Al meer dan een half jaar (moment van aansluiting) hebben wij problemen met Kabeltelefonie en Digitale Televisie van Multikabel. De Televisiezenders storen regelmatig en diverse zenders zijn regelmatig niet beschikbaar. Telefoongesprekken komen niet door. De beller hoort mij wel maar ik hem/haar niet (of andersom) zowel direct bij opnemen of halverwege een gesprek en we hebben regelmatig geen kiestoon.
Bovenstaande is allemaal vervelend, maar de manier waarop Multikabel storingen en de daaruit voortvloeiende klachten afhandelt is werkelijk ongehoord en onbeschoft. Afspraken over terugbellen worden door Multikabel niet nagekomen, op mail wordt niet geantwoord (wacht nu al 4 weken op een reactie op de laatst ingestuurde klacht). Het is allemaal teveel om op te noemen.
Waar Multikabel wel goed in is is het automatisch afschrijven van de verschuldigde bedragen of van teveel in rekening gebrachte kosten. De teveel afgeschreven bedragen worden door Multikabel pas een maand later verrekend. Foutieve nota's worden door mij direct gestorneerd. Na stornering stuur ik Multikabel direct een mail met uitleg. en het verzoek om mij een nota te sturen voor het juiste bedrag. Op die mail word niet gereageerd. Wel krijg ik een herinnering met daarop weer het foutieve (te hoge) bedrag.
Graag zou ik volledig van Multikabel af willen zijn, maar het overstappen naar een andere provider brengt te veel kosten met zich mee (aansluitkosten en kosten Schotel)
Ik ben zeer benieuwd of ik de enige ben die dit soort problemen met Multikabel ervaar.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Multikabel Kabeltelefonie / Digitale Televisie
Re: Multikabel Kabeltelefonie / Digitale Televisie
nou je bent echt niet de enige met problemen met multikabel,analoge en digitale tv werken wel goed,maar telefonie is zeer storingsgevoelig
en internet heeft in een aantal gebieden ook veel storingen,in andere gebieden werkt het redelijk maar het blijft natuurlijk kabelinternet,adsl
via een normale telefoonlijn is veel stabieler. omdat ik zelf in de radio-tv brance werk raad ik de mensen aan om alleen analoge eventueel gecombineerd met digitale tv te nemen. voor telefoon en internet zijn er veel betere en goedkopere alternatieven.
en internet heeft in een aantal gebieden ook veel storingen,in andere gebieden werkt het redelijk maar het blijft natuurlijk kabelinternet,adsl
via een normale telefoonlijn is veel stabieler. omdat ik zelf in de radio-tv brance werk raad ik de mensen aan om alleen analoge eventueel gecombineerd met digitale tv te nemen. voor telefoon en internet zijn er veel betere en goedkopere alternatieven.
Gelukkig zit skippy in de rtv branch en heeft hij heel veel verstand van internet en telefonie, door zelf er mee te werken heeft hij deze problemen vaak geconstateerd, gelukkig zal hij altijd tips geven om bijvoorbeeld problemen te verhelpen.
Verder wil ik reageren op de problemen die meneer aangeeft.
Dus ver is het inderdaad erg vervelend dat er niet direct wordt gereageerd op klachten etc.
Had ik niet verwacht van een bedrijf die over het algemeen wel de zaakjes voor elkaar heeft.
Wat is er wel geprobeerd om het probleem te verhelpen? ( bij u thuis dan)
Anders kabels al geprobeerd of instellen van de tv...zorg er gewoon voordat je alle dingen getest hebt, want als ze je bellen kunnen ze je nergens meer op betrappen dat het bij U thuis zou moeten zitten.
Eerder op dit forum had ik ook nog wat antwoorden op een rij gezet om de telefonie af te testen.
-Ander toestel testen...
-1 toestel aansluiten ipc van meerdere, kabels controleren op 2 aderige aansluiting (rood en blauw)
Misschien suffe vragen maar zelf KPN vraagt deze dingen aan een klant.
Misschien dat ik u geholpen heb( dat zouden meer mensen moeten doen)
Verder wil ik reageren op de problemen die meneer aangeeft.
Dus ver is het inderdaad erg vervelend dat er niet direct wordt gereageerd op klachten etc.
Had ik niet verwacht van een bedrijf die over het algemeen wel de zaakjes voor elkaar heeft.
Wat is er wel geprobeerd om het probleem te verhelpen? ( bij u thuis dan)
Anders kabels al geprobeerd of instellen van de tv...zorg er gewoon voordat je alle dingen getest hebt, want als ze je bellen kunnen ze je nergens meer op betrappen dat het bij U thuis zou moeten zitten.
Eerder op dit forum had ik ook nog wat antwoorden op een rij gezet om de telefonie af te testen.
-Ander toestel testen...
-1 toestel aansluiten ipc van meerdere, kabels controleren op 2 aderige aansluiting (rood en blauw)
Misschien suffe vragen maar zelf KPN vraagt deze dingen aan een klant.
Misschien dat ik u geholpen heb( dat zouden meer mensen moeten doen)
Hoi Gast, en ook Skippy,
Bedankt voor uw reactie.
Voor wat betreft de RTV hebben we de kabels al vervangen, zelfs een kabel rechtstreeks op het punt waar de RTV het huis binnenkomt. Dit zonder resultaat. Er is een monteur langs geweest die kwam met het verhaal dat de installateur van multikabel het bij aansluiting niet goed in de meterkast had afgemonteerd. Hij had het nu wel goed gedaan. Jammer voor hem, maar de problemen bleven.
Voor de Telefonie hebben we een toestel geleend van iemand anders, ook dat toestel geeft problemen. Verder is de kabel tussen modem en basis station door multikabel zelf geleverd, dus dat moet wel goed zijn. Vrienden van ons, een paar huizen verder hebben exact dezelfde klachten.
Bijkomend probleem (RTV) is dat bepaalde zenders regelmatig niet beschikbaar zijn en dat sommige zenders (o.a. National Geographic) digitaal geen ondertiteling heeft maar analoog wel. Dit alles lijkt me niet aan mijn kant liggen. Ik kan op de decoder een metertje zien per kanaal en dat metertje geeft aan dat er een signaalsterkte van gemiddeld 80% is dat zou meer dan voldoende moeten zijn maar toch ervaren we deze problemen.
Ik heb het vermoeden dat het RTV probleem bij Multikabel ligt of aan de door Multikabel geleverde Panasonic decoder. Dat kan ik helaas niet checken want iedereen die ik ken heeft een gelijke decoder geleverd gekregen.
Ik ben al klant sinds het Sonera tijdperk. Wat was ik blij dat Multikabel e.e.a. weer overnam. Nu begin ik te twijfelen of die blijheid wel terecht was. Deja vouz?
Bedankt voor uw reactie.
Voor wat betreft de RTV hebben we de kabels al vervangen, zelfs een kabel rechtstreeks op het punt waar de RTV het huis binnenkomt. Dit zonder resultaat. Er is een monteur langs geweest die kwam met het verhaal dat de installateur van multikabel het bij aansluiting niet goed in de meterkast had afgemonteerd. Hij had het nu wel goed gedaan. Jammer voor hem, maar de problemen bleven.
Voor de Telefonie hebben we een toestel geleend van iemand anders, ook dat toestel geeft problemen. Verder is de kabel tussen modem en basis station door multikabel zelf geleverd, dus dat moet wel goed zijn. Vrienden van ons, een paar huizen verder hebben exact dezelfde klachten.
Bijkomend probleem (RTV) is dat bepaalde zenders regelmatig niet beschikbaar zijn en dat sommige zenders (o.a. National Geographic) digitaal geen ondertiteling heeft maar analoog wel. Dit alles lijkt me niet aan mijn kant liggen. Ik kan op de decoder een metertje zien per kanaal en dat metertje geeft aan dat er een signaalsterkte van gemiddeld 80% is dat zou meer dan voldoende moeten zijn maar toch ervaren we deze problemen.
Ik heb het vermoeden dat het RTV probleem bij Multikabel ligt of aan de door Multikabel geleverde Panasonic decoder. Dat kan ik helaas niet checken want iedereen die ik ken heeft een gelijke decoder geleverd gekregen.
Ik ben al klant sinds het Sonera tijdperk. Wat was ik blij dat Multikabel e.e.a. weer overnam. Nu begin ik te twijfelen of die blijheid wel terecht was. Deja vouz?
de digitale televisie zou toch wel goed moeten kunnen werken, probeer de decoder eens rechtstreeks op het aboneeovername punt in de meterkast aan te sluiten, dus zonder de splitter voor internet en telefoon, en voor het internet en telefoon zou ik echt naar iets anders gaan uitkijken, je wil niet weten hoeveel storingen daar mee zijn, niet dat ik hier reclame wil maken maar enkele vrienden van mij hebben nu tiscali adsl en telefoon,en kunnen dan wel gratis naar alle vaste telefoonnummers bellen. vele andere adsl providers komen ook met dergelijke aanbiedingen. niet voor niets maakt het bedrijfsleven nagenoeg alleen gebruik van dsl en adsl verbindingen omdat dat de meest stabiele verbinding is.