| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterecht geïncasseerde abonnementskosten Digitenne
Onterecht geïncasseerde abonnementskosten Digitenne
Als afnemer van interactieve TV betalen wij geen abonnementskosten voor Digitenne aan KPN.
Ten onrechte schrijft KPN na de abonnement-verhoging echter 2,84 euro teveel af. KPN kondigt per mail aan dat ze dit de maand er op zullen verrekenen met de nieuwe maandfactuur.
2,84 euro lijkt een klein bedrag, maar bedenk dan eens het volgende;
Betekent dat KPN van een grote groep Digitenne-afnemers 2,84 euro teveel heeft afgeschreven.
KPN incasseert dit klein bedrag vele malen en dit maakt uiteindelijk een groot bedrag.
Een groot bedrag, waar KPN door haar eigen fout, ook nog eens van profiteert én niet haar klanten.
Van dit bedrag kan KPN namelijk leuk een maandrente trekken en verwerft het eenvoudig een zeer goedkope kortlopende lening, namelijk een lening zonder rente.
Zou KPN in dit geval niet z.s.m. deze teveel geïncasseerde kosten moeten terugstorten in plaats van een maand te wachten?
Ten onrechte schrijft KPN na de abonnement-verhoging echter 2,84 euro teveel af. KPN kondigt per mail aan dat ze dit de maand er op zullen verrekenen met de nieuwe maandfactuur.
2,84 euro lijkt een klein bedrag, maar bedenk dan eens het volgende;
Betekent dat KPN van een grote groep Digitenne-afnemers 2,84 euro teveel heeft afgeschreven.
KPN incasseert dit klein bedrag vele malen en dit maakt uiteindelijk een groot bedrag.
Een groot bedrag, waar KPN door haar eigen fout, ook nog eens van profiteert én niet haar klanten.
Van dit bedrag kan KPN namelijk leuk een maandrente trekken en verwerft het eenvoudig een zeer goedkope kortlopende lening, namelijk een lening zonder rente.
Zou KPN in dit geval niet z.s.m. deze teveel geïncasseerde kosten moeten terugstorten in plaats van een maand te wachten?
Re: Onterecht geïncasseerde abonnementskosten Digitenne
Storneer het bedrag en maak zelf het juiste bedrag over als je dit zo'n probleem vindt.
-
Alphavista
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bespaar je maandenlange ergernissen door hun rekeningnummer te blokkeren is mijn advies.
Zal dat geen nieuwe ergernissen opleveren?Alphavista schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bespaar je maandenlange ergernissen door hun rekeningnummer te blokkeren is mijn advies.
Ik denk dat KPN aan administratiekosten heel wat meer kwijt is dan die paar luizige centen die ze op een maandje aan rente vangen op dit soort kleine bedragen. Zeg het zijn 10.000 abonnees. Dan gaat het om 28.400. Zelfs met een jaarrente van 3%, wat tegenwoordig niet meer reeel is, komt dat uit op een goede 70 euro bespaard aan rente per maand. Ze zijn echt meer kwijt om dat weer administratief recht te brijen en dit te communiceren naar de consument hoor. Het is dus niet echt een gratis lening.
-
Alphavista
Wellicht, maar ik accepteerde het niet meer dat er onterecht bedragen van mijn rekening door KPN werden afgeschreven.Barman schreef:Zal dat geen nieuwe ergernissen opleveren?Alphavista schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bespaar je maandenlange ergernissen door hun rekeningnummer te blokkeren is mijn advies.
KPN zal vast niet accepteren dat er niet wordt betaald, dus dan kan het beeld wel eens op zwart gaan.Alphavista schreef:Wellicht, maar ik accepteerde het niet meer dat er onterecht bedragen van mijn rekening door KPN werden afgeschreven.Barman schreef:Zal dat geen nieuwe ergernissen opleveren?Alphavista schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bespaar je maandenlange ergernissen door hun rekeningnummer te blokkeren is mijn advies.
Tja... da's de macht van een bedrijf. Als ze vindt dat je niet of niet voldoende hebt betaald dan "kan het beeld wel eens op zwart gaan". En als dat "niet of niet voldoende" komt door een foutje van het bedrijf zélf, dan heb je als consument fijn het nakijken.Barman schreef:KPN zal vast niet accepteren dat er niet wordt betaald, dus dan kan het beeld wel eens op zwart gaan.Alphavista schreef:Wellicht, maar ik accepteerde het niet meer dat er onterecht bedragen van mijn rekening door KPN werden afgeschreven.Barman schreef:
Zal dat geen nieuwe ergernissen opleveren?
Automatisering heeft ook 'n paar nadeeltjes (iets met "niet terug kunnen draaien in de administratie" ofzo)
Als jij hun rekeningnummer blokkeert kan het nooit door een foutje van het bedrijf zijn.kiz schreef: Tja... da's de macht van een bedrijf. Als ze vindt dat je niet of niet voldoende hebt betaald dan "kan het beeld wel eens op zwart gaan". En als dat "niet of niet voldoende" komt door een foutje van het bedrijf zélf, dan heb je als consument fijn het nakijken.
Automatisering heeft ook 'n paar nadeeltjes (iets met "niet terug kunnen draaien in de administratie" ofzo)
Tot zover zijn we het eens.Barman schreef:Als jij hun rekeningnummer blokkeert kan het nooit door een foutje van het bedrijf zijn.kiz schreef: Tja... da's de macht van een bedrijf. Als ze vindt dat je niet of niet voldoende hebt betaald dan "kan het beeld wel eens op zwart gaan". En als dat "niet of niet voldoende" komt door een foutje van het bedrijf zélf, dan heb je als consument fijn het nakijken.
Als het bedrijf echter te veel incasseert moet je als consument maar afwachten wanneer het bedrijf genegen is dit weer recht te trekken. En ook een stornering komt je op een "niet of niet voldoende betaald" te staan, met het risico dat het beeld op zwart gaat. En dan is 't toch echt wél een foutje van het bedrijf.
Ergo: het bedrijf heeft meer machtsmiddelen dan de consument.
Een stornering lukt je wel, mits je daarna het correcte bedrag betaald met de juiste vermelding, maar om je nu druk te gaan maken om 2,84 euro? 
Moet je voor de gein 's € 2,84 te weinig overmakenBarman schreef:Een stornering lukt je wel, mits je daarna het correcte bedrag betaald met de juiste vermelding, maar om je nu druk te gaan maken om 2,84 euro?
.
Laatst gewijzigd door kiz op 29 jun 2013 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je gelijk in, maar dat komt omdat zij een automatisch systeem hebben dat al begint te piepen bij een cent te weinig. Dus dan zit je al gelijk in de molen.kiz schreef: Moet je voor de gein 's € 2,84 te weinig overmaken
KPN geeft de fout toe en geeft aan die met de volgende betaling te herstellen. Ook weer makkelijk want ook weer automatisch. Moet je je dan druk gaan maken omdat zij hier miljoenen aan rente aan gaan "verdienen"? Zoals al eerder aangegeven, de fout kost ze meer dan dat hij opbrengt.
Mij gaat het er, itt TS, dan ook niet om of het KPN al dan niet iets opbrengt.Barman schreef:Heb je gelijk in, maar dat komt omdat zij een automatisch systeem hebben dat al begint te piepen bij een cent te weinig. Dus dan zit je al gelijk in de molen.kiz schreef: Moet je voor de gein 's € 2,84 te weinig overmaken
KPN geeft de fout toe en geeft aan die met de volgende betaling te herstellen. Ook weer makkelijk want ook weer automatisch. Moet je je dan druk gaan maken omdat zij hier miljoenen aan rente aan gaan "verdienen"? Zoals al eerder aangegeven, de fout kost ze meer dan dat hij opbrengt.
Betaal je te weinig dan ga je inderdaad automatisch de molen in en neemt KPN geen genoegen met "dat herstel ik met de volgende betaling. Past niet in hun automatische systeem.
Maak jij een foutje dan loop je het risico dat je beeld op zwart gaat, maakt KPN een foutje dan kan je er als consument zelf achteraan (en dat kost de consument ook tijd = geld).
kiz schreef:[Mij gaat het er, itt TS, dan ook niet om of het KPN al dan niet iets opbrengt.
Betaal je te weinig dan ga je inderdaad automatisch de molen in en neemt KPN geen genoegen met "dat herstel ik met de volgende betaling. Past niet in hun automatische systeem.
Maak jij een foutje dan loop je het risico dat je beeld op zwart gaat, maakt KPN een foutje dan kan je er als consument zelf achteraan (en dat kost de consument ook tijd = geld).
Wat een drukte om niets, notoire wanbetalers moeten inderdaad een zwart beeld krijgen
-
Annikaatje
Als jij 2,84 te weinig betaalt, gaat je beeld echt niet op zwart. Dan krijg je hooguit een betalingsherinnering (kost het bedrijf geld) en maak je het alsnog over. En dat gebeurt echt niet binnen de maand, dus dan heb je zelf 'rentevoordeel'.
Annikaatje schreef:Als jij 2,84 te weinig betaalt, gaat je beeld echt niet op zwart. Dan krijg je hooguit een betalingsherinnering (kost het bedrijf geld) en maak je het alsnog over. En dat gebeurt echt niet binnen de maand, dus dan heb je zelf 'rentevoordeel'.
Geen wonder dat de providers wanbetalers overdragen aan een incassoburo
Ja, daarnaast heeft u recht op de wettelijke rente ad 3% en incassokosten ad 40 euro. Niet dat je het krijgt, maar je hebt er wel recht op. Overigens kun je het geincasseerde bedrag ook gewoon storneren en het juiste bedrag overboeken.constans schreef:Zou KPN in dit geval niet z.s.m. deze teveel geïncasseerde kosten moeten terugstorten in plaats van een maand te wachten?
Joh!. Dat niemand anders daar op komt!alfatrion schreef:constans schreef: Overigens kun je het geincasseerde bedrag ook gewoon storneren en het juiste bedrag overboeken.