LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opname mogelijkheid bij UPC of KPN: alleen huren?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
gezondheid

Opname mogelijkheid bij UPC of KPN: alleen huren?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Nu heb ik nog een DVD-recorder waarmee ik programma's kan gaan opnemen. Via UPC een pakket voor 30 euro per maand waarmee je kunt internetten, bellen en analoge tv. Dit pakket kun je niet meer afnemen bij UPC. Wil je een apparaat wat kan opnemen dan moet je 50 euro per maand betalen. Vervolgens gevraagd aan de verkoopmedewerker dat dit niet goedkoper kan. Vervolgens kwam er een nieuw aanbod: Dit pakket kost 40 euro per maand. Dan kun je programma's opnemen. Dit kost dus 10 euro per maand extra. Het opname apparaat wordt niet jouw eigendom en heb je in bruikleen. Dus dit kost 120 euro per jaar. Dit terwijl een DVD-recorder iets van € 200 euro kost eenmalig. Ook bij KPN heb je een soort huur constructie. Ik vind deze manier van werken erg prijzig....

Gaan we terug naar het PTT tijdperk? Daar kon je ook een draaischijftoestel huren en dat nooit je eigendom werd. Zie bericht: http://www.sp.nl/nieuwsberichten/97/970 ... r_ptt.html

Tijden herleven weer? Zijn er nog alternatieven?

puma73

Re: Opname mogelijkheid bij UPC of KPN: alleen huren?

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Nu heb ik nog een DVD-recorder waarmee ik programma's kan gaan opnemen. Via UPC een pakket voor 30 euro per maand waarmee je kunt internetten, bellen en analoge tv. Dit pakket kun je niet meer afnemen bij UPC. Wil je een apparaat wat kan opnemen dan moet je 50 euro per maand betalen. Vervolgens gevraagd aan de verkoopmedewerker dat dit niet goedkoper kan. Vervolgens kwam er een nieuw aanbod: Dit pakket kost 40 euro per maand. Dan kun je programma's opnemen. Dit kost dus 10 euro per maand extra. Het opname apparaat wordt niet jouw eigendom en heb je in bruikleen. Dus dit kost 120 euro per jaar. Dit terwijl een DVD-recorder iets van € 200 euro kost eenmalig. Ook bij KPN heb je een soort huur constructie. Ik vind deze manier van werken erg prijzig....

Gaan we terug naar het PTT tijdperk? Daar kon je ook een draaischijftoestel huren en dat nooit je eigendom werd. Zie bericht:

Tijden herleven weer? Zijn er nog alternatieven?
Een bericht dat 16 jaar oud is??

Tja in tijden van crisis moet de schoorsteen van UPC blijven roken. maar troost je ook bij andere aanbieders moet betalen voor opnemen.

Je ziet problemen die er niet zijn. (zoals gewoonlijk)

gezondheid

Ik zie wel problemen Puma73. Mag ik jouw een TV toestel geven waarbij jij maandelijks 50 euro per maand gaat betalen dat nooit je eigendom wordt?!

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

gezondheid schreef:Ik zie wel problemen Puma73. Mag ik jouw een TV toestel geven waarbij jij maandelijks 50 euro per maand gaat betalen dat nooit je eigendom wordt?!
We hebben het hier wel over een toestel/apparaat die wat dingen kan, die je oude dvd-recorder niét kan volgens mij?

puma73

gezondheid schreef:Ik zie wel problemen Puma73. Mag ik jouw een TV toestel geven waarbij jij maandelijks 50 euro per maand gaat betalen dat nooit je eigendom wordt?!
Er zijn wel meer bedrijven die aan particulieren verhuren waarbij het gehuurde nooit je eigendom wordt. Er worden t.v., laptoppen, koelkasten. wasmachines en drogers verhuurt voor hogere bedragen dan 50 euro per maand.
Dus ik zie jouw probleem niet.

gezondheid

Probleem is er dat je bij UPC geen enkele keuze hebt. Je kunt nu met de opname apparatuur analoge signalen opnemen volgens mij maar niet digitale. Ik wil dus kiezen voor een apparaat dat ik zelf koop en mijn eigendom wordt.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

gezondheid schreef:Probleem is er dat je bij UPC geen enkele keuze hebt. Je kunt nu met de opname apparatuur analoge signalen opnemen volgens mij maar niet digitale. Ik wil dus kiezen voor een apparaat dat ik zelf koop en mijn eigendom wordt.
Dan dus niet kiezen voor upc of kpn, die keuze heb je. Net als dat een bedrijf ook zelf mag kiezen hoe en wat het aanbiedt. Zo moeilijk is het niet.

puma73

angel1978 schreef:
gezondheid schreef:Probleem is er dat je bij UPC geen enkele keuze hebt. Je kunt nu met de opname apparatuur analoge signalen opnemen volgens mij maar niet digitale. Ik wil dus kiezen voor een apparaat dat ik zelf koop en mijn eigendom wordt.
Dan dus niet kiezen voor upc of kpn, die keuze heb je. Net als dat een bedrijf ook zelf mag kiezen hoe en wat het aanbiedt. Zo moeilijk is het niet.
+1, probleem opgelost

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dat digitale zenders niet kunnen worden opgenomen is niet zo vreemd. Bij analoog wordt het signaal vanzelf slechter dus kopieën zijn niet zo'n probleem. Bij digitaal is de tigste kopie in principe nog net zo goed als de eerste. Als een bedrijf veel geld voor content betaald (zoals de zenders die UPC doorgeeft) dan lijkt het me logisch dat die er niet op zitten te wachten dat iedereen dat zomaar verliesvrij kan opnemen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

puma73 schreef:Tja in tijden van crisis moet de schoorsteen van UPC blijven roken. maar troost je ook bij andere aanbieders moet betalen voor opnemen.

Je ziet problemen die er niet zijn. (zoals gewoonlijk)
Bij bv Ziggo kun je gewoon je eigen apparaat kopen en hoef je dus niets extra te betalen als je wil opnemen. Zo evident is het dus niet dat je zou moeten betalen voor opnemen.

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

Nou, ook de hacker-natie gaat met de tijd mee en dus zijn er inmiddels allang DVR's in omloop met eigen firmware. En daarmee kun je, jawel, het digitale signaal opnemen. Net zoals we vroeger voor Filmnet een (DIY)decoder hadden die moest "warmdraaien" ( de code moest ingelezen worden en die kwam eens per 20 minuten met het signaal mee ) hebben we nu dus een digitaal broertje. Ook zijn er speciale hacks in omloop waarmee je een HDD aan je HDD-loze decoder kunt hangen.
En ik heb geen idee waar je dit allemaal vandaan kunt halen :mrgreen:

Gesloten