LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service Media Markt Groningen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
groningenbgh

Service Media Markt Groningen

Ongelezen bericht door groningenbgh »

Beste mensen,
Ik heb een Humax digitale hd ontvanger gekocht samen met een Samsung hdmi dvd-speler en 2 kabels. Thuis aangekomen zijn de kabels uit de verpakking gehaald. De ene kabel was te kort á 38 euro. Ik heb de kabel nagemeten, deze was 68,3 cm en 2 kopstukken van een paar centimeter, samen 75 centimeter. Ik kom bij de Media Markt Groningen om de kabel terug te brengen, aangezien deze te kort is. Het is niet mogelijk verteld de verkoper, de kabel is uit de verpakking en de verpakking is kapot. Het betreft een hard plastieken verpakking die moeilijk open te maken is. Nee het was echt niet mogelijk bij de verkoper. Laat dan maar de leidinggevende komen. Ook bij haar nee op het rekest, het is niet mogelijk om geopende verpakkingen terug te brengen, leest u maar onderaan de bon, staat het duidelijk vermeld. (maar ja wanneer krijgt een consument de bon?) Ik vraag zijn er nog andere manieren, uit coulance bijvoorbeeld, aangezien de verkoper heeft gemeld dat de kabel 75 centimeter is. De kabel is in werkelijkheid 68,3 centimeter + 2 hdmi koppen. Nee niets is mogelijk. Dan breng ik alle producten terug naar de winkel en wil ik mijn geld terug. Begint de leidinggevende het proces aan te grijpen en mij te vertellen dat dit een dreigement is. Ik zeg dit is geen dreigement, maar een feit. Is de jonge dame (jaar of 17) achter de balie mij uit aan het lachen. Ik terug naar huis om de goederen weer in de doos te stoppen en terug te keren naar de Media Markt om de Humax en hdmi dvd-speler terug te brengen naar de winkel. Kom ik de winkel binnen, wordt er gelijk getelefoneerd naar de afdeling om dezelfde medewerker op te trommelen. Meneer gaat alles uitgebreid doorzoeken en kijken of iets opengemaakt is. De dvd-speler was open geweest en meneer zegt deze is open geweest, dan kan ik zien aan het plakband. Deze kan ik niet terugnemen, absoluut niet. Leest u maar de bon. Ik ga daarover niet verder in discussie. Ik doe de verkoper een voorstel, ik lever de oude (te korte) kabel in en ik betaal het verschil bij van een langere kabel (5 euro extra voor 1,2 meter) en u mag de verpakking van deze kabel hebben om de te korte kabel weer in te stoppen. Dit is akkoord voor de verkoper. Toch jammer dat de Media Markt niet met dit voorstel gekomen is, had mij twee ritjes heen en weer bespaard. Toch jammer dat de Media Markt in Groningen niet met de klant meedenkt om te komen tot een goede oplossing, zodat beide partijen tevreden naar huis gaan.

Vragen: mag de Media Markt weigeren om producten terug te nemen om bovenstaande redenen?

Ik wil hierbij de Media Markt Groningen een koude douche geven, over het niet terugnemen van goederen en de zo onklantvriendelijke en onvolwassen opstelling die ze in Groningen tentoonspreiden. Tip: Koop niet bij de Media Markt de service is ronduit slecht, zie bovenstaande. Koop uw producten bij de Saturn of een andere winkel. De Saturn is in prijs duurder, maar in Groningen kun je aanspraak maken op de laagste prijsgarantie bij de Saturn. Je belt de Media Markt, je vraagt wat het product daar kost en je vraagt of ze het op voorraad hebben. Dit zeg je tegen de medewerkers van Saturn en zij hanteren dezelfde prijs als de Media Markt. Bij de Saturn kunnen ze zien wat de prijzen zijn die de Media Markt in Groningen hanteert.

Ik ben uiteindelijk tevreden met het resultaat, maar om dit resultaat te bewerkstellingen heb ik het goede vertrouwen in de Media Markt Groningen verloren en zal geen producten meer kopen bij de hele Media Markt keten. Saturn is ook onderdeel van het Media Markt concern, maar ik hoop dat daar de service beter is. Twee weken geleden heb ik bij de Saturn een televisie (Samsung ue32d5000pwxxn) gekocht die bij de Media Markt 150,-- euro goedkoper was. Ik heb zonder problemen bij de Saturn deze 150,-- euro teruggekregen. De dame achter de balie bij de Saturn stond wel versteld van het prijsverschil, maar nam het verlies als een dame en betaalde zonder lastige vragen te stellen het geld terug, klasse!!

Leo The Emperor

Re: Service Media Markt Groningen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik wil hierbij de Media Markt Groningen een koude douche geven, over het niet terugnemen van goederen en de zo onklantvriendelijke en onvolwassen opstelling die ze in Groningen tentoonspreiden
Waarom zou Mediamarkt deze kabel moeten terugnemen ?
De kabel is toch precies zoals u heeft gevraagd?

Alleen als de kabel kapot zou zijn heeft u recht van spreken, en zou Mediamarkt u een andere moeten meegeven

consument2011

Re: Service Media Markt Groningen

Ongelezen bericht door consument2011 »

De service die Media Markt biedt is vergelijkbaar met 20 jaar terug. Niet de klant staat centraal, maar de Media Markt. In mijn ogen nog onbegrijpelijk.

Het is bekend dat de medewerkers van de Media Markt op de werkvloer positief zijn, behulpzaam en bereid zijn om informatie te verstrekken. De medewerkers van de servicebalie echter niet. Zij zien het inderdaad zoals u het omschrijft: ze lachen erom. Had u maar niet zo onnozel moeten zijn om bij de Media Markt iets te kopen. Eigen schuld, dikke bult.

Mij is iets vergelijkbaars overkomen. Op advies van medewerker van Media Markt een kabel gekocht, blijkt deze niet te passen (verkeerde stekker). Bij de retour balie wederom een lachende meisje: de verpakking is open, kan niet retour. Dit terwijl ik het afgelopen jaar ruim 5000 euro heb uitgegeven aan apparatuur. Effin, je komt er pas achter dat de kabel niet past zodra je hem uit de verpakking hebt gehaald, en dat mag nou net niet van de media markt. Zeg maar de Media Markt paradox.

Volgende keer koop ik ergens anders. Is goedkoper, beter advies en meer service.

Gesloten