Ik hoop dat de site van Fox Sports snel wordt aangepast.

Zo, die frustratie is eruit ;)
Laatst gewijzigd door robinacrowd op 05 sep 2013 14:01, 3 keer totaal gewijzigd.

Harrie Kierie

Re: Kastje & muur: Ziggo & FOX Sports

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

De fout zit bij Fox, niet bij Ziggo. Waarom zou Ziggo jou dan een coulance moeten geven? Dat kunnen ze niet eens want ze zijn slechts een doorgeefluik.

Je had met je klacht bij Fox moeten zijn. Wees blij dat opzeggen via Ziggo wel kan.

robinacrowd

Klopt Harrie. De fout zit zeer waarschijnlijk in de informatievoorziening bij Fox sports. Die luisteren ook helemaal niet. Maar ik heb niet het idee dat 1 van beiden veel haast heeft om de foutieve informatie aan te passen of aktie daarop te ondernemen. Het lijkt me dat Ziggo daar ook belang bij heeft, omdat het wel hun klanten betreft die foutief worden voorgelicht.

Maar goed, gelukkig kunnen opzeggen.

Harrie Kierie

robinacrowd schreef:Klopt Harrie. De fout zit zeer waarschijnlijk in de informatievoorziening bij Fox sports. Die luisteren ook helemaal niet. Maar ik heb niet het idee dat 1 van beiden veel haast heeft om de foutieve informatie aan te passen of aktie daarop te ondernemen. Het lijkt me dat Ziggo daar ook belang bij heeft, omdat het wel hun klanten betreft die foutief worden voorgelicht.

Ziggo klanten worden niet foutief voorgelicht. Op de Ziggo website staat het correct.

robinacrowd

Harrie Kierie schreef:
robinacrowd schreef:Klopt Harrie. De fout zit zeer waarschijnlijk in de informatievoorziening bij Fox sports. Die luisteren ook helemaal niet. Maar ik heb niet het idee dat 1 van beiden veel haast heeft om de foutieve informatie aan te passen of aktie daarop te ondernemen. Het lijkt me dat Ziggo daar ook belang bij heeft, omdat het wel hun klanten betreft die foutief worden voorgelicht.

Ziggo klanten worden niet foutief voorgelicht. Op de Ziggo website staat het correct.
Wel op de site van FOX sports.

Harrie Kierie

Ook daar niet.

robinacrowd

Ah...aangepast. Er is toch wat mee gedaan. Slotje.

Gesloten