LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Let op: Canal plus wordt TV HOME

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Bookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2005 17:13

Let op: Canal plus wordt TV HOME

Ongelezen bericht door Bookie »

Let op: Canal Plus wordt vanaf januari 2006 overgenomen door Essent/ TV Home.

Ik kreeg vandaag een brief van Canal Plus dat het analoge signaal via de decoder en de kabel vanaf medio 2006 gaat verdwijnen en dat je als Canal Plus klant over moet stappen naar TV Home van Essent.TV Home komt dan binnenkort met een aanbieding voor de Canal Plus abonnees en de overstap zou dan kosteloos zijn. Ik heb al met essent kabel com gebeld maar die konden me er niets over vertellen.
Als ik dus Canal plus abonnee wil blijven, wat ik op zich wel wil, zit ik dan wel vast aan TV Home.
Zodra ik meer weet, zal ik de info wel op het forum plaatsen.

RichyH
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 sep 2005 10:32

Re: Let op: Canal plus wordt TV HOME

Ongelezen bericht door RichyH »

Ik kreeg dezelfde brief en zie nu al de volgende (mogelijke) nadelen:

* Canal+ decoder gaat via coax. Dat kan ik splitten naar meerdere tv's.
Die optie verdwijnt met TV Home.

* Als ik de gegevens van TV Home goed lees krijg ik de indruk dat ik straks ook het extra pakket van TV Home moet nemen om de Extra Zender Canal+ te mogen nemen (€7,95 pm geloof ik).

* Als de actie weer op gratis maanden oid slaat, dan moeten we ook nog eens een decoder aanschaffen.

Daar tegenover zie ik weinig positieve redenen om over te stappen.
Ik krijg meer zenders. Klopt .... maar ik kan er maar 1 tegelijk kijken en alleen op 1 tv in het hele huis. Lekker flexibel.

Ben benieuwd wat ik moet doen om op 2 tv's te kunnen blijven kijken :
* Decoder steeds loskoppelen en meenemen naar boven
* 2e decoder, 2e abbo en 2 Canal+ abbo, alleen om te krijgen wat ik nu al heb?

Is dit niet interessant voor een uitzending van Radar.
Ik vind digitale televisie sowieso al mooier klinken dan dat het is.
Max. 1 zender op 1 tv kijken. Wat heb je er aan?
Je kunt een 2e leuke zender niet eens opnemen.

En daarvoor heb je een TV met onnodig veel voorkeuze zenders. Je decoder komt achter scart en heeft zijn eigen AB.
Een dvdrecorder met HDD, maar je kunt niet iets anders opnemen van je nieuwe zenders, want je kunt er maar 1tje kiezen.

Bij schotel kun je nog een dual head plaatsen. Kun je in ieder geval met 2 zenders aan de slag.

Nee, je kunt wel stellen dat ik nog niet super enthousiast ben.
Had liever al die zenders analoog ... kon ik er meer mee :)

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Let op: Canal plus wordt TV HOME

Ongelezen bericht door queenfan »

wie neemt er dan ook TV Home, je betaald 7,95 euro plus de 15 euro voor je kabelabonnement. Dat is bij 23 euro voor digitale tv.

Zoek naar een betere alternatief die niet zo duur is.

RichyH
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 sep 2005 10:32

Re: Let op: Canal plus wordt TV HOME

Ongelezen bericht door RichyH »

Het basispakket digitaal is wel gratis ...
En die €15 betaal je sowieso ...

Het gaat mij om het meer betalen van C+ dan de "normale" abo's
En dan roepen dat het een gratis decoder is ..
Ik vraag me af of je wel meer mag vragen voor een dienst dan de standaard aangegeven prijs.
Wie kan daar iets over zeggen.

animal

Re: Let op: Canal plus wordt TV HOME

Ongelezen bericht door animal »

Je kunt bij @home ook GRATIS digitale tv nemen.
Je hebt dan dezelfde zenders plus een aantal extra (ongeveer 40 zenders) zonder dat het meer geld kost.
Als je die 7,95 betaald heb je ruim 90 zenders.
Daar zit canal + niet bij. ,daar moet je appart voor betalen ,maar dat kan waarschijnlijk ook met dat gratis abo .
Er zijn tegenwoordig ook 3 canal+ zenders.
Kwaliteit van de digitale tv van @home is prima ,en de service heb ik ook niks op aan te merken.

Oja ,en zitten ook zo'n 40 radio zenders extra bij de digitale tv.

hghjgj

Re: Let op: Canal plus wordt TV HOME

Ongelezen bericht door hghjgj »

mensen, dit soort problemen heb ik al enige tijd gehad. nu heb ik lekker alles opgezegd. ik kijk nu tv via mijn eigen schotel en betal 2,50 euro per maand voor de seca card om de nl kanalen te kunnen ontvangen. thats it.

hubbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 dec 2005 23:38

Re: Let op: Canal plus wordt TV HOME

Ongelezen bericht door hubbie »

Ik heb al 2 jaar digitale tv van essent en ben er tevreden over, ik heb 2 digitale decorder met 1 canal+ abo voor 9.95 p/mnd want tot mei van dit jaar had ik cinenova. Ik kijk alleen nog maar digitaal en neem analoog op en dat werkt perfect dus het is geen weg gegooit geld.

Gesloten