| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Satelietontvanger onherstelbaar defect. Klein retourbedrag
Satelietontvanger onherstelbaar defect. Klein retourbedrag
Ik heb juni 2011 een Xtrend ET5000 satelliet ontvanger gekocht voor de camping.
Binnen de garantie ging deze stuk. Nu is er een paar maanden overheen gegaan voordat men mij kon melden dat het apparaat niet te herstellen is. Het apparaat is in 2011 gekocht voor 259,- euro.
Ik krijg er nu nog 150,- voor terug. Met als reden het apparaat is inmiddels een stuk goedkoper geworden. Dit hoef ik toch niet te pikken? Staat er in de app van Antoinette iets over zo'n situatie.
Alsvast bedankt voor jullie reacties
Groet Erik
Binnen de garantie ging deze stuk. Nu is er een paar maanden overheen gegaan voordat men mij kon melden dat het apparaat niet te herstellen is. Het apparaat is in 2011 gekocht voor 259,- euro.
Ik krijg er nu nog 150,- voor terug. Met als reden het apparaat is inmiddels een stuk goedkoper geworden. Dit hoef ik toch niet te pikken? Staat er in de app van Antoinette iets over zo'n situatie.
Groet Erik
-
Harrie Kierie
Re: Satelietontvanger onherstelbaar defect. Klein retourbedrag
Om daar achter te komen zou je dus in die app moeten kijken.montagne schreef:Staat er in de app van Antoinette iets over zo'n situatie.
150 terug voor een twee jaar oude satellietontvanger is niet onredelijk.
Het lijkt mij dat als de ontvanger binnen de garantietermijn kapot gaat, dat hij dan moet worden gerepareerd of desnoods vervangen. Alleen als het buiten de garantie zou zijn, dan zou je met een lagere vergoeding genoegen hoeven te nemen.
Trouwens, als het apparaat tegenwoordig € 150 kost, dan kan de verkoper zelf toch ook die € 150 gebruiken om de kapotte te vervangen voor een nieuwe...? Dan is het probleem meteen opgelost. Maar ik kan mij ook voorstellen dat je een nieuwer model met meer of betere mogelijkheden zou willen kopen, ter vervanging, dan lijkt een extra korting van €150 mij wel redelijk.
Trouwens, als het apparaat tegenwoordig € 150 kost, dan kan de verkoper zelf toch ook die € 150 gebruiken om de kapotte te vervangen voor een nieuwe...? Dan is het probleem meteen opgelost. Maar ik kan mij ook voorstellen dat je een nieuwer model met meer of betere mogelijkheden zou willen kopen, ter vervanging, dan lijkt een extra korting van €150 mij wel redelijk.
montagne schreef:Ik heb juni 2011 een Xtrend ET5000 satelliet ontvanger gekocht voor de camping.
Groet Erik
Een paar maanden om te kijken, wat met het apparaat is?
Ik zou niet lang aarzelen en de 150 euro nemen, want nu krijg je deze al voor €199.00 !
U hoeft dat niet te accepteren, maar mag dat uiteraard wel. De wet stelt dat u recht heeft op reparatie of vervanging met een gelijkwaardig product. Indien de verkoper dat niet kan of wil, dient hij het aankoopbedrag te vergoeden. Het is niet zo dat u genoegen moet nemen met het bedrag dat het apparaat nu zou kosten.montagne schreef:Ik heb juni 2011 een Xtrend ET5000 satelliet ontvanger gekocht voor de camping.
Groet Erik
olaf79 schreef:U hoeft dat niet te accepteren, maar mag dat uiteraard wel. De wet stelt dat u recht heeft op reparatie of vervanging met een gelijkwaardig product. Indien de verkoper dat niet kan of wil, dient hij het aankoopbedrag te vergoeden. Het is niet zo dat u genoegen moet nemen met het bedrag dat het apparaat nu zou kosten.montagne schreef:Ik heb juni 2011 een Xtrend ET5000 satelliet ontvanger gekocht voor de camping.
Groet Erik
Ik ben het met jou eens, dat dit wettelijk geregeld is, maar net zoals Alfa steeds aan proberen is, voor dit soort "kleinigheden" het recht af te dwingen.
Ik heb inmiddels in de app rondgeneusd en vind inderdaad dat ik recht heb op geld terug als het apparaat niet door een gelijkwaardig apparaat te vervangen is. Ik heb van de leverancier ook begrepen dat het apparaat niet meer te leveren is dus degenen die nog worden aangeboden zullen nog ergens op een plank liggen.
Ik ga nogmaal proberen de verkoper te overtuigen van mijn gelijk.
Alvast bedankt voor de reacties.
Als er iemand weet waar ik de officiele teksten kan vinden van bv de europese richtlijn hou ik me aanbevolen
Ik ga nogmaal proberen de verkoper te overtuigen van mijn gelijk.
Alvast bedankt voor de reacties.
Als er iemand weet waar ik de officiele teksten kan vinden van bv de europese richtlijn hou ik me aanbevolen
Als de verkoper een gelijkwaardig product kan leveren, waarom doet hij dat dan niet. 150 euro is volledig uit de lucht gegrepen bedrag. De wet stelt repareren of vervangen. En daar heeft ook deze verkoper zich aan te houden.