LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lokale omroepen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ciske

Re: Lokale omroepen

Ongelezen bericht door ciske »

Haha, soms AT5 :-)

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:Haha, soms AT5 :-)
Mokumse! :shock:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

tenormin schreef:
ciske schreef:Haha, soms AT5 :-)
Mokumse! :shock:
Yep :lol:

gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik denk dat veel meer lokale omroepen moeten gaan samenwerken. Er zijn lokale radio omroepen die de gehele dag het geluid van de regionale omroep doorgeven. Ik vind dat een weinig toegevoegde waarde hebben. Of een lokale omroep die denkt dat ze 5 3 8 kunnen nabootsen. In de wetgeving staat dat minstens 50% gevuld moet zijn van de programmering met ICE dat staat voor informatie, cultuur en educatie.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

gezondheid schreef:Ik denk dat veel meer lokale omroepen moeten gaan samenwerken. Er zijn lokale radio omroepen die de gehele dag het geluid van de regionale omroep doorgeven. Ik vind dat een weinig toegevoegde waarde hebben. Of een lokale omroep die denkt dat ze 5 3 8 kunnen nabootsen. In de wetgeving staat dat minstens 50% gevuld moet zijn van de programmering met ICE dat staat voor informatie, cultuur en educatie.
Of gewoon overstappen op puur digitaal via internet ivm kostenbesparing, voor de belangrijke dingen zijn er dan wel de regionale omroepen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Op zich vind ik het een prima idee als de lokale omroepen het grootste deel van de dag een andere zender doorgeven, bijvoorbeeld de regionale omroep. Het kost namelijk veel geld en energie om programma's te maken en in veel (kleinere) gemeentes zal het lastig zijn om dan een volwaardige zender in de lucht te houden. En volgens mij luisteren en kijken veel mensen uit de 'doelgroep' ook graag naar de regionale zender, dus zo kun je de mensen eenvoudig ook aan de lokale omroep binden.

Overigens had Veronica een aantal jaar (of decennia...) geleden ook tijdelijk een opzetje van 'Veronica Lokaal', een soort basis-netwerkzender die de lokale radiozenders mochten overnemen op de tijd dat ze geen eigen programma's uitzonden. Beetje zoals sommige amerikaanse netwerkzenders ook werken. Dan hadden die zenders op de tijd dat ze zelf niet uitzonden toch een professionele (en unieke) invulling van de zender. Dat was toen volgens mij best een succes. In elk geval zo'n succes dat ze graag ook na de tijdelijke toestemming wilden doorgaan met uitzenden. Maar daar stak het commissariaat een stokje voor. (Ach, vroeger... De tijd van de publieke omroep Veronica en van de Firato...)

Gesloten