LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] na kanalenwijziging @HOME sommige zenders niet meer digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
blackblom

na kanalenwijziging @HOME sommige zenders niet meer digitaal

Ongelezen bericht door blackblom »

In november kochten wij een nieuwe Sony flatscreen tv met card voor digitale tv. Je hoeft dan geen apart kastje meer te kopen voor digitale tv.
Amper 2 weken later krijgen we een brief van @HOME dat de kanalen gewijzigd gaan worden. Inderdaad gebeurd dat, maar nadien zijn een aantal zenders, zoals MTV, Nicklodeon, TMF, niet meer digitaal te ontvangen. Het zou aan de card liggen, dus wij die omgeruild in de zaak waar we de tv kochten. Helaas, probleem bleef. Nu blijkt na tig keer bellen over en weer, wat het wel degelijk aan @HOME ligt, die bepaalde codes niet goed doorgeeft aan de cards van Sony.
Wat nu?

kweenie

Re: na kanalenwijziging @HOME sommige zenders niet meer digitaal

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, hangt er denk ik vanaf of athome heeft toegezegd dat je tv dezelfde functionaliteit heeft/houdt of niet. Ze hebben zelf een (beperkt) lijstje ontvangers die ze ondersteunen, en van die ontvangers weet je dat ze blijven werken. Er zijn wel meer andere ontvangers, maar daarvan is de ontvangst niet gegarandeerd.

Ik denk dus dat je gewoon een beetje pech hebt. En dat je eventueel toch een aparte (door athome ondersteunde) digitale ontvanger moet kopen.

Stefan007

Ongelezen bericht door Stefan007 »

Ik heb een Sony KDL-32D3000 in bezit.

Inmiddels en na veel gedoe kan alle @home digitaal kanalen ontvangen. Het instellen verliep dus niet zonder problemen maar als je 't weet is het een fluitje van een cent.
TIP1 bel niet met de helpdesk van @home, Kost je veel geduld en geld, en als je iemand aan de lijn krijgt weet die je te vertellen dat ze jou probleem niet herkennen en dat ze jou apparatuur niet ondersteunen, tuuut-tuuut-tuuut (opgehangen) en bedankt!

Eerst had ik de "Snelscan" (Digitale instellingen Menu)methode gebruikt. Dat leverde slechts een tiental zenders op, Daarna de "Volledige scan"dat gaf een beter resultaat, maar niet alle zenders werden gevonden. Omdat me dat niet bevredigde heb ik verder gezocht.
Na allerei pogingen kan ik nu alle zenders ontvangen via het handmatig ingeven van: "Symbol rate", "Frequentie", en "Netwernummer".
Deze gegevens zijn afhankelijk van je postcode. Je vindt deze info in de "handleiding TV digitaal", (pg8 en pg11ev). die bij je smartcard pakket zit.
Je kunt deze parameters instellen als je voor de "Snelscan" methode kiest. de default waardes voor "Freqentie", "Netwerk-ID", en Symboolsnelheid" verander je dan van "Auto" en "Handmatig" en vul je de @home waardes in.
Bij mij werkt dit Uitstekend!
Voor de volledigheid ik gebruik de Alphacrypt card met met v3.12 firmware. (niet de light card!)

jawa

Ongelezen bericht door jawa »

Ik heb ook hetzelfde probleem. Bij mij vallen de kanalen 1 t/m 9 weg en @home kan hier geen reden voor bedenken waar het aan kan liggen. (klantenservice is heel erg slecht, valt niet mee te praten). Ze zeggen steeds dat het aan de binnenhuis bekabeling ligt terwijl het aan @home zelf ligt. Wij hebben 5 diverse coaxkabels van 1 meter gekocht en aangesloten op de contactdoos waar het signaal binnenkomt maar nog steeds hetzelfde probleem.

Daarnaast hebben wij al 25 keer gebeld en 10 keer gemaild , maar nog steeds is er geen oplossing. Binnenkort zullen we contact opnemen met de consumenten bond.

P.s. Als iedereen contact opneemt met de consumentenbond dan kan er misschien een oplossing komen. Nou zitten we met een decoder en het probleem dat @home op sommige plaatsen een monopolistische positie heeft en misbruik maken van hun macht.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Je kunt natuurlijk ook naar de leverancier van je apparaat gaan. Dat zou ik in eerste instantie doen.
Het is trouwens volgens mij niet zozeer zo dat athome zijn monopoliepositie uitbuit. Het is meer zo dat er in Nederland iets andere kanalen worden gebruikt voor de digitale tv, zodat de apparaaten enigszins aangepast moeten worden voor de nederlandse markt. Bij de door athome geleverde apparaten is dat in elk geval goed gebeurd en wordt ook gegarandeerd dat je ze kunt gebruiken.

Gesloten