| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meerdere aanbieders via DVB-T (Digitenne) KPN niet de enige!
-
Rolandroland
Meerdere aanbieders via DVB-T (Digitenne) KPN niet de enige!
In de consumentengids van mei 2010 staat dat er 3 verschillende providers actief zijn in de ether.
Het gaat om deze providers
Provider Website
1a. KPN http://www.kpn.com/prive/tv/digitenne.htm 8,50 euro per maand
1b. KPN met 2 voetbal kanalen op kanaal 24 en 25 http://www.kpn.com/televisie/digitenne_ ... tenne.prod 18,50 euro per maand
2. EDPnet http://www.edpnet.tv/ 7,50 euro per maand
3. Scarlet http://www.scarlet.nl/scarlet-one/intak ... &c=landing 7,95 euro per maand
4. Tele2 Digitenne* http://www.tele2.nl/webwinkel/tv/digitenne/ 9,95 euro per maand met 2 sport zenders op kanaal 24 en 25.
*= De laatste provider wordt niet in het tabel benoemd maar wordt wel aangeboden.
Wisten jullie dat je via meerde providers Digitenne kon nemen? Het is te vergelijken op een GSM netwerk waarop zogenaamde MVNO op zit. MVNO: Mobiele Virtuele Operator. Zoals Telfort, Tele2, Kruidvatmobiel, Dekamobiel, Aldi, Simyo, Hemaprepaid, Rabomobiel, Ay Jildiz, Lycamobile, Ortel Mobile, Lebara Mobile, Technos, Skilje en Telesur bijvoorbeeld. Zij bieden belpakketten (bijv. in vorm van prepaid) aan zonder over een eigen netwerk te beschikken. Wat ik zie is dat bij Digitenne slechts 4 aanbieders zijn. Met de voetbal zenders ben je bij KPN meer geld kwijt bijna het dubbele terwijl je van het precies hetzelfde signaal geniet bij Tele2. Zijn er mensen die hiermee ervaringen mee hebben via een andere provider Digitenne?
Het gaat om deze providers
Provider Website
1a. KPN http://www.kpn.com/prive/tv/digitenne.htm 8,50 euro per maand
1b. KPN met 2 voetbal kanalen op kanaal 24 en 25 http://www.kpn.com/televisie/digitenne_ ... tenne.prod 18,50 euro per maand
2. EDPnet http://www.edpnet.tv/ 7,50 euro per maand
3. Scarlet http://www.scarlet.nl/scarlet-one/intak ... &c=landing 7,95 euro per maand
4. Tele2 Digitenne* http://www.tele2.nl/webwinkel/tv/digitenne/ 9,95 euro per maand met 2 sport zenders op kanaal 24 en 25.
*= De laatste provider wordt niet in het tabel benoemd maar wordt wel aangeboden.
Wisten jullie dat je via meerde providers Digitenne kon nemen? Het is te vergelijken op een GSM netwerk waarop zogenaamde MVNO op zit. MVNO: Mobiele Virtuele Operator. Zoals Telfort, Tele2, Kruidvatmobiel, Dekamobiel, Aldi, Simyo, Hemaprepaid, Rabomobiel, Ay Jildiz, Lycamobile, Ortel Mobile, Lebara Mobile, Technos, Skilje en Telesur bijvoorbeeld. Zij bieden belpakketten (bijv. in vorm van prepaid) aan zonder over een eigen netwerk te beschikken. Wat ik zie is dat bij Digitenne slechts 4 aanbieders zijn. Met de voetbal zenders ben je bij KPN meer geld kwijt bijna het dubbele terwijl je van het precies hetzelfde signaal geniet bij Tele2. Zijn er mensen die hiermee ervaringen mee hebben via een andere provider Digitenne?
Laatst gewijzigd door Rolandroland op 05 mei 2010 18:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Meerdere aanbieders via DVB-T (Digitenne) KPN niet de enige!
je kan ook zelf een digitale tuner en digitale antenne kopen (Of schotel). dan ben je onafhankelijk van providers. heb ik ook gedaan kost per maand €0,00. heb alleen geen commerciële zenders.
Goede tip dat er meer aanbieders van Digitenne zijn. Dat wist ik helemaal niet.
Helaas zijn de meeste providers erg onduidelijk in hun informatie over bijvoorbeeld de decoder die je 'krijgt'. Zoals wel of niet opnemen, en hoeveel je dan kunt opnemen etc. Zo kun je toch nog lastig een keuze maken.
Helaas zijn de meeste providers erg onduidelijk in hun informatie over bijvoorbeeld de decoder die je 'krijgt'. Zoals wel of niet opnemen, en hoeveel je dan kunt opnemen etc. Zo kun je toch nog lastig een keuze maken.
-
Rolandroland
Hoi kweenie: Goed om te horen (deze tip).
Verder is een nadeel als je van KPN Digitenne over wil stappen naar EDPnet, de goedkoopste zonder sportzenders kanaal 24 en 25 is dat je wel weer 20 euro aansluit kosten dient te betalen. Dan heb je het er na 2 jaar pas het voordeeltje er weer uit als EDPnet de prijs al dan niet gaat verhogen.
Trouwens over kanaal 25: Boven staande lijkt het er op dat je daarvoor extra dient te betalen voor kanaal 25. Echter kanaal 25 van Digitenne is een gedeelde kanaal. Er worden 3 zenders aangeboden via kanaal 25:
1. AT5 (Amsterdamse Televisie, lokale zender voor de gemeente Amsterdam) 's avonds als er geen voetbal is.
2. Cartoon Network (Tekenfilm zender voor kinderen) 's morgens en 's middags wordt dit aangeboden.
3. Eredivisie Live (deze zender is tegen extra betaling zichtbaar, alleen bij Tele2 en KPN).
Bij Scarlet staat dat zij 23 zenders aanbieden maar dat zijn er eigenlijk 24 zenders afhankelijk wanneer Eredivisie Live via kanaal 25 uitzendt. Verder is het bij KPN mogelijk om de erotiek zender kanaal 23 te laten blokkeren (gratis via 0800-0576). Ik weet niet of dit ook wel mogelijk is bij de andere aanbieders.
Meer informatie over digitenne: www.digitenne.nl en www.radio-tv-nederland.nl
Verder is een nadeel als je van KPN Digitenne over wil stappen naar EDPnet, de goedkoopste zonder sportzenders kanaal 24 en 25 is dat je wel weer 20 euro aansluit kosten dient te betalen. Dan heb je het er na 2 jaar pas het voordeeltje er weer uit als EDPnet de prijs al dan niet gaat verhogen.
Trouwens over kanaal 25: Boven staande lijkt het er op dat je daarvoor extra dient te betalen voor kanaal 25. Echter kanaal 25 van Digitenne is een gedeelde kanaal. Er worden 3 zenders aangeboden via kanaal 25:
1. AT5 (Amsterdamse Televisie, lokale zender voor de gemeente Amsterdam) 's avonds als er geen voetbal is.
2. Cartoon Network (Tekenfilm zender voor kinderen) 's morgens en 's middags wordt dit aangeboden.
3. Eredivisie Live (deze zender is tegen extra betaling zichtbaar, alleen bij Tele2 en KPN).
Bij Scarlet staat dat zij 23 zenders aanbieden maar dat zijn er eigenlijk 24 zenders afhankelijk wanneer Eredivisie Live via kanaal 25 uitzendt. Verder is het bij KPN mogelijk om de erotiek zender kanaal 23 te laten blokkeren (gratis via 0800-0576). Ik weet niet of dit ook wel mogelijk is bij de andere aanbieders.
Meer informatie over digitenne: www.digitenne.nl en www.radio-tv-nederland.nl
-
Bob Schurkjens
EDPnet had ik al gevonden via http://www.digitelevisie.nl/
Tele2 wist ik niet, maar lijkt me nogal duur.
Verder komen Tele2 en YouCa binnen een paar maanden met analoge teevee. Wat mij betreft beter dan Digitenne.
Tele2 wist ik niet, maar lijkt me nogal duur.
Verder komen Tele2 en YouCa binnen een paar maanden met analoge teevee. Wat mij betreft beter dan Digitenne.
-
Rolandroland
Tele 2 is alleen duurder als je in de sportkanalen geen interesse hebt. Maar als je wel graag de twee Eredivisie kanalen wil ontvangen zijn ze juist zeer goedkoop. Bij KPN betaal je € 18,50 per maand en bij Tele2 € 9,95 dus € 8,55 per maand goedkoper dat scheelt weer € 102,60 per jaar!
Zodra analoge tv met een interessante optie komt stap ik ook over naar de kabel. Momenteel heb ik Canal Digitaal het goedkoopste pakket. Deze goedkoopste pakket van Canal Digitaal is niet meer leverbaar.
Zodra analoge tv met een interessante optie komt stap ik ook over naar de kabel. Momenteel heb ik Canal Digitaal het goedkoopste pakket. Deze goedkoopste pakket van Canal Digitaal is niet meer leverbaar.
-
stofzuigertje
Bij KPN kun je zonder extra kosten 3 ontvangers gebruiken.
Dus zelfde maand bedrag.
Je koopt een oude ontvanger zelf en kaart en activatie kosten eenmalig.
Daarna niets meer dus voor het maandbedrag van 1,2 of 3 ontvangers blijft hetzelfde.
De andere aanbieders zijn per ontvanger of maximaal 2 ontvangers.
Dus kijk eerst naar de voorwaarden.
Ook is naast de Scart kabel en Insteek moduul een HDMI ontvanger mogelijk.
Deze zijn beter en zelfs met 2 HDMI uitgangen.
De goedkope €198,- kostende heeft;
1x HDMI
1x Antenne kabel voor video.
1x Scart dus 3 apparaten op 1 box mogelijk.
De duurdere met 2 HDMI kun je als Twin tuner met harde schijf dus kanaal 1 kijken, kanaal 2 opnemen of met 2 TV ontvangers kijken naar verschillende zenders met slechts 1 kaart.
Dit betekend dat je met 3 kaarten op 1x maandelijkse KPN kosten dus 6 verschillende TV's tegelijk kunt bekijken!
Deze Twin tuners kosten €298,- met 80 Gb en zelf vervangen door grotere schijf is goedkoper dan die €449,- kostende 160 Gb.
Er kan tot 500 Gb Sata in, zwaardere herkent deze niet!
Dus ik hou het lekker op Digitenne van de volgens sommige dure KPN...
Dus zelfde maand bedrag.
Je koopt een oude ontvanger zelf en kaart en activatie kosten eenmalig.
Daarna niets meer dus voor het maandbedrag van 1,2 of 3 ontvangers blijft hetzelfde.
De andere aanbieders zijn per ontvanger of maximaal 2 ontvangers.
Dus kijk eerst naar de voorwaarden.
Ook is naast de Scart kabel en Insteek moduul een HDMI ontvanger mogelijk.
Deze zijn beter en zelfs met 2 HDMI uitgangen.
De goedkope €198,- kostende heeft;
1x HDMI
1x Antenne kabel voor video.
1x Scart dus 3 apparaten op 1 box mogelijk.
De duurdere met 2 HDMI kun je als Twin tuner met harde schijf dus kanaal 1 kijken, kanaal 2 opnemen of met 2 TV ontvangers kijken naar verschillende zenders met slechts 1 kaart.
Dit betekend dat je met 3 kaarten op 1x maandelijkse KPN kosten dus 6 verschillende TV's tegelijk kunt bekijken!
Deze Twin tuners kosten €298,- met 80 Gb en zelf vervangen door grotere schijf is goedkoper dan die €449,- kostende 160 Gb.
Er kan tot 500 Gb Sata in, zwaardere herkent deze niet!
Dus ik hou het lekker op Digitenne van de volgens sommige dure KPN...
-
Rolandroland
Is er ook een totaal overzicht welke wederverkopers er zoal zijn voor DVB-T? Tele 2 is er niet meer volgens mij.
-
gezondheid
Er is nu nieuwe aanbieder bij gekomen:
http://www.totaaltv.nl/nieuws/14008/can ... tenne.html
CanalTenne
Digitenne maar dan goedkoper staat er op de website genoemd. Het kost bij CanalTenne 9,95 euro per maand. Bij KPN ben je tegenwoordig 12,50 euro per maand kwijt terwijl zij begonnen met 6,95 euro per maand.... Begon goedkoop daarna zijn de tarieven flink gestegen waardoor het kijken via de ether in plaats van de kabel minder concurrerend is geworden.
http://www.totaaltv.nl/nieuws/14008/can ... tenne.html
CanalTenne
Digitenne maar dan goedkoper staat er op de website genoemd. Het kost bij CanalTenne 9,95 euro per maand. Bij KPN ben je tegenwoordig 12,50 euro per maand kwijt terwijl zij begonnen met 6,95 euro per maand.... Begon goedkoop daarna zijn de tarieven flink gestegen waardoor het kijken via de ether in plaats van de kabel minder concurrerend is geworden.
Er zijn nogal wat aanbieders om via DVB-T tv en radio te ontvangen.
De signaal sterkte van de verschillende aanbieders wijken nogal af, tip :
Ga naar de website van de betreffende provider en voer de postcode van je vakantie/huisadres in de daarvoor bestemde lokatielink in, niet alle servers sturen gelijke signaalsterkte door
De signaal sterkte van de verschillende aanbieders wijken nogal af, tip :
Ga naar de website van de betreffende provider en voer de postcode van je vakantie/huisadres in de daarvoor bestemde lokatielink in, niet alle servers sturen gelijke signaalsterkte door
-
gezondheid
Het betreft een WholeSale product van KPN. KPN Broadcast heeft de frequentie' s in handen en deze aanbesteding in handen. Het betreft allemaal dezelfde DVB-T signalen via de ether. Kanaal 60 via Hoogersmilde is voor een ieder dus gelijk. De ontvangst op de waddeneilanden is moeilijker en is de ontvangst van alle providers is dan ook gelijk. Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3 plus de regionale omroep hebben een landelijke dekking en zijn zonder smartcard te ontvangen FTA, Free To Air, dus gratis te ontvangen (je betaald natuurlijk kijk- en luister gelden via de Belastingdienst). Echter soms is een buiten antenne benodigd. Nog beter is een oude hark antenne voor de UHF band, deze antenne dient dan wel verticaal opgesteld te worden. Voor volledig radio-tv frequentie overzicht surf je naar: http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html
Verder kun je zonder smartcard ook gratis luisteren naar de volgende radio zenders:
Radio 1
Radio 2
3FM
Radio 4
Radio 5
Radio 6
Fun X
Regionale omroep*
*= afhankelijke welke regio je woont soms kun je twee regionale omroepen ontvangen met DVB-T vaak moet je die kanaal handmatig opzoeken omdat het automatisch het zwakste signaal verwijderd wordt. Zo kan het zijn dat je in zuidoost Friesland TV Drenthe ontvangt en geselecteerd wordt in plaats van Omrop Fryslan.
Voor een overzicht van de regionale omroep (klik op omroepen) zie http://www.roosrtv.nl/
Verder kun je zonder smartcard ook gratis luisteren naar de volgende radio zenders:
Radio 1
Radio 2
3FM
Radio 4
Radio 5
Radio 6
Fun X
Regionale omroep*
*= afhankelijke welke regio je woont soms kun je twee regionale omroepen ontvangen met DVB-T vaak moet je die kanaal handmatig opzoeken omdat het automatisch het zwakste signaal verwijderd wordt. Zo kan het zijn dat je in zuidoost Friesland TV Drenthe ontvangt en geselecteerd wordt in plaats van Omrop Fryslan.
Voor een overzicht van de regionale omroep (klik op omroepen) zie http://www.roosrtv.nl/
Bij het scannen van de kanalen verschijnt de lokale zender/kanaal vanzelf 
-
gezondheid
Het is geen lokale zender, lokale omroepen zenden niet meer uit via DVB-T zie http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/dvbt-lokaal.html
De zenders hebben een vaste volgorde op de kanalen. Wanneer je bijvoorbeeld de regionale omroep (zit standaard op kanaal 22) op 8 wilt hebben dan kan dat niet. Wel kun je gebruik maken van favorieten waarbij je eigen indeling kunt maken. Echter wanneer je even radio stations wilt luisteren en je schakelt weer terug dan zijn de favorieten weer uitgeschakeld waardoor je weer een extra handeling moet doen. Iemand die geen abonnement heeft moet van Nederland 3 helemaal door zappen naar kanaal 22 of 2 en nogmaals 2 intoetsen. Je kunt echter ook voor kiezen als je geen abonnement hebt handmatig te laten zoeken op de zenders waarachter Nederland 1 tot 4 + regio kanaal zitten.
In sommige gebieden kun je mogelijk 2 regionale omroepen ontvangen. In dat geval verwijderd het systeem de zwakkere zender die toch wel goed beeld kan geven. Wanneer je twee regionale omroepen wilt zien (veelal op de grensgebieden) kun je die alsnog handmatig toe te voegen. Op kanaal 1000 (en daarboven) worden de zenders dan geplaatst.
Laatst ging iemand bij mij DVB-T kijken maar die vond de kwaliteit nogal slecht. Weinig details, de grasvelden lijken dan grote vlaktes. HD tv geeft een scherper gedetailleerder beeld. Echter HD kan niet via Digitenne (DVB-T) uitgezonden worden. Nederland is te snel overgestapt naar DVB-T. Er is een verbeterde versie dat is DVB-T2. Echter wanneer KPN Broadcast dat gaat benutten moeten alle ontvangers omgewisseld worden. Dit is eerder al gebeurd bij de abonnementshouders die de Samsung smt-1000t hadden. Dit was het allereerste model. Deze bleek te storingsgevoelig. Ik zelf heb deze ontvanger ook gehad. Wanneer je het gasstel aanging zetten (d.m.v. vonkjes) viel het beeld alweer uit. Hij was ontzettend storingsgevoelig. De Topfield is veel beter. Verder heb ik nog de uitvoering van Online Digitenne. Deze ontvanger valt uit wanneer je mobiel gaat bellen!
De zenders hebben een vaste volgorde op de kanalen. Wanneer je bijvoorbeeld de regionale omroep (zit standaard op kanaal 22) op 8 wilt hebben dan kan dat niet. Wel kun je gebruik maken van favorieten waarbij je eigen indeling kunt maken. Echter wanneer je even radio stations wilt luisteren en je schakelt weer terug dan zijn de favorieten weer uitgeschakeld waardoor je weer een extra handeling moet doen. Iemand die geen abonnement heeft moet van Nederland 3 helemaal door zappen naar kanaal 22 of 2 en nogmaals 2 intoetsen. Je kunt echter ook voor kiezen als je geen abonnement hebt handmatig te laten zoeken op de zenders waarachter Nederland 1 tot 4 + regio kanaal zitten.
In sommige gebieden kun je mogelijk 2 regionale omroepen ontvangen. In dat geval verwijderd het systeem de zwakkere zender die toch wel goed beeld kan geven. Wanneer je twee regionale omroepen wilt zien (veelal op de grensgebieden) kun je die alsnog handmatig toe te voegen. Op kanaal 1000 (en daarboven) worden de zenders dan geplaatst.
Laatst ging iemand bij mij DVB-T kijken maar die vond de kwaliteit nogal slecht. Weinig details, de grasvelden lijken dan grote vlaktes. HD tv geeft een scherper gedetailleerder beeld. Echter HD kan niet via Digitenne (DVB-T) uitgezonden worden. Nederland is te snel overgestapt naar DVB-T. Er is een verbeterde versie dat is DVB-T2. Echter wanneer KPN Broadcast dat gaat benutten moeten alle ontvangers omgewisseld worden. Dit is eerder al gebeurd bij de abonnementshouders die de Samsung smt-1000t hadden. Dit was het allereerste model. Deze bleek te storingsgevoelig. Ik zelf heb deze ontvanger ook gehad. Wanneer je het gasstel aanging zetten (d.m.v. vonkjes) viel het beeld alweer uit. Hij was ontzettend storingsgevoelig. De Topfield is veel beter. Verder heb ik nog de uitvoering van Online Digitenne. Deze ontvanger valt uit wanneer je mobiel gaat bellen!
Kanaal 22 is toch niet zo moeilijk te vinden op het kastje ??????
het is een uniform kanaal nummet
Ik kijk nog met zo'n Samsung smt-1000t, maar herken dit niet.gezondheid schreef:Echter wanneer KPN Broadcast dat gaat benutten moeten alle ontvangers omgewisseld worden. Dit is eerder al gebeurd bij de abonnementshouders die de Samsung smt-1000t hadden. Dit was het allereerste model. Deze bleek te storingsgevoelig. Ik zelf heb deze ontvanger ook gehad. Wanneer je het gasstel aanging zetten (d.m.v. vonkjes) viel het beeld alweer uit. Hij was ontzettend storingsgevoelig
Wel gebruik ik UHF hark verticaal op zolder, en zit slechts 8km van digitenne zender mast af.
-
gezondheid
16again: met een goede antenne er op zul je er denk ik geen last van hebben.
-
gezondheid
Har06 schreef:Kanaal 22 is toch niet zo moeilijk te vinden op het kastje ??????het is een uniform kanaal nummet
Nee, maar als je alleen FTA zenders hebt (dus zonder codering) is het niet handig dat je wilt zappen van Nederland 1 naar kanaal 22. Dan zou je 'm liever op 4 willen hebben en dat kan dus niet.
Tjonge wat een probleem om 22 in te drukken, ik heb tijd genoeg in de caravangezondheid schreef:Har06 schreef:Kanaal 22 is toch niet zo moeilijk te vinden op het kastje ??????het is een uniform kanaal nummet
Nee, maar als je alleen FTA zenders hebt (dus zonder codering) is het niet handig dat je wilt zappen van Nederland 1 naar kanaal 22. Dan zou je 'm liever op 4 willen hebben en dat kan dus niet.
-
gezondheid
Het gaat er om Har dat je er zelf geen invloed op mag hebben! Als ik Radio 5 graag op één wil hebben dan mag ik die keuze hebben? De keuze's van zenders zijn meestal bij de digitale ontvangers van de kabelaars ook al vastgelegd net zoals die van de schotel.
Als jij dat graag wiltgezondheid schreef:Het gaat er om Har dat je er zelf geen invloed op mag hebben! Als ik Radio 5 graag op één wil hebben dan mag ik die keuze hebben? De keuze's van zenders zijn meestal bij de digitale ontvangers van de kabelaars ook al vastgelegd net zoals die van de schotel.