| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN verdwenen zender
KPN verdwenen zender
Ik heb een KPN plus abonnement speciaal voor de zender BRAVA. Met alleen aow is het onmogelijk om naar concert uitvoeringen te gaan , Maar deze zender geeft zoveel moois, nu is hij opeens uit het pakket gehaald. Daarvoor inde plaats zijn er (geweld en dergelijke) films gekomen. Graag zal ik willen weten waarom deze unieke zender bij de KPN moest verdwijnen.
-
NeoDutchio
Re: KPN verdwenen zender
Heeft u deze vraag al aan KPN gesteld? Het lijkt mij dat zij als enige hier het juiste antwoord op kunnen geven.keune0050 schreef:Ik heb een KPN plus abonnement speciaal voor de zender BRAVA. Met alleen aow is het onmogelijk om naar concert uitvoeringen te gaan , Maar deze zender geeft zoveel moois, nu is hij opeens uit het pakket gehaald. Daarvoor inde plaats zijn er (geweld en dergelijke) films gekomen. Graag zal ik willen weten waarom deze unieke zender bij de KPN moest verdwijnen.
-
sylvesterb
Op Google staat gewoon waarom deze keuse is gemaakt:keune0050 schreef:Ik heb een KPN plus abonnement speciaal voor de zender BRAVA. Met alleen aow is het onmogelijk om naar concert uitvoeringen te gaan , Maar deze zender geeft zoveel moois, nu is hij opeens uit het pakket gehaald. Daarvoor inde plaats zijn er (geweld en dergelijke) films gekomen. Graag zal ik willen weten waarom deze unieke zender bij de KPN moest verdwijnen.
"Robert Rutten, COO bij Stingray, gaf eerder tegenover deze website aan dat het verdwijnen te maken heeft met een mix van kijkcijfers en de gevraagde vergoeding. “Helaas waardeert KPN muziek minder,” aldus Rutten."
https://mediamagazine.nl/veel-klachten- ... ctieve-tv/
Concreet te weinig mensen kijken in verhouding tot de kosten. De overige aanbieders zullen ook wel volgen als Stingray zijn tarieven niet verlaagd.
De wijziging is al in mei aangekondigd, gezien de wijziging de mogelijkheid gaf om kosteloos je contract te beëindigen per 1 juli. Schijnbaar hebben de klagers dit niet gelezen en hebben nu ook niet meer de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen.
De enige zender waarvoor wij het "pluspakket" hadden genomen.keune0050 schreef:Ik heb een KPN plus abonnement speciaal voor de zender BRAVA. Met alleen aow is het onmogelijk om naar concert uitvoeringen te gaan , Maar deze zender geeft zoveel moois, nu is hij opeens uit het pakket gehaald. Daarvoor inde plaats zijn er (geweld en dergelijke) films gekomen. Graag zal ik willen weten waarom deze unieke zender bij de KPN moest verdwijnen.
Reden die de klantenservice hiervoor gaf is : te weinig kijkers.
Pluspakket maar gelijk opgezegd, waarmee gelijk de prijsverhogingen worden gecompenseerd.
KPN gokt op de jeugd, want die heeft de toekomst en van het stoffige senioren imago willen ze af.
Het alternatief is overstappen naar Ziggo, alleen geen haar op m'n hoofd die daar ook maar over wil nadenken, dan maar geen Brava.
Wat gaf KPN aan? Als je hierover geen brief hebt gehad, met mogelijkheid om kosteloos op te zeggen, dan kun je dat nu alsnog.keune0050 schreef:Graag zal ik willen weten waarom deze unieke zender bij de KPN moest verdwijnen.
-
sylvesterb
Elke klant krijgt die brief, dit is automatische proces en KPN kan dit gewoon aantonen met een kopie van de brief, enkel zeggen dat je de brief niet hebt ontvangen is niet voldoende.alfatrion schreef:Wat gaf KPN aan? Als je hierover geen brief hebt gehad, met mogelijkheid om kosteloos op te zeggen, dan kun je dat nu alsnog.keune0050 schreef:Graag zal ik willen weten waarom deze unieke zender bij de KPN moest verdwijnen.
Ik kreeg de brief zelfs 2 maal omdat ik mijn abonnement had gewijzigd.
Daarnaast is het Plus Pakket is een aanvulling pakket welke maandelijks opzegbaar is (volgens mij zelfs dagelijks, maar afname is minimaal 1 maand). Dus enkel en alleen op basis van Bravo opzeggen is geen optie.
Overstappen naar Ziggo is een optie, maar de vraag is hoelang zij voor een beperkt aantal kijkers een dure zender behouden.
Een telecombedrijf verplicht om een abonnee hierover te informeren (art. 7.2 Tw) en daaraan kan alleen voldaan worden als de brief is aankomen (art. 3:37 lid 3 BW). KPN zal daarom moeten stellen en bij betwisting bewijzen dat de brief is aangekomen bij de abonnee (art. 149/150 Rv). Een abonnee kan moeilijk anders stellen dan dat hij zijn post iedere dag heeft geleegd en geen brief heeft gekregen. Een telecombedrijf kan met een kopie van de brief niet aantonen dat de brief niet door de post is kwijt geraakt. Dat laatste is een feit van algemene bekendheid zodat het in principe niet gesteld hoeft te worden, maar het is natuurlijk verstandiger om dat wel te doen.sylvesterb schreef:Elke klant krijgt die brief, dit is automatische proces en KPN kan dit gewoon aantonen met een kopie van de brief, enkel zeggen dat je de brief niet hebt ontvangen is niet voldoende.
Dat hangt er vanaf. De telecommunicatie wetgeving vereist dat "de overeenkomst" opgezet moet kunnen worden. De overeenkomst kan prima afname van het basis pakket + het plus pakket omhelzen, in welk geval "de overeenkomst" opgezegd kan worden.sylvesterb schreef:Daarnaast is het Plus Pakket is een aanvulling pakket welke maandelijks opzegbaar is (volgens mij zelfs dagelijks, maar afname is minimaal 1 maand). Dus enkel en alleen op basis van Bravo opzeggen is geen optie.
Providers van tv zenders houden maar weinig rekening met hun afnemers. Dan bedoel ik echt specifiek dit soort wensen.
Samenstelling pakket is gebaseerd op waar zij het meeste geld aan verdienen, niet de wensen van hun klanten.
Is Brava of iets gelijkwaardig niet via internet te bekijken?
Samenstelling pakket is gebaseerd op waar zij het meeste geld aan verdienen, niet de wensen van hun klanten.
Is Brava of iets gelijkwaardig niet via internet te bekijken?
-
NeoDutchio
Gelukkig verstuurd KPN ook nieuwsbrieven per mail. En ja, deze is verstuurd. Netjes met daarin de mededeling dat er een zenderwijziging aan zit te komen. Klik op de link om te zien wat er veranderd wordt. Er wordt dus dubbel contact gezocht, maar als TS dit beide negeert is het natuurlijk niet de schuld van KPN.alfatrion schreef:Een telecombedrijf verplicht om een abonnee hierover te informeren (art. 7.2 Tw) en daaraan kan alleen voldaan worden als de brief is aankomen (art. 3:37 lid 3 BW). KPN zal daarom moeten stellen en bij betwisting bewijzen dat de brief is aangekomen bij de abonnee (art. 149/150 Rv). Een abonnee kan moeilijk anders stellen dan dat hij zijn post iedere dag heeft geleegd en geen brief heeft gekregen. Een telecombedrijf kan met een kopie van de brief niet aantonen dat de brief niet door de post is kwijt geraakt. Dat laatste is een feit van algemene bekendheid zodat het in principe niet gesteld hoeft te worden, maar het is natuurlijk verstandiger om dat wel te doen.sylvesterb schreef:Elke klant krijgt die brief, dit is automatische proces en KPN kan dit gewoon aantonen met een kopie van de brief, enkel zeggen dat je de brief niet hebt ontvangen is niet voldoende.
Dat hangt er vanaf. De telecommunicatie wetgeving vereist dat "de overeenkomst" opgezet moet kunnen worden. De overeenkomst kan prima afname van het basis pakket + het plus pakket omhelzen, in welk geval "de overeenkomst" opgezegd kan worden.sylvesterb schreef:Daarnaast is het Plus Pakket is een aanvulling pakket welke maandelijks opzegbaar is (volgens mij zelfs dagelijks, maar afname is minimaal 1 maand). Dus enkel en alleen op basis van Bravo opzeggen is geen optie.
-
sylvesterb
In dit geval heeft KPN rekening gehouden met haar kijkers, het aantal kijkers t.o.v. de kosten was te laag en daarom hebben ze Brava verwijderd en een andere zender toegevoegd.Harm.calc schreef:Providers van tv zenders houden maar weinig rekening met hun afnemers. Dan bedoel ik echt specifiek dit soort wensen.
Dan kan Robert Rutten wel roepen "“Helaas waardeert KPN muziek minder" maar hij had ook zijn prijs kunnen verlagen waardoor het aanbod nog wel aanwezig was.
Ik betaal al genoeg belasting aan cultuur organisatie die commercieel geen overlevingskans hebben, ik ben dus blij dat ik via KPN niet nog meer hieraan betaal.
-
Verwijderd
Voor €0,99 per maand kijk je naar BRAVA online:
https://www.knippr.nl/tv-zenders/stingray-brava
Maar goed, je kunt natuurlijk ook KPN helemaal de moeder procederen en alles wat je bij KPN afneemt laten ontbinden.
Maar goed, je kunt natuurlijk ook KPN helemaal de moeder procederen en alles wat je bij KPN afneemt laten ontbinden.
Als de mededeling ook in deze casus dubbel is verzonden, dan staat KPN inderdaad sterker.NeoDutchio schreef:Gelukkig verstuurd KPN ook nieuwsbrieven per mail. En ja, deze is verstuurd. Netjes met daarin de mededeling dat er een zenderwijziging aan zit te komen. Klik op de link om te zien wat er veranderd wordt. Er wordt dus dubbel contact gezocht, maar als TS dit beide negeert is het natuurlijk niet de schuld van KPN.
-
renewouters
Laten we dat dan wel allemaal doen. Kunnen we daarna weer janken dat er weer zo'n mooi Nederland bedrijf is verkwanseld omdat je het dan nog maar slechts voor een appel en een ei kunt verkopen....JohnTheBassist schreef:Voor €0,99 per maand kijk je naar BRAVA online:
-
Verwijderd
Inderdaad. Als de juridische kennis van sommigen hier op het forum klopt (wat niet zo is) dan kunnen alle ondernemers er net zo goed mee stoppen omdat ze bij de minste of geringste verandering helemaal kapot geprocedeerd kunnen worden en duizenden klanten kunnen verliezen.renewouters schreef: Laten we dat dan wel allemaal doen. Kunnen we daarna weer janken dat er weer zo'n mooi Nederland bedrijf is verkwanseld omdat je het dan nog maar slechts voor een appel en een ei kunt verkopen....
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
-
Verwijderd
Zeg maar gerust: een grootverpakking zak zout.Mucha schreef: Die juridische kennis neem ik met een grote korrel zout. We hebben een forumlid waarvan we weten dat ze advocaat is. De anderen zijn of amateurs, of nog studerende.
-
Bob Schurkjens
Die gasten van Knippr knippen er nog wel een tientje per maand bij. Aan basiskosten.JohnTheBassist schreef:Voor €0,99 per maand kijk je naar BRAVA online:
-
Verwijderd
Haha, ik zie het nu ook jaBob Schurkjens schreef: Die gasten van Knippr knippen er nog wel een tientje per maand bij. Aan basiskosten.