LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 40pfl5605h12

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
student538

Philips 40pfl5605h12

Ongelezen bericht door student538 »

Bij de Philips 40pfl5605h12 heb ik de volgende problemen (bugs). Merken willen liever de bugs niet prijsgeven natuurlijk. Ik vind het belangrijk dat dit bekend wordt.

* Loopt vast bij detecteren van externe apparatuur
* Hij geeft het signaal niet door van de HDMI kanaal, er wordt vermeld geen video signaal. Bij in en uitschakelen van standby krijg je wel weer het gewenste kanaal anders blijft hij op zwart.

Nieuwe firmware er opgezet:

* TV springt zo nu en dan naar zwart en geluid valt weg
* Contrast gaat drastisch naar beneden en het beeld is bijna zwart. Bij in en uitschakelen vanuit de standby krijg je weer een normaal contrast.
* TV reageert nergens meer op commando's. Volume kun je wel zachter/harder zetten maar verder ook niet. Knopje "huisje" indrukken: Geen reactie.

Al met al geen aanrader dus.

Snertjong

Re: Philips 40pfl5605h12

Ongelezen bericht door Snertjong »

Klopt , ook zo,n probleem gehad met m,n 42pfl

Ergste in mijn geval was eigenlijk het "geluid"vaak wel beeld maar nimmer met geluid.

e.e.a online gezocht en kwam hierbij op de phillips site - ik zag een kans om online vragen te stellen -ik kreeg zowaar respons op m,n vraag-eerste vraag was of ik al een update had(niet dus ) deze stuurde men direct.

uurtje later weer contact gezocht en gemeld dat dit geen oplossing aan mijn probleem gaf .

Men vroeg m,n telefoon nummer ,en direct namen ze contact op.

Zelfde week kwam monteur langs en verving het komplete moederboard
(modificatie) zei de monteur,ook nog wat andere kleine dingen en sindsdien
nooit geen problemen meer gehad.

Dus wat mij betreft niets dan lof voor deze prima oplossing .

Toestel was pas 6 mnd oud .

student538

Ongelezen bericht door student538 »

Bedankt voor je informatie! Toen ik de TV kocht waren er gelijk al problemen. Philips gaf toen al gelijk aan dat de TV terug naar de winkel moest. Eigenlijk dom geweest om dat niet gelijk te doen. Ik had de TV toen in- en uitgeschakeld en toen werkte hij wel weer een tijd goed.

Snertjong

Ongelezen bericht door Snertjong »

Geen dank,ik zag je posting en het kwam mij dus bekend voor.

Ik heb dus gelijk de verkopende winkel buiten beschouwing gelaten,die verdienen er ook geen drol meer aan 475 Euri voor een 42 inch vond ik scherp,maar bij toeval liep ik hier tegenaan en had dus geluk.

Ik heb een maand later ook een Bleu-ray daar gekocht die werkte vanaf dag 1 gelijk goed.

Beide toestellen heb ik wel online bij Phillips geregistreerd .
Succes.

Gesloten