Dag allen,
Onlangs heb ik bij redcoon twee LG55 LB630V tv-schermen besteld.
Na hiervoor betaald te hebben werd ik er door Redcoon op geattendeerd dat zij nog maar een tv konden leveren. Het was voor hen niet mogelijk om er een bij te bestellen.
Mogen zij producten verkopen die ze niet in voorraad hebben? En zijn zij dan verplicht om mij als klant een andere optie te bieden.
Het enige aanbod dat ik heb gekregen is om al het geld teruggestort te krijgen en daarmee klaar. Er is mij verder geen 'coulance' geboden. Ik had het reëel gevonden als zij een net iets duurdere tv met dezelfde specificaties (philips) aan mij hadden aangeboden voor het geld van de LG.
Groet,
Abel
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Redcoon bestelling
Re: Redcoon bestelling
Ja, dat mogen ze. Waar gewerkt wordt worden wel eens fouten gemaakt. In dit geval was er kennelijk een mismatch tussen de website en de daadwerkelijke voorraad. En als ze niet meer kunnen bijbestellen houdt het op.
Jij wilt iets kopen, dat lukt niet, je krijgt je geld terug. Wat wil je nou nog meer? Keurig opgelost toch?
Netjes van Redcoon....voor de verandering.
Er is een koopovereenkomst gesloten. De verkoper kan niet leveren. Dus heb je het recht om elders een dekkingskoop te sluiten en het verschil te verhalen op de verkoper, zolang je daarbij maar redelijk te werk gaat. Echter, als het aanbod vrijblijvend is gedaan dan kan de verkoper hier binnen zeer korte tijd onderuit na het sluiten van de overeenkomst.
Artikel 7:37 BW schreef:Heeft de koper of de verkoper een dekkingskoop gesloten en is hij daarbij redelijk te werk gegaan, dan komt hem het verschil toe tussen de overeengekomen prijs en die van de dekkingskoop.
Artikel 6:219 lid 2 BW schreef:De herroeping kan slechts geschieden, zolang het aanbod niet is aanvaard en evenmin een mededeling, houdende de aanvaarding is verzonden. Bevat het aanbod de mededeling dat het vrijblijvend wordt gedaan, dan kan de herroeping nog onverwijld na de aanvaarding geschieden.