LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung LCD TV LE46F86B

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Robert F.

Samsung LCD TV LE46F86B

Ongelezen bericht door Robert F. »

Hallo,

In november 2007 heb ik mijn TV gekocht voor €2100.00 (toendertijd een van de top modelen). Ik heb mijn TV al een keer eerder aangeboden ter reparatie in 2010 waar ik een vergoeding moest betalen van €130,00 (heb het zelf gebracht naar de Samsung dealer in Purmerend). Dit betrof een voeding die kapot was.
Helaas stoort de TV al bijna drie kwart jaar. Eigenlijk heb ik er niet iets direct mee gedaan, omdat het probleem na een minuutje vanzelf oploste. De TV gaf aan de rechter kant horizontale strepen en maakte het scherm donkerder. Vorige maand duurde het eigenlijk steeds langer en werd het irritanter.
Deze maand toch besloten de TV te laten repareren en daar moet ik dan een vergoeding voor betalen van €320.00. Een behoorlijk bedrag, maar dan heb ik wel weer een werkend toestel.
Eergisteren ben ik gebeld en is gemeld dat de TV niet meer gerepareerd kan worden (geen paneel meer beschikbaar). Als oplossing geven zij aan dat ze Samsung zullen informeren met dit probleem en dat zij een voorstel doen aan de dealer en mij. Zij zullen de TV storten...

Wat kan ik hiervan verwachten?

Ik wil eigenlijk geen nieuwe TV (en de kosten wat zich vermoedelijk gaat meebrengen), maar ben er eigenlijk nu tot gedwongen.

boef530

Re: Samsung LCD TV LE46F86B

Ongelezen bericht door boef530 »

Een tv die in 2007 een top model was met de hoofdprijs er aan vast is in 2012 zo achterhaald. Reparatie is blijkbaar geen optie omdat de onderdelen niet meer leverbaar zijn.
Zij zullen de TV storten...
Wat wordt hiermee bedoeld afvoeren om onderzoekskosten te vermijden? zoja dan bent u aan de grillen van Samsung overgeleverd en die gaan echt geen coulance geven.

Robert F.

boef530 schreef:Een tv die in 2007 een top model was met de hoofdprijs er aan vast is in 2012 zo achterhaald. Reparatie is blijkbaar geen optie omdat de onderdelen niet meer leverbaar zijn.
Zij zullen de TV storten...
Wat wordt hiermee bedoeld afvoeren om onderzoekskosten te vermijden? zoja dan bent u aan de grillen van Samsung overgeleverd en die gaan echt geen coulance geven.
Ja, storten.

Wat bedoel je met "echt geen coulance geven"? Dat ze helemaal niet ergens een tegemoetkoming aan komen? Doordat consumenten als ik duurdere tv's koop, kunnen zij door ontwikkelen. Waarom zou ik dan zo'n tv kopen?

Ik mag verwachten dat een groot bedrijf als samsung een tv van deze kwaliteit van meer dan 4 jaar oud nog gewoon kan repareren. Waarom hebben ze dan een service afdeling?

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Het zal best in 2007/2008 een topmodel zijn geweest maar ik heb de specificaties even bekeken en nu zit je dus met dezelfde specificaties aan een budget-type (€500.-/€700.- Hooguit) van Samsung. Persoonlijk zou ik ieder redelijk aanbod vlug aannemen. boef530 heeft namelijk (helaas voor jou) gelijk dat dit merk niet echt veel uit coulance doet.

Spec van jou TV.
http://nl.hardware.info/productinfo/393 ... cificaties

trail46

Deze heeft zelfs nog betere spec's en zie wat dat nu nog maar kost.Is een internet tv/ Led verlichting/ meer USB-poorten en meer. Afijn, het punt lijkt duidelijk.

http://tweakers.net/pricewatch/307533/s ... l#tab:info

Of deze voor €550.-
http://tweakers.net/pricewatch/308269/s ... l#tab:info
Laatst gewijzigd door trail46 op 02 sep 2012 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

boef530

als je toch aan het toestel gehecht bent dan is afvoeren geen optie, de onderzoekskosten betalen en naar een lokale reparateur brengen die kunnen nog heel veel repareren. Maar houd goed in je achterhoofd dat het toestel over de levensduur heen is.
Laatst gewijzigd door boef530 op 02 sep 2012 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.

trail46

boef530 schreef:als je toch aan het toestel gehecht bent dan is afvoeren geen optie, de onderzoekskosten betalen en naar een lokale reparateur brengen die kunnen nog heel veel repareren.
Dat is een prima tip. Wat voor de grote bedrijven gewoon word afgeschreven kan bij hun vaak nog worden hersteld tegen redelijke kosten.

Robert F.

boef530 schreef:als je toch aan het toestel gehecht bent dan is afvoeren geen optie, de onderzoekskosten betalen en naar een lokale reparateur brengen die kunnen nog heel veel repareren. Maar houd goed in je achterhoofd dat het toestel over de levensduur heen is.
Dat is op zich een goed idee. Dank je wel.

Het zal wel aan mij liggen dat ik toch iets anders verwacht. Als ik een nieuwe Samsung koop van bijvoorbeeld €2500,00 wordt er niet gezegd dat hij over 3/4 jaar niet meer gemaakt kan worden en dat je het dan maar moet doen met een budget model.

Ik zelf zou verwachten dat je uit dezelfde range , dus een 6 serie, het uitgangspunt wordt genomen. Misschien niet een goed voorbeeld, maar als ik een ford mondeo koop, verwacht ik geen ford ka terug.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik heb hetzelfde gehad, maar dan met een karcher hogerdruk spuit. Garantie is 2 jaar en hij ging net met 3 jaar stuk. Karcher zelf wil geen kant uit en de reparatie kost duurder als een nieuwe omdat de prijzen inmiddels toch wel gekelderd zijn..

Dit is dan ook waarom ik niet meer aan dure merken gekluisterd zit. Dure merken zijn echt niet per definitie beter..

trail46

Robert F. schreef: Het zal wel aan mij liggen dat ik toch iets anders verwacht. Als ik een nieuwe Samsung koop van bijvoorbeeld €2500,00 wordt er niet gezegd dat hij over 3/4 jaar niet meer gemaakt kan worden en dat je het dan maar moet doen met een budget model.
Hoewel ik je goed kan begrijpen is dit toch de dagelijkse realiteit. Je krijgt een toestel terug ( dat hoop je) die dezelfde specificaties heeft als degene die jij /4/5 jaar geleden kocht, niets meer niets minder.
Laatst gewijzigd door trail46 op 02 sep 2012 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

boef530

Het nare is wel dat in 2007 de techniek van lcd schermen nog niet was uitontwikkeld, de meeste hadden nog geen HD en de mogelijkheden die ze nu hebben. Veel geld betalen voor een toendertijd top model bood geen garantie dat die een leven lang mee ging, eerder dat ze voor einde levensduur gingen hemelen. Edoch als ik voor de keuze stond, laten herstellen en een nieuw toestel had ik voor het laatste gekozen. Zoals eerder in dit topic gesteld zijn er voor +/_600 euro toestellen in de handel die een beter beeld geven en zo'n beetje alle optie's hebben die dit toestel niet heeft. Of dat weer een Samsung moet worden laat ik in het midden, ik wil zo'n ding gratis nog niet hebben.

Gesloten