Multikabel is in mijn woonplaats de aanbieder van kabeltv. Zij lijken serieus werk te willen maken van digitale tv en dat gaat ten koste van het analoge pakket. In het afgelopen jaar maken steeds meer zenders plaats voor een testkanaal maar wordt het tarief elk jaar weer gecorriceerd met de inflatiecorrectie.
Ik heb nog geen zin om over te stappen op digitale tv vandaar dat ik mij afvraag of een kabeltv leverancier zoals Multikabel zo maar het pakket mag versoberen om vervolgens het tarief op het zelfde peil te houden.
Iemand ideeen? Bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Multikabel versobert analoog pakket
Re: Multikabel versobert analoog pakket
Het zenderaanbod dient aan een aantal bij wet bepaalde eisen te voldoen. Zo dienen bijvoorbeeld de zenders Nederland 1, 2 en 3 en een regionale zender zonder meer te worden doorgegeven. Daarnaast komt het aanbod tot stand door een zogenaamde 'programmaraad'. Wat voor soort lieden in zo'n raad zitting hebben is mij niet bekend. Maar als ik het aanbod in mijn omgeving, alwaar upc de scepter zwaait, bekijk heb ik er weinig waardering voor. Dat je nog geen zin hebt in een 'digitaal avontuur' kan ik mij voorstellen. Hoewel aanschaf van Digitenne een flinke kostenbesparing belooft. Alleen is het zenderaanbod van Digitenne nog beroerder als het aanbod van de kabelaar.